Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor augustus 2010?

Juli zit erop, het is weer tijd voor een nieuw doelentopic: Wat zijn je schrijfdoelen voor augustus (evt. met het oog op een groter jaardoel)? Sta ook eens stil bij je schrijfdoelen of schrijfproces van afgelopen maand (zie daarvoor: http://www.schrijvenonline.org/forum/104928). Hoe is het gegaan? Waar ben je blij mee en wat zou je anders aan willen pakken? Probeer je doel(en) zo behapbaar en concreet mogelijk te maken. Verder kun je in dit topic ook je vorderingen bijhouden. Inspirerend citaat van de maand: 'Great things are not done by impulse, but by a series of small things brought together.' - Vincent van Gogh Veel schrijfplezier! https://mail.google.com/mail/e/364

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
en dan was ik ook nog eens jarig
Nog gefeliciteerd, Hekate! https://mail.google.com/mail/e/962 Hoop dat je dan in elk geval een leuke verjaardag had... https://mail.google.com/mail/e/364

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben er trots op dat ik van verscheidene verhalen een draft heb gemaakt en andere weer herschreven heb.
Gefeli!!!
Het enige wat beter moet is dat ik nog mijn doelen moet doen :P
:lol:

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Corrine1, al je bureau op geruimd? Geertrude, lukt het je al een beetje om regelmatiger te werken? A. Redhed, gaat het met je ms? En natuurlijk ook de anderen, hoe gaat het met jullie? Lekker aan het genieten van ándere dingen dan jullie schrijfwerk ook, hoop ik :D? Het is tenslotte, hoewel regenachtig, vakantie!

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Foei, Judy :P Zomaar aan een ander ms je tijd besteden ;) Succes nog de komende twee weken! @ Hekate; ik had je op PF ook al gefeliciteerd. Maar bij deze nog een keer; gefeliciteerd! En ik ben blij. Had eigenlijk moeten werken net (foei ik), maar heb mijn moeilijkste verhaal tot nu toe in de eerste versie af. Nu maar hopen dat het op anderen zo overkomt als het bedoelt is. Dan kan ik nu gaan werken *mompelmompel*Wilnie*mompelmompel*Moetmorgenechteensnaardebieb*mompelmompel*

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik merk dat ik nu eerder in een ideeën-nadenk-research-stemming ben dan in een schrijffase. Dus de komende week ga ik me daarop toeleggen. momenteel onderzoek ik de rol van de uil als kwaadaardig wezen. In verschillende culturen (vooral het oude Rome en afgeleiden daarvan in het huidige ZO-Europe, maar ook in West-Afrika) komen uilen als vampierachtige of onheilspellende wezens voor. In Afrika kunnen heksen en tovenaars zich 's nachts in uilen veranderen om het huis van hun slachtoffers binnen te dringen en hun bloed op te zuigen. Een soort van weeruil-vampier dus. Daar moet een verhaal in zitten. Bedankt voor de felicitaties!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tussenevaluatie.
1. Het verhaal voor de schrijfwedstrijd van vrouwenthriller.nl afmaken 2. Verder met het herschrijven en uitbreiden van mijn verhaal voor de JFP 3. Verder gaan met het omzetten van het perspectief van manuscript 1, van personaal naar ik-perspectief (pff...)
1. Klaar en ingestuurd! 2. Slechts een heel klein stukje mee verder gekomen. Het lukt niet zo. 3. Perspectief omgezet van de hoofdpersoon. Nu de tussenstukjes die geschreven zijn vanuit de slechterik helemaal aanpassen. :)

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laatste week jongens! Hoe ging het afgelopen week en hoe wil je komende tijd verder? Ik heb zelf lang niet zoveel gedaan als ik had gewild. Aan de andere kant wel vakantie gehouden, en dat is ook heel belangrijk :D. Deze week ga ik als experiment van maandag t/m vrijdag op vaste tijden schrijven: - ms T&T (31 aug eerste versie af voor proeflezer) - ms OS (1-3 hoofdstukken) - en als ik behoefte heb, een beetje freestylen aan iets anders

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, één van mijn doelen net gehaald :) Heb net de eindopdracht van mijn tweede les doorgemaild. Die meid uit België kijkt vanaf vandaag naar mijn vlaamse filmpje, maar ik denk dat ik die pas begin september op de bus kan gooien. Heb vanaf vrijdag een feest van mijn oom tot en met zondag. Ondertussen ben ik bezig met wat andere projecten. Heb redelijk wat verhalen voor de helft qua draft of volledig en een aantal flink herschreven deze maand. Eveneens ben ik begonnen om via de sneeuwvlokmethode mijn ms in schema's e.d. uit te werken. Ik hoef nog maar één stap en dan kan het echte schrijven gaan beginnen. Heb er zin in! Hoe gaat het verder bij iedereen? Zitten er te weinig dagen in de maand of gaat het prima lukken? @ Judy: vakantie houden is zeker belangrijk :D

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn augustusdoel is de limiet van 50.000 woorden halen. Moet lukken. Ik zit nu op 45.500, maar daarvan moet in het laatste stuk nog e.e.a. herschreven worden. Dat wordt de nieuwe versie die ik over een week of 3 met de redacteur ga bespreken! Joepie.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb mijn jaardoel gehaald en dat vind ik heel wat. Vanochtend mijn fantasy manuscript naar een gerenommeerde uitgever gestuurd. Vorig jaar augustus begonnen en nu was het zover klaar (niet klaar klaar, maar toch zover dat ik niets wezenlijks meer te verbeteren kon vinden). De goede mensen daar schrikken zich vast een bult, want ondanks alle redactie, schrappen, manuscriptbeoordelingen etc is het nog altijd 217k dik. Om het beeldend te maken: een schoenendoos vol, 1000 blaadjes in de geliefde opmaak van 1.5 regel en Times 12. Plus synopsis, brief en veel postzegels. En nu zit ik eigenlijk de hele dag een beetje glazig naar mijn monitor te kijken. Het vervolg staat op de rol, maar overschakelen kost me toch meer energie dan ik dacht. Nu maar afwachten dus.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik help duimen, Graylorne. Misschien helpt het om elders op dit forum een topic over jouw schrijfproces in de aanloop naar dit moment te beschrijven? Ik weet zeker dat er daar mee interesse in hebben.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
*duimt mee* Wel lastig typen zo :P Wat wordt nu je nieuwe jaardoel? Voor de komende maanden. En de suggestie van Zjaan klinkt niet verkeerd en erg interessant.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjaan en Mijre, bedankt voor jullie meeduimen! Ik had gedacht iets op boekpresentatie te plaatsen, zodra ik iets meer te berichten heb. Ik bedoel, opsturen is niet zo moeilijk; het verkocht krijgen is de kunst. Mijn nieuwe korte-termijndoel is om te trachten een beeld krijgen van het vervolgdeel. Het eerste boek was in hoofdzaak één verhaallijn, maar nu kan het gaan uitwaaieren en ik ben er nog niet helemaal uit hoever ik wil gaan. Dat wordt dus nog even puzzelen en experimenteren.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor augustus: - aan mijn roman werken - een oud verhaal herschrijven, misschien als veteranenverhaal voor Fantastels - een nieuw verhaal waar ik een vaag idee voor heb schrijven, eventueel ook voor Fantastels of de Unleash Award - een verhaal schrijven voor de ABC wedstrijd
Ik heb er nog niet veel van terecht gebracht deze maand. Over mijn roman heb ik alleen nog maar nagedacht, dat oud verhaal daar heb ik enkel de eerste week naar gekeken, en ik weet zelfs niet meer welk nieuw verhaal dat was waar ik aan wilde beginnen. Dus ik heb in feite enkel aan het laatste gewerkt. Na commentaar op een Engelstalig forum, heb ik dat helemaal omgegooid, ben nog volop bezig met herschrijven maar het raakt in ieder geval wel op tijd af.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Graylorne: wat een mijlpaal! Én een manuscript af, én hem ook nog opgestuurd. Dat is wel een feestje waard!

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, Judy. Het was een hele opluchting. Ik had nog een jaar kunnen blijven sleutelen, maar ik kreeg het gevoel dat het niets wezenlijk verbeterde. Dus heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken (moest toch een schoenendoos hebben om het in te verpakken) en het opgestuurd. "Het is nou in Tilia's hand," zouden mijn hp's zeggen.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Augustus zit er bijna op. Hoe is het allemaal gegaan jongens? Nog leuke intenties voor de komende maand ('k zal maar weer eens een nieuw topic openen)?

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze week ga ik als experiment van maandag t/m vrijdag op vaste tijden schrijven: - ms T&T (31 aug eerste versie af voor proeflezer) - ms OS (1-3 hoofdstukken) - en als ik behoefte heb, een beetje freestylen aan iets anders
Het experiment is me goed bevallen. Ik heb nu veel meer regelmaat in mijn leven, voel me daardoor ook een stuk meer ontspannen én ik krijg een hoop gedaan. Met T&T schiet ik aardig op (verwacht niet dat ik over 2 dagen al de eerste versie af heb, dat is gewoon een richtlijn), niets aan OS gedaan (komende dagen wil ik nog 1 of 2 hoofdstukken schrijven) en het allermooiste: ben weer begonnen met dichten en poëzie lezen e.d., dat wilde ik al een hele tijd. Al met al een erg geslaagde maand! En jullie?

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tussenevaluatie.
1. Het verhaal voor de schrijfwedstrijd van vrouwenthriller.nl afmaken 2. Verder met het herschrijven en uitbreiden van mijn verhaal voor de JFP 3. Verder gaan met het omzetten van het perspectief van manuscript 1, van personaal naar ik-perspectief (pff...)
1. Klaar en ingestuurd! 2. Slechts een heel klein stukje mee verder gekomen. Het lukt niet zo. 3. Perspectief omgezet van de hoofdpersoon. Nu de tussenstukjes die geschreven zijn vanuit de slechterik helemaal aanpassen. :)
2. Nog steeds hetzelfde. 3. Klaar! :D Nu nog een laatste keer alles doorlezen.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb mijn doel, iets voor de JFP schrijven, losgelaten. Ik heb de research wel gedaan en wat ik in gedachten had kon, maar ik zit inmiddels licht overspannen thuis en doe dus niets wat met een deadline te maken heeft. Ondertussen heb ik wel weer een manuscriptje naar een kinderboekenuitgever gestuurd. Uiterlijk half november hoor ik daar meer over. Ik heb niet te veel hoop, het is al de vierde keer dat ik iets naar die uitgever stuur. :P Verder ben ik wel aan het schrijven, maar leg ik nergens druk achter. Ik werk aan iets waarvan het nog lang niet zeker is of ik het ook de wereld in wil sturen. Daarmee ga ik ook naar mijn septemberdoel toe: ik moet ontspannen en mag best wat schrijven, maar nergens druk achter zetten.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zat een beetje vast in mijn roman. Afgelopen maand heb ik een aantal scenes herschreven en omgegooid en ben nu weer een beetje op dreef aan het komen. Ook heeft dit me weer een aantal nieuwe ideeen en inzichten opgeleverd. Kortom ik heb weer heel veel zin om verder te schrijven.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daarmee ga ik ook naar mijn septemberdoel toe: ik moet ontspannen en mag best wat schrijven, maar nergens druk achter zetten.
Ik moet ontspannen, da's een schijnbare tegenstelling... :) Lekker genieten, het is belangrijk.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit waren mijn doelen: 1. Aan de tweede herschrijf beginnen met het marathon kinderverhaal 2. Half augustus opgeven voor de AVI-schrijfcurus. 3. Een begin maken met het lezen in de The Artist's Way van Julia Cameron. 4. Verhaal schrijfwedstrijd uitwerken. 1. De tweede herschrijf is bijna klaar. 2. De cursus is binnen. Heb de eerste les door gelezen en ga volgende week het huiswerk maken. 3. Nog niet begonnen met lezen. 4. Twee verhalen aan het uitwerken.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor augustus: - aan mijn roman werken - een oud verhaal herschrijven, misschien als veteranenverhaal voor Fantastels - een nieuw verhaal waar ik een vaag idee voor heb schrijven, eventueel ook voor Fantastels of de Unleash Award - een verhaal schrijven voor de ABC wedstrijd
Ik heb er nog niet veel van terecht gebracht deze maand. Over mijn roman heb ik alleen nog maar nagedacht, dat oud verhaal daar heb ik enkel de eerste week naar gekeken, en ik weet zelfs niet meer welk nieuw verhaal dat was waar ik aan wilde beginnen. Dus ik heb in feite enkel aan het laatste gewerkt. Na commentaar op een Engelstalig forum, heb ik dat helemaal omgegooid, ben nog volop bezig met herschrijven maar het raakt in ieder geval wel op tijd af.
Augustus was voor mij duidelijk meer een denkmaand dan een doemaand op schrijfvlak. Dat is ook niet slecht. De deadline voor de ABC wedstrijd is uitgesteld tot 18 oktober, dus in plaats van de laatste dagen van augustus daarover te stressen, herschrijf ik het wat rustiger, en plaats het dan nog eens op het Engelstalige forum waar ik eerder al erg rake opmerkingen kreeg. Mijn roman laat ik rusten tot december.