Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfgenre van de Sollers

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd waar de meeste sollers hier op de site over schrijven. Wat is hun hoofdgenre? Sience fiction? Fantasy? Horror? Columns? Fictie of non fictie? Levenservaringen? Liefde? Ziektes die hun zijn overkomen? Hun lichaamlijke beperkingen? Hun mogelijkheden? Dromen? Is, waar ze over schrijven een weerspiegeling van hun eigen realiteit, of een verlangen naar een voor hun onbereikbare realiteit? Is het kiezen van een genre bewust of wordt het gevoelsmatig gedaan? Waarom schrijf jij over datgene waarover je schrijft? Waarom vraag ik dit? Ik ben een mens dus nieuwsgierig!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
99% van wat ik schrijf valt wel onder de noemer "verbeeldingsliteratuur" - horror, magisch realisme, fantasy (maar geen high fantasy), sprookjes, SF, en alles wat daartussen of nabij ligt. Ik heb vroeger ook reisverhalen geschreven, maar ik vind het toch leuker om mijn reiservaringen in fictie te gebruiken.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Veel schrijven hier op deze site doe ik niet meer. Vaak zijn het dingen waarop mensen toch niet reargeren of ze begrijpen het simpelweg niet. Maar ik schrijf over gevoelens en dingen waarmee ik te maken heb. Over de domheid en dwaasheid die er in deze wereld heerst. Over de scheve verhoudingen en de dingen die mensen niet zien. Of erger nog juist, niet willen zien. Ik mag graag mensen de ogen wijd open laten zetten zodat ze na gaan denken. Ik schrijf over innige gevoelens en kwesties waar ik tegenaan loop. Verder schrijf ik de laatste tijd niet zoveel. Maar ik hoop ook over de liefde te kunnen gaan schrijven en dat ik eens mee mag maken wat dit is. Ik ken wel liefde. Maar in een relatie niet echt.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vreemdeling, wat jij beschrijft heb ik de eerste tijd ook gedaan. Van me af schrijven. Autobiografisch dus. Overigens veelal in de romantische hoek. Dat in een bundeltje gezet, uitgegeven via POD. Zo, klaar! Dat hebben we gehad. Nu is mijn blik wat meer naar buiten gericht en wil ik schrijven over de dingen die ik om me heen zie gebeuren. Columns, maar ook een verhaal over mijn dementerende schoonmoeder. Nog steeds niet erg origineel, maar wel zinnig. Hoop ik tenminste. Hoe heet dat genre? Kortom, mijn schrijfgedoe is nog in ontwikkeling. Ik vrees dat ik onvoldoende fantasie heb om fictie te schrijven. Maar of dat zo blijft weet ik niet. Romantiek trekt me tot nu toe het meest. Wanneer je gruwelijkheden kunt beschrijven wil dat niet zeggen dat je er iets van jezelf in verwerkt. Het kunnen beelden zijn die je ergens hebt opgepikt. Uit een film, een boek, of de krant. Lijkt mij.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf eigenlijk van alles en nog wat. Ik houd ervan om fantasy met realisme te combineren (klinkt dat raar? :P), maar ook horror en thriller trekken me aan. Chicklit vind ik ook interessant, zeker in combinatie met een 'serieuzer' genre zoals fantasy. Autobiografie is 'm dan weer net niet voor mij. Ik ben te ongeduldig om mijn leven op papier te zetten, denk ik.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vreemdeling, wat jij beschrijft heb ik de eerste tijd ook gedaan. Van me af schrijven. Autobiografisch dus. Overigens veelal in de romantische hoek. Dat in een bundeltje gezet, uitgegeven via POD. Zo, klaar! Dat hebben we gehad.
Bedankt voor het idee. Ik zou dus zoiets voor mezelf uit kunnen brengen. Het daarna als project bekijken en op die manier het afsluiten. Is wel een goede! Cheers!

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vreemdeling, er is niets op tegen wanneer je wilt blijven schrijven over je innerlijk leven hoor. Heb je al ideeën voor de volgende fase, dan gewoon beginnen. Combineren kan ook. Twee genres naast elkaar. Proost! :)

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, het is lastig. Er is wel nog het één en ander wat er gedaan kan worden met het schrijven Schijnbaar is autobiografisch voor mij het beste.