Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gebeurtenissen in een verhaal

Heej ik ben nieuw hier maar ik heb ook een vraagje. Ik ben al een tijdje bezig met een verhaal te schrijven, maar ik heb het idee dat de gebeurtenissen zo snel achter elkaar volgen. Ik weet niet wat ik "als opvulling" zou kunnen gebruiken oid. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel, want volgensmij is het nogal onduidelijk. Groetjes van een meisje

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een roman/verhaal bestaat eigenlijk uit scènes, afgeronde gebeurtenissen. Dus je hoeft niet elke alinea te eindigen met een zin als "Hij stapte in de auto en reed weg.", tenzij dat je bedoeling is natuurlijk. Of bedoelde je dat niet? :)

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Meisje, welkom! Misschien is het handiger om een stukje van je verhaal bij proeflezen te plaatsen, een stuk waarvan je dus denkt dat je opvulling nodig hebt. Dan lees je wel wat mensen ervan vinden.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welk genre schrijf je? Als je een verhaal te snel vertelt, alleen maar tussen spannende gebeurtenissen springt, leest dat wel erg onrustig. Bovendien heb je dan vaak een gebrekkige verhaal-/personage ontwikkeling. Als dat is wat je bedoelt, kan ik je aanraden meer dialogen (rustige gesprekken, niet alleen maar rond dood en verdoeminis draaiende, bij wijze van spreke) en beschrijvingen in te voegen.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Je bedoelt dat je de actie moet afwisselen met rustmomenten? Ook goed op het perspectief letten. Wie zegt wat en waarom?

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de reacties, ik heb er wel wat aan. Alleen heb ik nogal moeite met de dialogen, ze komen nogal nep over heb ik het idee. Ik ben ook nog niet zo heel ver met het verhaal, als ik wat verder ben zal ik wel eens een stukje plaatsen. Ben alleen bang dat het niet echt super goed is :smirk: Verder heb ik wel een heleboel ideetjes, maar die moet ik alleen nog een goede plaats geven.