Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor maart 2011?

27 februari 2011 - 18:03
Februari zit er bijna op, tijd voor een nieuw topic: Wat zijn je schrijfdoelen (of intenties) voor maart, evt. met het oog op een groter jaardoel? Sta ook eens stil bij de afgelopen maand: hoe is het gegaan? Waar ben je blij mee en wat zou je nu anders aan willen pakken? Probeer je doel(en) zo behapbaar en concreet mogelijk te maken. Verder kun je hier ook je vorderingen bijhouden. Inspirerend citaat van de maand: 'Write. Remember, people may keep you (or me) from being a published author but no one can stop you from being a writer.' - Katherine Neville Veel schrijfplezier! https://mail.google.com/mail/e/364

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 maart 2011 - 11:22
Redelijk, redelijk. Het goede nieuws is dat mijn verhaal voor de FSB eindelijk binnen de 1500 is (komende week ga ik hem perfectioneren). Slechte nieuws is dat ik een beetje een writer's block heb voor één van mijn fanfiction verhalen die al wekenlang niet heb geupdated :/ But I'm getting there... slowly...

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 maart 2011 - 11:23
Mijn schrijfdoelen voor maart: - Mijn ms verbeteren als het (dit weekend?) terug is van de laatste proeflezer. - Mijn ms proberen uit te geven (ben al in gesprek met POD en dat is erg interessant). - ms proeflezen (moet nog een blz of 100, maar het lezen vlot niet zo vanwege andere bezigheden). - Opstart maken nieuw jeugdboek. - Kort lenteverhaal afmaken voor wedstrijd, deadline eind april. Ik ben dus met verschillende schrijfdoelen al goed bezig en vandaag ben ik ook begonnen met de verhaallijn van mijn nieuwe jeugdboek. Weet niet of ik alles ga halen, want natuurlijk komt er weer vanalles tussen. Maar toch valt het me mee hoe ver ik elke maand kom met de door mij gestelde doelen.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 maart 2011 - 11:38
MS opsturen kan ik afstrepen, dat heb ik vandaag gedaan. De komende twee weken: - FSB verhaal afronden (incl. proeflezen) en insturen - illustratie bij gedichten afronden (geen schrijfdoel, maar hangt er wel sterk mee samen)
Al m'n aandacht ging deze week naar FSB, en het verhaallijn zit nu eindelijk degelijk in elkaar. Nu het ding nog uitkleden tot binnen die 1500 woorden en proeflezers erop. Volgende week opsturen en weer verder met illustreren. En de anderen, hoe gaat het met jullie?

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 maart 2011 - 12:04
Eerste weekie van maart is alweer bijna om. Hoe is het de afgelopen week gegaan met iedereen? Hoe wil je komende week verder?
Nou, de verkoop van aandelen loopt gewoon door. Bijna 1600. Dus de 2000 komt in zicht. Gewoon verder gaan met promoten. Dan kom ik er wel.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 maart 2011 - 23:28
* Schaduwzijde (verhalenbundel) In maart wil ik verder gaan met deze twee verhalen, en ook nog een heel oud verhaal (Zand erover) herschrijven Met de eerste twee verhalen ben ik voorlopig klaar. Het ene laat ik een paar weken rusten voor ik het grondig ga herschrijven, het andere heb ik naar twee proeflezers gestuurd - één die het nog niet eerder gelezen had, én een jurylid van de PHP. "Zand erover" heb ik in 2005 geschreven en sindsdien niet meer bekeken. Dat was wel even schrikken. Echt schabouwelijk slecht geschreven. Afstandelijk, slechte spanningsopbouw, veel te vertellend en samenvattend. Maar het verhaal dat ik toen wilde vertellen, zat na al die jaren nog glashelder in mijn hoofd. Dus ik ben gewoon helemaal opnieuw begonnen. Eerst een schema gemaakt en dan weer gaan schrijven. Zit nu iets over de 1000 woorden en heb er vertrouwen in. * Kinderen van Sirius (roman) Ik wilde tegen eind deze maand de hele roman overgetypt hebben, maar ik denk dat dat wellicht een maand langer zal duren. In januari heb ik zo'n 11k gedaan, in februari zo'n 15k (tenzij ik morgen alsnog een inhaalslag maak), dus ik moet nog bijna 24k doen. Ik ga proberen deze maand zo ver mogelijk te geraken. Zo'n 3000 woorden gedaan, ga volgende week proberen een inhaalslag te maken nu ik toch geen avondles heb * Fantasy Strijd Brugge In februari heb ik het verhaal herschreven en naar proeflezer gestuurd, in maart wil ik hun opmerkingen verwerken en het verhaal insturen (deadline 18 maart) Nog niets voor gedaan, begin volgende week weer met herschrijven

7 maart 2011 - 13:18
Redelijk, redelijk. Het goede nieuws is dat mijn verhaal voor de FSB eindelijk binnen de 1500 is (komende week ga ik hem perfectioneren). Slechte nieuws is dat ik een beetje een writer's block heb voor één van mijn fanfiction verhalen die al wekenlang niet heb geupdated :/ But I'm getting there... slowly...
Jij ook al een writersblock, zit ik nu ook mee. Nog wel op een stukje die goed in me hoofd zit, maar niet op papier wil komen :(.

eef

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 maart 2011 - 13:51
Het verhaal is eindelijk rond. :nod: Nu nog wat research plegen en uitschrijven.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 maart 2011 - 17:37
Ik heb last van uitstel. Ben wel bezig een essay te schrijven maar mijn Amerikacyclus ben ik nog niet aan begonnen. Ik moet mijn doelen maar bijstellen. Een gedicht afmaken voor 1 april. En het essay af over twee weken. Misschien haal ik dat.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 maart 2011 - 18:23
Succes iedereen :) Ik heb de lat deze keer niet zo hoog liggen (10.000 woorden herschrijven voor eind april om aan mijn Advanced Novel Writing cursus te kunnen beginnen), dus dat moet toch lukken. Nu druk met herschrijven van de eerste twee scènes (zal op zo'n 2000 woorden uitkomen) en van de scènes die erna komen heb ik ook zo'n 2000 woorden herschreven tot nu toe. Ik ben dus al haast op de helft. :)

12 maart 2011 - 9:20
Ga mijn schrijfdoelen niet halen. Heb namelijk zojuist een pauze genomen; stop met schrijven tot ik weer denk dat ik er zin in heb. Daarna zie ik wel weer verder :). Edit: stoppen met schrijven van boek 1. Ik heb misschien wel inspiratie voor een ander verhaal :).

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 maart 2011 - 22:08
De schrijfdoelen van februari heb ik niet gehaald. Als ik ze al concreet had gesteld. Op de één of andere manier schrijf ik wel weer. Heb drie liedteksten geschreven nadat ik bepaalde muziek luisterde. Ik wil ook serieus gaan kijken voor een aanvullende cursus om zo het schrijven weer op te pakken. En hier ook mee verder te gaan. Dit is wel het doel en het idee wordt steeds serieuzer. Soms moet een idee wat rijpen. Ook wil ik weer gaan bloggen. Maar of het deze maand gebeurt is nog maar de vraag. Het zou wel fantastisch zijn. Dan kan ik die stomme tv achterwege laten. Daarvan word ik ook niet beter. Eerder gespannen en somber.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 maart 2011 - 20:23
De tweede week van februari zit erop. Hoe ging het afgelopen week met iedereen, en hoe willen jullie komende week verder?

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 maart 2011 - 20:43
@ Judy: Maart :D De eerste 2000 woorden zijn herschreven en ik ben niet ontevreden. Nog 8000 te herschrijven voor eind april...

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 maart 2011 - 10:54
- FSB verhaal is af, proeflezer erop geweest. Laatste details verwerken, bijlages afmaken en dan kan het vandaag (of morgen) weg. - Dan ga ik de rest van de week aan mijn gedichtillustratie werken, die wil ik eind van de week af/de deur uit (met tussendoor feedback van iemand). - Waarschijnlijk volgende week dan aan het laatste deel van de fantasy schrijfcursus werken, en overwegen aan welke projecten ik de rest van het jaar mijn aandacht ga besteden. En jullie?

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 maart 2011 - 15:27
Mijn FSB is ook af, al heb ik het nare voorgevoel dat ik ergens onderaan ga eindigen xD De examens gooien helaas mijn verdere schrijfactiviteiten door de war. Het eerstvolgende wat ik ga schrijven is een presentatie voor Frans ;)

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
14 maart 2011 - 13:05
Wat ik zeker wil doen is: - Mijn verhaal voor de FSB afschaven en insturen. Dankzij al een aantal toffe proeflezers gaat-ie de goede kant op en er buigen zich nu nog een aantal over. - Verder aan het nieuwe verhaal. Wellicht voor Parelz. - Verder met een workshop. - Eindelijk aan mijn laatste schrijfcursusles beginnen. (Nouja, aan de eindopdracht beginnen. Rest is al gedaan.) De rest zie ik later wel. Heb namelijk volgende maand een pittige tentamenweek.
1. Skip ik. Het verhaal kent meerdere lagen en de enige laag met een fantasytintje is juist de meest typische. Het werkt dus niet voor een genrewedstrijd. 2. Nog niet gelukt, maar ga ik wel doen. 3. Loop goed op schema. 4. Mee bezig. Voor de helft al gedaan. Verder?:)

14 maart 2011 - 15:32
Wat ik zeker wil doen is: - Mijn verhaal voor de FSB afschaven en insturen. Dankzij al een aantal toffe proeflezers gaat-ie de goede kant op en er buigen zich nu nog een aantal over. - Verder aan het nieuwe verhaal. Wellicht voor Parelz. - Verder met een workshop. - Eindelijk aan mijn laatste schrijfcursusles beginnen. (Nouja, aan de eindopdracht beginnen. Rest is al gedaan.) De rest zie ik later wel. Heb namelijk volgende maand een pittige tentamenweek.
1. Skip ik. Het verhaal kent meerdere lagen en de enige laag met een fantasytintje is juist de meest typische. Het werkt dus niet voor een genrewedstrijd. 2. Nog niet gelukt, maar ga ik wel doen. 3. Loop goed op schema. 4. Mee bezig. Voor de helft al gedaan. Verder?:)
Hoe heet die schrijfcursus? En wat leer je erin?

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
14 maart 2011 - 15:36
Het gaat om de cursus AVI-schrijven (dus voor beginnende lezers) van Netty van Kaathoven hier bij de Online Academie ;) Je leert om te gaan met de regels en richtlijnen binnen het AVI-systeem. Leuk puzzelwerk.

14 maart 2011 - 15:40
Het gaat om de cursus AVI-schrijven (dus voor beginnende lezers) van Netty van Kaathoven hier bij de Online Academie ;) Je leert om te gaan met de regels en richtlijnen binnen het AVI-systeem. Leuk puzzelwerk.
Haha oke :). Niet echt iets wat voor mij van toepassing is neem ik aan :P.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
14 maart 2011 - 16:03
Ik was achttien toen ik begon. En ik woonde al op mezelf, dus had extra kosten ;) Maar het kan gebeuren dat het te duur is als je bijvoorbeeld geen bijbaan hebt voor een leuk aantal uur. Er zijn echter geen gratis opleidingen in de fantasysectie in het Nls, geloof ik.

14 maart 2011 - 16:06
Ik was achttien toen ik begon. En ik woonde al op mezelf, dus had extra kosten ;) Maar het kan gebeuren dat het te duur is als je bijvoorbeeld geen bijbaan hebt voor een leuk aantal uur. Er zijn echter geen gratis opleidingen in de fantasysectie in het Nls, geloof ik.
Ja, ik heb een bijbaantje waar ik net 3,42 per uur krijg xD. Eventueel zou Engels ook mogen, heb ik 2 in 1 :).

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
14 maart 2011 - 16:13
Dan moet je ook in het Engels schrijven ;) Aangezien je leesvaardigheid daar al minder in is, denk ik niet dat de docent erg blij zal zijn met jouw beheersing in het schrijvan van het Engels. En helemaal gratis zal een opleiding met feedback niet zijn, ook niet in het Engels. Wil je gratis werken, dan kun je naar de opdrachten hier op SOL kijken, maar je krijgt uiteraard geen feedback. En het is niet specifiek op fantasy gericht. http://www.schrijvenonline.org/oefeningen Misschien weet iemand anders wel iets voor fantasy. Maar graag ga ik toch weer verder over de schrijfdoelen hier, Tusdar ;)

14 maart 2011 - 16:19
Dan moet je ook in het Engels schrijven ;) Aangezien je leesvaardigheid daar al minder in is, denk ik niet dat de docent erg blij zal zijn met jouw beheersing in het schrijvan van het Engels. En helemaal gratis zal een opleiding met feedback niet zijn, ook niet in het Engels. Wil je gratis werken, dan kun je naar de opdrachten hier op SOL kijken, maar je krijgt uiteraard geen feedback. En het is niet specifiek op fantasy gericht. http://www.schrijvenonline.org/oefeningen Misschien weet iemand anders wel iets voor fantasy. Maar graag ga ik toch weer verder over de schrijfdoelen hier, Tusdar ;)
Ja daar heb je gelijk in. Eerst maar lezen, dan schrijven :). Ik zit heel de tijd te twijfelen of ik ze wil doen, maar zonder feedback heb er niet veel aan. Is goed hoor, ben een beetje goed in offtopic zijn xD. ------ Vandaag wil ik het schrijven weer herstarten en dan toch nog proberen mijn schrijfdoel te halen :).

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 maart 2011 - 23:05
Een rare week. De eerste drie dagen flink doorgeschreven, en toen kwam donderdag het verschrikkelijke nieuws van de dood van Maryson. Ik wilde onverstoord doorschrijven, hij toonde altijd zoveel vertrouwen dat "dat lange werk er wel zou komen" en als er iets is dat ik van hem heb geleerd, dan is het wel dat er geen excuus is om niet te schrijven, gewoon butt in chair en doorwerken, maar naarmate het doordrong, werd dat toch moeilijker. En vrijdag werd ik geveld door een zware verkoudheid en koorts is toch echt wél een excuus. Vrijdag helemaal niets gedaan, zaterdag alleen wat herschreven voor de FSB, zondag de opdracht voor de workshop van PF. Vandaag gaat het al een heel pak beter, maar toch nog niet 100% Wat mijn doelen betreft - Schaduwzijde - nog steeds bezig met opnieuw schrijven van het oude verhaal - Kinderen van Sirius - ca. 6.000 woorden deze maand - FSB - verhaal af, nu nog dat CV etc.