Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Pakkende naam voor hoofdpersoon

Ik zat zo te denken over de naam van mijn hoofdpersoon: Aragon. deze leek te veel op namen uit andere fantasy verhalen en dus ga ik hem veranderen. maar nu is het probleem dat ik eigenlijk geen enkele andere naam voor hem weet. hoe kan je een goede pakkende naam verzinnen (het moet wel lijken op Aragon). alvast bedankt

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je zou kunnen gaan googelen op aragon en af en toe een letter veranderen en kijken wat er als zoekresultaat naar voren komt. Je krijgt zo ideeen wat er (al) is en nieuwe ideeen op doen over nieuwe combinaties. Natuurlijk voor jezelf nagaan wat die nieuwe naam bij je oproept. Aragon is echter wel heel bekend, dus flink wat letter veranderen en zien wat er te voorschijn komt. Zelf heb ik net zo lang gezocht tot het aantal zoekresultaten 0 was(ja, dat kan), maar toch een 'normale' naam was of zou kunnen zijn. (maakt het ook makkelijk om zodra mijn boek op welke manier dan ook gepubliceerd is te zien wat er rond het boek/de persoon leeft op internet). Succes met het zoeken en vooral vinden van een naam.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Youris, Youris, Youris *zucht* Er zijn al meerdere topics over de zoektocht naar namen voor personages. Heb je nu nog steeds de zoekfunctie niet gevonden? Het is toch veel handiger om te zoeken naar welke topics er in de loop der jaren hier al over zijn geschreven, zeker bij dit onderwerp dat niet erg hangt aan de actualiteit. Ik snap niet waarom jij elke keer een nieuw topic opent. Je krijgt hooguit een paar reacties, terwijl het archief ermee vol staat. Je kan toch ook een oud topic opnieuw naar boven halen door jouw vraag eraan toe te voegen? Dat houdt het forum overzichtelijk en levert veel meer info. Niet alleen voor jou, maar ook voor de lezers die het 'oude' topic opnieuw (of voor het eerst) lezen. Simpel toch?

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Youris, Speciaal voor jou even een link aangemaakt voor als je uitgebreid wilt zoeken: http://www.schrijvenonline.org/search/luceneapi_n… Ik heb als voorbeeld 'naam hoofdpersoon' ingevuld. (en als het niet is wat je zoekt, type je gewoon een andere zoekterm in) Tip: Zet het onder 'favorieten', zodat je niet steeds een nieuw topic hoeft te openen. Om in te gaan op je vraag, wil ik je verwijzen naar het volgende topic: http://www.schrijvenonline.org/forum-onderwerp/510

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aragon onmiskenbaar Lord of the rings. ( Een tovenaar?) Oei Youris, je begeeft je op glad ijs als je de hoofdpersoon in je fantasie verhaal een afgeleide doch terug te leiden variant op deze naam geeft. Probeer creatief te zijn. Noem hem even mr. X totdat, EUREKA!

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een vriend van mijn zoon heet Armagan (spreek uit Armaan en er zit een soort half cirkeltje op de g). Ook een mooie naam, maar wel hartstikke Turks. :D

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat vind je van ____Quirinus de Querulant___ De spanning en de actie zit er al meteen in.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat vind je van ____Quirinus de Querulant___ De spanning en de actie zit er al meteen in.
het klinkt wel spannend. heeft het een betekenis

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allejezus! Wat dacht je van GOOGLE? :angry:
sorry hoor, gezelligheid.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zelf nadenken en daarna discussiëren is véél gezelliger dan het poneren van eenzinnige onzinvragen.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
zoals ik al eerder heb aangeven moeten jullie het NORMAAL zeggen als jullie iets niet bevalt, dan probeer ik het aan te passen. en als het niet lukt, probeer ik er samen met jullie uit te komen.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Youris, dat hebben verschillende mensen op het forum al gedaan, waaronder Dries, de beheerder, maar dan moet je met die adviezen wel iets doen. Ik zie dat nog niet zo, maar dat kan ook aan mij liggen hoor. :nod:

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt erop dat je nog niet hebt opgezocht wat het betekent. ik zal je helpen: http://www.encyclo.nl/begrip/querulant Herken je daar niet iets? HvB probeerde je hetzelfde duidelijk te maken waarmee wij allemaal al een poosje bezig zijn. Op een normale manier, volgens mij. Dat het niet doordringt is iets wat je niet ons moet kwalijk nemen. Idee! :!: Vraag eens aan je ouders om jouw topics, samen met jou, hier eens te lezen. Het is uiteindelijk hun taak om jouw op te voeden, niet de onze. Misschien dat je van hen wel aanneemt wat wij je proberen te vertellen, dat je je aan moet passen aan het gezelschap wat je zelf kiest.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zat zo te denken over de naam van mijn hoofdpersoon: Aragon. deze leek te veel op namen uit andere fantasy verhalen en dus ga ik hem veranderen. maar nu is het probleem dat ik eigenlijk geen enkele andere naam voor hem weet. hoe kan je een goede pakkende naam verzinnen (het moet wel lijken op Aragon). alvast bedankt
Grappig hoor. Een fantasy verhaal schrijven en geen naam kunnen verzinnen. Wat dacht je van Aragone. Gone betekend weg. Blijft over Ara. Dat is een halve papagaai. Dus plak je die eraan. Wordt het Aragaai. En als het een slechte elf is noem je 'm Aragajes. En als die gevangen zit roept iedereen Aragajes zit in de bajes. Zelf gebruik ik nog weleens een eigenschap van de persoon als naam. Bijvoorbeeld: 'de spoken waren gelijk stil, want het was die bruut van een man.' en in de rest van het verhaal heet die persoon dus Bruut. Elf is een zuipschuit = Arabier Elf is een goede boogschutter = Araboog Elf is een verrader = Varado of Verago Elf is een held die sneuvelt = Heldodo Elf is arrogant = Aroganto of Araganto

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dit topic kan gesloten worden, ik heb al een site met allemaal goede namen voor mijn hoofdpersoon gevonden. ik ga daar enkele van op mijn hyves zetten, om te laten kiezen. mijn hyves is: aragon-boek.hyves.nl ga dan naar poll en kies: wat is een goede naam voor mijn hoofdpersoon (staat er morgen op) en dan kan je stemmen de naam met de meeste stemmen wordt gekozen (al die namen zijn door mij zelf goedgekeurd) tevens staan er op die hyves niet alle namen

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dank je