Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor 2012?

2011 zit er alweer bijna op. Een mooie tijd om op het oude jaar terug te kijken, en plannen te maken voor het nieuwe. Hoe ging het afgelopen jaar op schrijfgebied? Waar ben je tevreden over en wat wil je anders aanpakken? Wat zou je volgend jaar graag willen doen? EDIT: een zeer uitgebreide terugblik over 2011 doen, kan hier. Als je je jaardoel(en) wil opbreken in kleine stukjes en jezelf wil blijven motiveren, kan dat het komende jaar gewoon weer in de maandelijkse schrijfdoelentopics. Iedereen een heel mooi 2012 vol creativiteit en inspiratie toegewenst!

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk om te lezen allemaal. @Hekate, gefeliciteerd met je zwangerschap! @Wiske, hahaha, uitgevers die je schrijftempo niet bij kunnen houden! :lol: Prachtig, dat verhaal en die foto, dat is vast een hint dat het verhaal toch ergens moet komen.
- Publiceren, ook al is het maar één verhaal.
Hahaha, ik weet niet wat je als publiceren ziet, maar als je bedoelt dat je minstens een verhaal regulier gepubliceerd wilt hebben in een boek of middels het winnen van een wedstrijd, dat vind ik dat niet een mager doel. :) Ik ga zelf mijn project omtrent mijn middelste weer oppakken, nu mijn jongste naar school is. Ik weet nog niet precies hoe, maar ga waarschijnlijk daadwerkelijk uren plannen per week waarin ik van mezelf verplicht hieraan moet werken. Voor het eind van dit jaar wil ik het op zijn minst bij uitgevers hebben liggen.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfdoelen voor 2012? Om een doel te hebben moet je eerst inspiratie hebben voor een verhaal. Vanuit die inspiratie ontwikkelen zich de personages. (eigenlijk vanzelf) Dan pas begint je verhaal op papier vorm te krijgen. Na vele uren herschrijven ligt het dan daar, uitgedraaid door de printer. Proeflezers gaan genadeloos over de regels heen. Met rode inkt bevlekt krijg je het terug. Nú pas kan ik het doel bepalen wat ik met mijn MS kan en wil gaan doen! Je kunt van te voren niet zeggen: Ik schrijf een bestseller en die wil ik in 2012 uitgegeven hebben! Je kunt wel zeggen dat je mee gaat doen aan schrijfwedstrijden om ervaring op te doen. Dat er tussendoor een bestseller uit komt rollen wil niet per definitie zeggen dat dat bij je schrijfdoelen voor 2012 terecht zal komen. Bobcat.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn MS Luchtbreker moet eindelijk eens af. Mijn doel voor dit jaar is het af te schrijven, te herschrijven (x3 ofzo) en het op te sturen naar een aantal uitgevers. Na 3 jaar eraan te hebben gewerkt moet het maar eens af komen. Ik ben van plan dit doel te bereiken door consistenter te zijn in mijn schrijfgedrag. Ik ga vanaf nu gewoon elke dag schrijven, 500 woorden. Kan niet beloven dat ik het volhoud, maar ik ga het in ieder geval proberen. In 2012 wordt de droom waarheid. ;)

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doel voor dit jaar: een verhaal in boekvorm gieten dat me al een half jaar lang achtervolgd. Het verhaal blijft maar in mijn gedachten spoken en laat me niet los. Niet eerder heb ik zo'n sterk gevoel gehad dat ik het op papier moet zetten. Dus tja, met het nieuwe jaar leek dit mij een goed moment om te starten met het boek. Het liefst heb ik het boek dit jaar af en het zou een uitgekomen droom zijn als de herziene versie tegen december bij een uitgever ligt. Mocht het onwaarschijnlijke gebeuren en het boek is eerder klaar, dan doe ik wellicht mee aan De Fantasy Schrijfwedstrijd. Wellicht is dit allebei te hoog gegrepen, maar zo maar doelloos beginnen werkt niet voor me. Als extra motivatie heb ik daarom deze week een blog opgezet (zie link in mijn onderschrift) waarop mijn vorderingen te volgen zijn. Soms belicht ik daarin de moeilijkheden waar ik tegenaan loop, andere keren zal ik wat vertellen over het verhaal zelf (uiteraard zonder te veel prijs te geven). En wie weet, misschien wordt ook voor mij 2012 een jaar waarin mijn droom waarheid wordt. :nod: Allemaal veel succes bij het halen van jullie doelen! :thumbsup: :)

Lid sinds

12 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
ik wil dat mijn verhaal vorm krijgt. Nu is het nog niet zo duidelijk wat het plot is en zo... dat is het belangrijkste ook meer boeken lezen om er van te leren verder niet echt nog iets

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk om dit topic ruim over de helft van het jaar eens omhoog te schoppen!
Een keuze maken met welk manuscript ik verder wil en dat ook afmaken.
En het is geworden: Een heel nieuw manuscript! :D

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk om dit topic ruim over de helft van het jaar eens omhoog te schoppen!
Of om doelen voor jezelf neer te zetten, als je later dit jaar lid geworden bent... :)
Een keuze maken met welk manuscript ik verder wil en dat ook afmaken. En het is geworden: Een heel nieuw manuscript! :D
Niet slecht! Hoe ver ben je daar ondertussen mee? Succes in ieder geval! Voor mijzelf het (vrij korte) lijstje voor de rest van het jaar: * Verwerken commentaar van de redacteur over het verhaal dat in de 2e Young Adults/Dark Romance bundel gaat verschijnen; * Manuscript voor Luitingh Fantasy-wedstrijd afschrijven, herschrijven en insturen. Daar tussendoor zal ik - om de zinnen even te verzetten - ongetwijfeld nog wat aan mijn andere schrijfsels gaan zitten schaven.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed idee, Via! Voor 2012 heb ik twee prioriteiten. Ten eerste wil ik iedere maand een verhaal insturen voor een wedstrijd of tijdschrift. Voor enkele van die wedstrijden kan ik verhalen die ik reeds in 2011 geschreven heb, herschrijven. --> dit doel heb ik tot nu toe gehaald, en hoogstwaarschijnlijk zal dit de rest van het jaar ook wel lukken; het heeft ook al wat mooie resultaten opgeleverd, een tweede plaats bij de microwedstrijd "ijsbloemen" hier op SOL en een nominatie voor "het mooiste testament" Ten tweede wil ik de derde herschrijfronde, en als het kan ook de vierde, voor mijn manuscript afronden. Aangezien ik in mei een kindje krijg, wil ik zeker daarvoor klaar zijn met de derde ronde. Ik mik er in mijn planning op om ook met de vierde ronde voor die tijd halverwege te raken, maar het heeft ook geen zin om zoiets te overhaasten, dus ik zie wel hoe dat loopt. --> derde ronde is afgerond, maar aan de vierde ben ik eigenlijk nog amper begonnen; ik betwijfel ook ten zeerste dat ik hier dit jaar mee klaar ga raken En dan zijn er nog andere projecten waar ik me graag mee bezig zou houden, maar dat mag pas van mezelf als ik op schema sta voor de twee bovenstaande, of als ik daarmee helemaal vast zou zitten. Verdergaan met de eerder genoemde verhalenbundel; misschien wat extra verhalen voor de grote genrewedstrijden bovenop het "verhaal per maand"; de verhalen die ik gepland heb maar niet meer geschreven voor NaNoWriMo dit jaar; een nieuw manuscript beginnen voor NaNoWriMo (november heb ik alvast leeg gelaten in de planning). --> met de bundel als geheel heb ik me niet meer echt bezig gehouden, wel met enkele afzonderlijke verhalen aan de PHP heb ik niet deelgenomen en de UA is helaas wijlen, maar ik hoop wel 3 verhalen in te sturen naar Fantastels dit jaar ik geloof dat ik nog één NaNoWriMo 2011-verhaal geschreven heb voor NaNo 2012 heb ik sinds juni een idee dat langzaamaan meer vorm krijgt

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tussenstand. Ik heb mijn jaardoelen verder wat bijgesteld...
Dit jaar wil ik: - 2 jeugdromans (DD & C) afronden wordt 1 jeugdroman (DD) - BELANGRIJKSTE DOEL - wat jeugdpoëzie schrijven, en veel volwassenenpoëzie (basis voor bundel) aantal jeugdgedichten geschreven (waarvan 1 gepubliceerd), maar ga me niet concentreren op een bundel; moet nadenken hoe ik dit dan wel in wil vullen - illustratieportfolio opbouwen waar ik straks wat mee kan (1 illustratie per maand) niet gelukt, maar wil ik nog steeds; heb verder (proef)canvassen laten drukken van oude illustraties en denk na over drukken van ansichtkaarten en evt. verkoop Daarnaast eventueel: - meedoen met FSB gedaan - meedoen met dichtwedstrijden, zoals Turing gedaan, alleen Turing nog - ook nog aan een manuscriptenwedstrijd meegedaan (helaas kwamen er daarna allerlei negatieve verhalen over deze uitgeverij naar boven; ik heb mijn ms-en teruggetrokken) Aanvullend heb ik: - mijn leesstudie aangescherpt - 1 schrijfworkshop gevolgd (wil er evt. meer volgen) - een half jaar durend schrijftraject 'innerlijk pelgrimeren' gedaan - en wil hierna een benedictijns schrijfjaartraject volgen - ook ben ik weer begonnen met het geven van schrijfworkshops (wil er evt. meer geven en ben ook aan het nadenken over/opzetten aan het maken voor e-schrijfboeken)