Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor juni 2010?

Mei zit er alweer bijna op, tijd voor nieuwe of hernieuwde schrijfdoelen: Wat zijn je schrijfdoelen voor juni (evt. met het oog op een groter jaardoel)? Kijk eens rustig terug op je schrijfdoelen of schrijfproces van afgelopen maand (de thread van mei vind je hier: http://www.schrijvenonline.org/forum/104324). Hoe is het gegaan? Waar ben je blij mee en wat zou je anders aan willen pakken? Is er verder nog iets specifieks dat je de komende maand zou willen doen, leren, bereiken? Probeer het zo behapbaar en concreet mogelijk te maken, bijvoorbeeld: 'Ik wil eind juni een kort verhaal van 500 woorden over onderwerp X af hebben, en ruim 3x per week een half uur schrijftijd hiervoor in.' Verder kun je in dit topic ook je vorderingen bijhouden. En om stress te voorkomen https://mail.google.com/mail/e/344: vergeet niet te genieten van elk stapje dat je wél zet/hebt gezet! Daarvoor nog een inspirerend citaat: 'I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.' - Douglas Adams https://mail.google.com/mail/e/360

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prikkelende vraag! Naar aanleiding van deze vraag ben ik me nog eens gaan verdiepen in de wedstrijd van de Vlaamse Filmpjes en besloten dat juni (en augustus waarschijnlijk) voor mij in het teken staan van het schrijven van een Vlaams Filmpje. Eind augustus moet dit af zijn en ik schrijf drie keer per week een ochtend hieraan. (Wat een luxe heb ik toch met mijn tijd omdat ik nu verlof heb... haha!)

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel goed die vraag opnieuw. En heel confronterend ook :D omdat ik mijn mei-doelen bijna in zijn geheel kan doorschuiven. Ben er door veel medisch geneuzel amper aan toe gekomen. Maar fijn dat er weer een nieuwe maand met nieuwe kansen is :) . Dus, voor komende maand wil ik graag twee gedichten schrijven. En ook nog steeds minimaal twee korte verhalen, waarvan één rond de 500 woorden en de ander meer dan 1200 woorden, omdat ik nog nooit iets heb geschreven wat meer dan 1200 woorden bevat. Met die laatste ben ik al begonnen en die wil ik dus graag af gaan maken. En heel graag wil ik mijn eerste column op papier gaan zetten, uit gaan vinden of dat iets voor me is. Al met al wil ik proberen gemiddeld minimaal 20 uur per week met schrijven bezig te zijn deze maand.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gewoon doorgaan met mijn mei-doel: mijn boek zo snel mogelijk afmaken, herschrijven dus, en dan met mijn volgende boek aan de gang. Ik heb zo´n zin..... :nod:

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1. Voor de schoolvakantie begint (18 juni), ben ik klaar met de eerste herschrijfronde van mijn boek. 2. Ik maak les 2 en 3 van de schrijfcursus die ik volg. 3. Eind juni is de eerste versie klaar van mijn Vlaamse filmpje. Wat klinkt dat fijn. :nod:

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed dat we dit topic voort zetten. Net als Tuimel drukt dit topic mij even met de neus op de feiten. :eek: De eerste versie van mijn roman is nog niet af. Nou ja, ik heb vandaag nog, denk ik dan hoopvol ;) . Mocht dat dus niet lukken vandaag, dan is mijn doel voor juni: eerst het eerste concept afschrijven en daarna de hele zwik herschrijven. Ik denk dat het dan goed is om de boel ven te laten sudderen. In die tijd (zomer) zou ik ook wel eens willen proberen om iets met dat Vlaamse filmpje te doen. Ga ik me in verdiepen in ieder geval.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Zou het niet een goed idee zijn, om terug te kijken (op de schrijfdoelen die je had) in de maand mei? Of het gaat met schrijven zoals je zou willen?

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je bedoelt er even bewust bij stil staan? Het leek mij wel vanzelfsprekend eigenlijk, maar ik zal het even in de beginpost aanpassen. Lijkt me ook wel belangrijk.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@FS Dat wilde ik ook in het topic van mei zetten, maar dat kon ik niet meteen vinden. Mijn meidoel is bereikt. Ik weet nog niet precies of het resultaat is wat ik uiteindelijk wil, maar hup... Voor nu is het prima. :nod:

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
wanneer ik terugkijk heb ik weinig van mijn doelen bereikt denk ik. Sterker nog ik weet niets eens meer wat mijn doelen zijn en heb ook niet in de vorige topic gekeken. Wat mijn doelen zijn voor juni 2010 heb ik mezelf nog niet eens afgevraagd. Wellicht een goed iets om te doen. Beginnen met het boek van Chrétien Breukers, tiltil; Gedichten Schrijven Verder rustig aan doen en alle zaken in mijn leven en zo ook in het schrijven een beetje de goede kant op zien te keren. Proberen de tips mee te nemen die in een eigen gemaakte topic zijn gegeven. Verder mijn e-book over orde en structuur in de dagelijkse bezigheden verwerken en klaar maken. Zodat deze via mijn website gratis te downloaden is, dit was een belofte die ik nog waar moet maken.... Zo te zien dus weer een maandje waarin genoeg kleine dingen zijn te doen!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:puke: 'zorg niet dat u misselijk wordt van uw eigen werk, dit leidt tot helemaal niets' :)

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had maar één mei-doel, en die heb ik gelukkig bereikt. Maar op het nippertje, dat wel. Mijn nieuwe juni-doel is het minstens twee keer herschrijven van hetzelfde MS voltooien, alles uitprinten en opsturen naar een uitgever. Dat laatste wordt lastig te halen in één maand, maar ik ga het proberen. Wie niet probeert krijgt ook geen eer. Of zoiets. Nou ja, dat is mijn nieuwe doel.

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed Judy, zo'n vervolg. Mijn juni-doelen: tot 11juni schrijven aan mijn lange verhaal voor mijn cursus, op maandag en dinsdagochtend en vrije momenten. Ik hoop dat ik nog 17 pagina's er bij kan schrijven en ga vooral proberen een aantal spannende scenes te schrijven. Dan een weekje free- wheelen, daarna kan ik aan de slag met feedback. Ik hou een grote slag om de arm voor de laatste paar weken van juni, dat is altijd druk. Maar dan juist misschien wat tijd inruimen voor schrijven.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen: Beginnen aan de cursus waarvoor ik me in mei heb opgegeven. Boek van Chrétien Breukers over gedichten schrijven lezen. Dit is me in mei niet gelukt, oa omdat ik in mijn notitieboekjes steeds Tanka's (of wat er op moet lijken) schreef.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals gezegd heb ik bewust stilgestaan bij mijn meidoel en heb ik nog een paar uur om het te halen! Dat gaat zeker niet lukken, maar ik heb er vandaag wel hard aan gewerkt en het ging heerlijk. Dus vind ik het niet zo erg. Nog even doorzetten en dan gaan voor mijn junidoel = herschrijven. Gelukkig ga ik eind juni naar Milonga en heb ik geen afleiding! Tenminste, overdag dan.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
mijn doelen voor juni als auteur: voor boek 1 van de in mei gemaakte interviews verhalen maken, plus de nodige research. boek 2: verder uitwerken tot een 'hapklaar' manuscript. als uitgever: begroting bijstellen, denken over/werken aan najaarsbrochure.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Meidoel niet gehaald.. Heb eigenlijk al twee weken nauwelijks geschreven, en moet moeite doen mezelf er toe te zetten verder te gaan.. In juni wil ik in ieder geval de eerste versie afschrijven, zodat ik in de schoolvakantie de tijd kan nemen om het te herschrijven.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk om te lezen waar iedereen mee bezig is. Meidoel: check, gehaald! Yes! Junidoel: een eind komen met het nieuwe project dat ik waarschijnlijk aanneem. Liefst op de helft, maar dat is wel erg optimistisch, ben ik bang.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mmm... het meidoel (mijn hoofdpersoon terugkrijgen in het land waar ze vandaan komt) is nog niet gehaald. Mijn hoofdpersoon is nog niet waar ze zijn moet, want onderweg gebeurden er nog wat onverwachte dingen. :) Hij blijft staan dus. Verder wil ik in ieder geval twee van de drie schrijfboeken uit hebben waarin ik nu bezig ben. De derde laat ik misschien zitten. Een boek over conflict, actie en suspense dat heel saai geschreven is. Hoe is het mogelijk.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor juni: drie korte verhalen uitwerken (waarvan twee 'from scratch' geschreven moeten worden), verder werken aan de opzet en intrige van mijn roman en schrijfboek van Frey lezen. Ik heb bewust niet meegedaan aan de deadline van mei. Deadlines werken geweldig, behalve wanneer ik ze zelf stel... ;) Toch maar eens beginnen aan deze uitdaging, met dank aan Judy! .... en ze nu echt eens halen :D

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb mijn meidoel ook nog niet gehaald. Juni ga ik dan ook verder met het herschrijven van het eerste deel van mijn roman omdat er wat veranderingen zijn in mijn verhaallijn.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ene meidoel (Vlaams Filmpje eerste versie schrijven en proefleesklaar maken) gehaald. Andere niet (les 1 AVIcursus afmaken), heb daarvan enkel beide tussenopdrachten gemaakt doordat er wat tussenkwam. Junidoel: eindopdracht AVI schuift nu dus door naar begin juli. Verder: feedback proeflezers verwerken en Vlaams Filmpje klaarmaken voor proeflezertjes uit de doelgroep (voor 8 juni) en daarna de rest van de maand om hem 'volledig' af te ronden (hangt er vanaf of ik hem nog aan Belgen laat lezen of niet). En een start maken aan het veranderen van mijn manuscript over Mijre, zodat ik daar eindelijk aan verder kan.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grootste deel van mijn meidoelen heb ik gehaald https://mail.google.com/mail/e/349, hoewel niet alles. En één doel is veranderd. Junidoelen: 1) af werk (7 manuscripten) naar 4 uitgevers sturen (liefst deze week allemaal in 1 rits) 2) het project waar ik nu mee bezig ben, binnen twee weken gaan NaNoWriMo-en (d.w.z. zonder al teveel na te denken, 50.000 woorden behalen; ik zit nu over de 16.000), zodat ik grove stof heb om mee te werken -> van daaruit kijken of ik het wil gaan bewerken als jeugdroman en/of er elementen uit ga halen voor één of twee wedstrijden 3) 1 tot 3 hoofdstukken per week schrijven aan samenwerkingsroman (moet eind van het jaar af zijn) Verder, in iets mindere mate belangrijk: - boek over point of view uitlezen, of in elk geval de hoofdstukken die op mijn project van toepassing zijn - lekker lezen (boeken die met mijn project te maken hebben) - 1 of 2 lessen van de Schrijven Online cursus doen waar ik net mee begonnen ben (daarvoor wil ik stukken uit mijn project gebruiken) Belangrijkste doel: van dit alles GENIETEN!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Meidoelen: - Ik moest mijn poëziecyclus inleveren: check. - Proza inleveren, euh, ga ik vandaag doen. - Een recensie en een kunstkritiek schrijven voor de les Essay: check - Werken aan mijn roman: Jammerlijk gefaald. Er zat me letterlijk iets dwars. Een nekwervel. :nod: Junidoelen: - Een column en essay schrijven voor de les Essay, zonder me al te veel aan te trekken van wat de docent verteld. - Werken aan mijn roman. - Ik zou deze versie eind juli willen af hebben, om dan in september aan de laatste herschrijf te beginnen, woordniveau, en hem ergens in oktober rond te sturen naar uitgevers. - Tussendoor moet ik ook nog ergens mijn voordracht op Dichters in de prinsentuin voorbereiden. En ja, ik geniet. Heerlijk. Doen wat je graag doet.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kom net van de brievenbus vandaan, kan dit gelukkig van mijn lijst afvinken (doet rondedansje van vreugde en opluchting): 1) af werk (7 à 8 manuscripten) naar 4 uitgevers sturen (liefst deze week allemaal in 1 rits) - CHECK!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dat krijg je met al die sociale controle hier.... https://mail.google.com/mail/e/35C Dat opsturen had ik eigenlijk al een paar jaar geleden moeten doen... https://mail.google.com/mail/e/360