Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Afmaken

Gezien mijn reputatie denken jullie misschien aan vermoorden. Nee, dit is heel serieus. Wij hebben allemaal heel veel plezier aan de tosjes beleeft, maar niemand wil/kan dit op zich nemen omdat er ontzettend veel tijd in gaat zitten. Als we nu eens bij toerbuurt een of twee zinnen van een verhaaltje bedenken, die anderen moeten afmaken. Is dat een idee? Hoe meer reacties, des te leuker, uiteraard. Zo gauw iemand iets heeft geplaatst, plaatst een ander die dag niets meer. De volgende dag kondigt zich vanzelf weer iemand aan. Is er een keer een dag niets, is het ook niet erg. Het is zowel leerzaam als grappig, maar het mag ook serieus zijn. Zal ik beginnen? Dan merk ik wel of er animo voor is. Ze griste de krant van de bank, schreef snel een paar regels op de blanco bovenrand en legde die toen op de eettafel. Nu maar hopen dat Kees het door heeft, dacht ze nerveus.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:thumbsup: Maar waarom maar één stukje per dag? Je kunt ook als regel geven dat er bijvoorbeeld minstens vijf anderen tussen moeten zitten voor je zelf weer aan de beurt bent. Ze griste de krant van de bank, schreef snel een paar regels op de blanco bovenrand en legde die toen op de eettafel. Nu maar hopen dat Kees het door heeft, dacht ze nerveus. Met vlakke handen streek ze over haar kreukvrije blouse en voordat ze de deur uitstapte wierp ze nog een laatste blik in de spiegel die naast de kapstok hing. Haar make-up zat goed, haar kapsel perfect en de outfit die ze haastig bij elkaar had gezocht was acceptabel.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
(Dat kan ook. Het was ook maar een beginnersidee. Misschien komen er nog wel meer voorstellen.)

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze griste de krant van de bank, schreef snel een paar regels op de blanco bovenrand en legde die toen op de eettafel. Nu maar hopen dat Kees het door heeft, dacht ze nerveus. Met vlakke handen streek ze over haar kreukvrije blouse en voordat ze de deur uitstapte wierp ze nog een laatste blik in de spiegel die naast de kapstok hing. Haar make-up zat goed, haar kapsel perfect en de outfit die ze haastig bij elkaar had gezocht was acceptabel. Terwijl ze op de lift stond te wachten, overliep ze zoals steeds de inhoud van haar handtas, in gedachten het rijtje afgaand: sigaretten, autosleutels, GSM en paspoort. Mijn mobieltje, het ligt nog op het nachtkastje, besefte ze plots vertwijfeld.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er is nog niet zo lang geleden zo'n topic geopend om samen een verhaal te maken. Dries heeft het snel gesloten, ik weet niet meer precies waarom, maar hij wilde het niet :confused:

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze griste de krant van de bank, schreef snel een paar regels op de blanco bovenrand en legde die toen op de eettafel. Nu maar hopen dat Kees het door heeft, dacht ze nerveus. Met vlakke handen streek ze over haar kreukvrije blouse en voordat ze de deur uitstapte wierp ze nog een laatste blik in de spiegel die naast de kapstok hing. Haar make-up zat goed, haar kapsel perfect en de outfit die ze haastig bij elkaar had gezocht was acceptabel. 'Je ziet er goed uit.' Haar spiegelbeeld glimlachte terug. Het scenario was al bekend. Zodadelijk zou ze de deur achter zich dichttrekken en door de bouwvakkers aan de overkant getrakteerd worden op een fluitorkest, waar Berdien Stenberg een puntje aan kon zuigen. Terwijl ze op de lift stond te wachten, overliep ze zoals steeds de inhoud van haar handtas, in gedachten het rijtje afgaand: sigaretten, autosleutels, GSM en paspoort. Mijn mobieltje, het ligt nog op het nachtkastje, besefte ze plots vertwijfeld.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dahlman, ik heb jouw re even achter die van mij geplakt. (had hem niet gezien toen ik schreef) Oh ok, Zjors.......was dat toen we het vervolgverhaal zijn begonnen? xas

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
had ik al door schooier :) tja misschien sluit-ie dit topic dan hebben we toch een avondje kunnen freestylen

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik bedoelde eigenlijk ook niet dat dit een vervolgverhaal moet worden. Dat werkt niet. Maar dat ieder het eerste stukje op zijn/haar eigen manier met een paar zinnen afmaakt. Misschien had ik het korter moeten houden.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, op die manier! :!: Dus met die beginzin een volledig afgerond verhaaltje maken. En dan kijken wat anderen ervan gebakken hebben. Ja, dat is nog veel leuker ook, en veel moeilijker! :D

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh ok. Dus iedere dag een nieuwe zin die ieder naar eigen inzicht afmaakt. Goed leuk. Zullen we de eigen bijdrage dan steeds vet doen? Nieuwe start dan: Ze griste de krant van de bank, schreef snel een paar regels op de blanco bovenrand en legde die toen op de eettafel. Nu maar hopen dat Kees het door heeft, dacht ze nerveus. haar boodschap was weinig subtiel. De woorden 'ik ben werken!' brandden van het papier. Om maar te zwijgen van de vacatures die met rode stift omcirceld waren zo dan? Tja, Kees is lui! * edit Tja mss moet je de beginpost even aanpassen dan, zodat het doel duidelijk is.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien hoort het in alleen maar kletsen? Of bij proeflezen? Omdat het nog wat losse flodders zijn en geen vastomlijnd concept? En misschien moet je ook ieder beginstukje overslaan en alleen je eigen stukje plaatsen omdat anders alles posts te lang worden?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dat is niet de bedoeling. Elke dag begint iemand met een zin of een paar zinnen en anderen maken het stukje in een paar zinnen af. Ieder op zijn/haar eigen manier. Denkt iemand dat het wel genoeg is, kan die zelf met iets nieuws beginnen. Dus geen feuilleton. Zoiets als: Ik stond vanmorgen op en schrok me dood toen ik zag dat... (Ik ben niet zo goed in een vastomlijnd concept.) Of is dit nu vastomlijnd?