leuk idee voor jongeren van 12 tot en met 16

beste sollers, Ik zat vandaag te denken dat we allemaal een los boek schrijven. Nu leek het mij leuk om met kinderen in de leeftijd van 12 t/m 16 een gezamenlijk boek te schrijven. Verdere informatie voor het boek: Het zal een fantasy boek worden (science fiction inbegrepen) Het zal ongeveer 23 hoofdstuk bevatten (ligt aan het enthousiasme) Taal gebruik maakt niet uit (niet toegestaan: jongere taal, schelden of iets anders dan A.B.N), die wordt door mij nagekeken. Als dit boek er echt komt, gaat de winst naar Het kankerfonds Aanmelden kan via een berichtje, zet het volgende in je bericht: Naam Leeftijd Verdere informatie volgt na aanmelding

Taal gebruik maakt niet uit , die wordt door mij nagekeken.
Oh, dan komt het wel goed. :thumbsup:
hiermee bedoel ik dat ik kinderachtige zinnen volwassener ga neer zetten. en eventuele opvallende fouten weg haal
24 maart 2010 - 19:30

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Taal gebruik maakt niet uit , die wordt door mij nagekeken.
Oh, dan komt het wel goed. :thumbsup:
hiermee bedoel ik dat ik kinderachtige zinnen volwassener ga naar zetten. en eventuele opvallende fouten weg haal
Ga naar zetten? Wat is dat dan?
24 maart 2010 - 18:58

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O, o, Youris, ik begin me toch een beetje af te vragen of dit wel de juiste site is voor jou ... :confused: Niet vervelend bedoeld, je bericht is heel lief, maar nauwelijks serieus te nemen, gezien je eigen spelling en A.B.N.
24 maart 2010 - 20:07

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor een wedstrijd die bestemd is voor de jongste schrijvers onder ons vind ik het een prima initiatief, Youris. Wie wat gaat doen kun je altijd later nog onder elkaar verdelen. Eerst schrijven!
24 maart 2010 - 22:29

Youris, dat taalgebruik mag met 12 jaar zeker nog kinderlijk zijn, vind ik. Langzaam maar zeker verandert je taalgebruik naarmate je ouder wordt toch wel.
dat weet ik ook dat je dan nog wat kinderlijk schrijft, maar ik zou dat dan veranderen naar een iets betere zin
25 maart 2010 - 6:40

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Youris, dat taalgebruik mag met 12 jaar zeker nog kinderlijk zijn, vind ik. Langzaam maar zeker verandert je taalgebruik naarmate je ouder wordt toch wel.
dat weet ik ook dat je dan nog wat kinderlijk schrijft, maar ik zou dat dan veranderen naar een iets betere zin
Youris, daar ben jij helemaal niet toe in staat! Jij komt hier, er valt hier veel te leren maar dat doe je gewoonweg niet. Ik heb je gisteren al bij http://www.schrijvenonline.org/forum/103653 gewezen op een stel taalfouten, om U tegen te zeggen. En jij wil de taal van andere kinderen gaan verbeteren? Ik heb daar ook opgemerkt dat je nooit een zin begint met een hoofdletter en dat je daarop moet letten, maar je gaat gewoon door en doet net of je heel die topic niet eens hebt bekeken. Ik realiseer me dat ik nou bot word maar subtiele opmerkingen werken blijkbaar niet.
25 maart 2010 - 7:42

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
http://woordenlijst.org/zoek/?q=topic&w=w dus? :? Ik heb al zoveel keren rustig ademgehaald, Judy! Al 130 keer, om precies te zijn. Samen met Zjaan, Via, Dries en anderen heb ik het al een paar keren op een aardige toon geprobeerd. Toen ik 16 was, (jij begon daarover, hè, niet ik!) had ik een baan. Ik typte bij de pathaloog anatoom de verslagen uit. In foutloos Nederlands want er waren nog geen tekstverwerkers en met typex werken mocht niet. Dan zagen de doorslagen er niet presentabel meer uit. maar :ontopic: Er zitten hier zoveel jonge mensen die wel degelijk wat in hun mars hebben, en ik zou het jammer vinden als die in een dergelijk project hun tijd gingen zitten verdoen. Het idee is niet verkeerd. Maar deze jongeman de 'eindredactie'? Dat lijkt me zeer onwenselijk. Joni; Saravandermaas; littlewriter en princess zijn ook jong, maar hun Nederland is wel van het niveau wat men geacht wordt te hebben bij het verlaten van de basisschool. Het gaat mij ook niet alleen om het slechte peil van Y's Nederlands, de onwil om ook maar iets op te steken hier stoort mij. En daarin sta ik niet alleen.
25 maart 2010 - 11:34

http://woordenlijst.org/zoek/?q=topic&w=w dus? :? Ik heb al zoveel keren rustig ademgehaald, Judy! Al 130 keer, om precies te zijn. Samen met Zjaan, Via, Dries en anderen heb ik het al een paar keren op een aardige toon geprobeerd. Toen ik 16 was, (jij begon daarover, hè, niet ik!) had ik een baan. Ik typte bij de pathaloog anatoom de verslagen uit. In foutloos Nederlands want er waren nog geen tekstverwerkers en met typex werken mocht niet. Dan zagen de doorslagen er niet presentabel meer uit. maar :ontopic: Er zitten hier zoveel jonge mensen die wel degelijk wat in hun mars hebben, en ik zou het jammer vinden als die in een dergelijk project hun tijd gingen zitten verdoen. Het idee is niet verkeerd. Maar deze jongeman de 'eindredactie'? Dat lijkt me zeer onwenselijk. Joni; Saravandermaas; littlewriter en princess zijn ook jong, maar hun Nederland is wel van het niveau wat men geacht wordt te hebben bij het verlaten van de basisschool. Het gaat mij ook niet alleen om het slechte peil van Y's Nederlands, de onwil om ook maar iets op te steken hier stoort mij. En daarin sta ik niet alleen.
ik heb dus een lichte vorm van dyslectie. heel dat boek laat ik lezen door mijn leraar nederlands voor de spellingsfouten
25 maart 2010 - 11:44

Houden we misschien rekening dat niet iedereen hetzelfde is? Dat iemand misschien iets kan hebben? Dat niet ieder (jong) mens volmaakt is? Dat sommige 16-jarigen het wel eens heel moeilijk in deze maatschappij kunnen hebben? Tussen de regels door lees je dat Youris het goed bedoelt. Ik heb echt moeite met dit topic en de reacties.
25 maart 2010 - 12:26

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Heel die topic', Janheij? :D
De topic en het topic mag allebei ;)
Owww... Nooit geweten! Ik kende alleen het topic, weer wat geleerd.
25 maart 2010 - 12:41

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Youris, Zou het niet beter zijn om 'kinderen van 12 tot 16 jaar' te veranderen in bijv. 'jongeren van 12 tot 16 jaar'? Ik heb het idee dat je je doelgroep beter bereikt als je deze tactvoller omschrijft en benadert (en dat de meeste adolescenten liever niet als kinderen gezien en aangesproken worden), namelijk. (ik ben zelf ook niet erg tactvol hoor, vandaar dat ik het bij jou herken)
25 maart 2010 - 12:47

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Houden we misschien rekening dat niet iedereen hetzelfde is? Dat iemand misschien iets kan hebben? Dat niet ieder (jong) mens volmaakt is? Dat sommige 16-jarigen het wel eens heel moeilijk in deze maatschappij kunnen hebben? Tussen de regels door lees je dat Youris het goed bedoelt. Ik heb echt moeite met dit topic en de reacties.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik was net ook al een stukje hierover aan het typen, maar had het weer gedelete omdat ik niemand voor het hoofd wilde stoten. Nu reageer ik dan toch maar, want ik vind de sfeer er zo ook niet beter op worden. Ik heb ook niet het idee dat het per sé onwil is. En bovendien zouden wij als volwassenen beter moeten weten, in plaats van grappen maken over iemands rug of bot (blijven) doen over iemands interpunctie. Weten wij veel wat er aan de hand is, niemand van ons kent youris persoonlijk.
25 maart 2010 - 12:54

Omdat, als je een beetje goed uit je ogen kijkt, wel het verschil kunt zien tussen iemand die moedwillig irritaties bij anderen op wil wekken en iemand die gewoon moeite met bepaalde dingen heeft. Het is ook een gevoel, een tussen de regels doorlezen.
25 maart 2010 - 13:26

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Okay, Eigen! Ik zal uit Youris' vaarwater blijven. Ik wens je succes, want dat helpen was ook datgene wat ik (en anderen) oorspronkelijk probeerde(n). Maar misschien lukt het jou wel?
25 maart 2010 - 13:32

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Houden we misschien rekening dat niet iedereen hetzelfde is? Dat iemand misschien iets kan hebben? Dat niet ieder (jong) mens volmaakt is? Dat sommige 16-jarigen het wel eens heel moeilijk in deze maatschappij kunnen hebben? Tussen de regels door lees je dat Youris het goed bedoelt. Ik heb echt moeite met dit topic en de reacties.
Ik ben het ook met je eens. Ik vind sommige reacties dan ook niet echt leuk! Ik geloof ook dat Youris het goed bedoelt.
25 maart 2010 - 14:35

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Houden we misschien rekening dat niet iedereen hetzelfde is? Dat iemand misschien iets kan hebben? Dat niet ieder (jong) mens volmaakt is? Dat sommige 16-jarigen het wel eens heel moeilijk in deze maatschappij kunnen hebben? Tussen de regels door lees je dat Youris het goed bedoelt. Ik heb echt moeite met dit topic en de reacties.
Mee eens. Het is toch heel leuk dat iemand van 16 zich zo enthousiast op het schrijven stort? Elk heeft zo zijn/haar nivo en interesses. Wat we hier allemaal gemeen hebben is plezier in het schrijven.
25 maart 2010 - 14:54

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien pakt Youris het gewoon wat verkeerd aan. Te veel in één keer is ook niet altijd goed. Ik ben nu al een miljoen topics tegen gekomen van Youris. Beetje irritant. Maar ja dat is mijn mening maar. Overigens ben ik ook nog maar 15. En ik geloof ik dat ik redelijk normaal Nederlands kan. Toch vind ik ook dat Eigen gelijk heeft. Iedereen is anders. Dus tja.
25 maart 2010 - 18:10

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk ook dat Youris geen kwade bedoellingen heeft en dat hij indd gewoon heel erg (over)enthousiast is. Natuurlijk kan dat enthousiasme irritaties opwekken, maar daar hoef je dan niet zo'n ophef over te maken. Bovendien, ben je toch niet verplicht om zijn topics te lezen? Laat staan erop te reageren. ;) Dus ik zou zeggen aan: Youris: schrijf lekker verder :thumbsup: de geirriteerde mensen: lees zijn topics dan niet meer :thumbsup: ik vind het bovendien heel erg knap van Youris dat hij het toch elke keer weer aandurft om zich te laten zien op dit forum, na meerdere malen afgekat te zijn bij verschillende topics. IK had dat zeer zeker niet gedurft!
26 maart 2010 - 10:39

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor alle dyslectische en moeizaam spellende schrijvers, nogmaals: Er zijn handige hulpmiddelen, kleine en grote taalkaarten, waarop je zelf kunt vinden hoe iets gespeld moet, hoe het voltooid deelwoord van een werkwoord luidt, of je -d-, -t-, of -dt- moet gebruiken. De kleine taalkaart is zo groot als een bankpas en steek je gemakkelijk bij je, kun je altijd bij de hand hebben, kost maar een paar euro, daar steun je dan ook het dyslectiefonds weer mee. Kijk bij www.taalkaart.nl Youris: Ik heb die kaart bij de computer liggen en gebruik hem heel vaak. Ik ben niet dyslectisch, vier keer zo oud als jij, remedial teacher geweest, heb met kinderen met taalproblemen gewerkt, veel gelezen en geleerd, toch kan ik ook niet zonder hulpmiddelen of spellingscontrole, een stapel schrijfboeken en schrijfwijzers of mijn leesbril. Dyslectie is geen reden om je op taalgebied maar niet verder te ontwikkelen. Je hoeft ook niet alles uit je hoofd te weten. Het is fijn als je iemand hebt die je werk voor je corrigeert, maar die staat niet elk moment naast je en heeft niet altijd de tijd voor je. Zorg dat je je verder ontwikkelt en gebruik de hulpmiddelen die er zijn. Goed naslagwerk is belangrijk, daar zijn al een aantal topics over. Als je hulp of advies wilt kun je me een PB struren.
26 maart 2010 - 13:41