Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wie is je favoriete kinderboekenschrijver?

Wie is je favoriete kinderboekenschrijver en waarom?

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit onderwerp komt me bekend voor, maar misschien is het ooit in een ander topic naar voren gekomen. Ik heb een rij favorieten... :) Als kind: Evert Hartman, Cok Grashoff (yep, ook Floortje Bellefleur), en de schrijfster van de Nancy Drew serie. Nu: Roald Dahl, J.K. Rowling (ik heb genoten van boek 7... vind dat het wel uitmaakt of je ze in het Engels leest of het Nederlands. Het origineel heeft bijv. onvertaalbare woordspelingen. De eerste films vond ik slappe, zij het wel vermakelijke, aftreksels, maar de zesde film heeft me aangenaam verrast), Philip Pullman, Simone van der Vlugt, Tonke Dragt, Monica Furlong. Oja, en ik heb een hekel aan de boeken van C.S Lewis...

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga Benny Lindelauf aan de lijst toevoegen. Ben nu in Negen open armen aan het lezen en het is echt fenomenaal (bij gebrek aan een beter woord). Ik zie hier weinig buitenlandse schrijvers genoemd. Daar nog favorieten van? Ik de Nieuw Zeelandse Margaret Mahy en dan in het bijzonder 2 boeken: Listen & lagen en De inwijding. Ze worden naar mijn weten niet meer gedrukt, of je moet de Engelse versies bestellen. Mahy laat in deze boeken het alledaagse en het bovennatuurlijke vloeiend doorelkaar lopen.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oja, en ik heb een hekel aan de boeken van C.S Lewis...
Hier idem. Nou ja, ik heb één boek gelezen en begon in een tweede (ik had een verzamelbundel gekocht), maar kon er niet meer doorkomen. Ik heb die bundel weggegeven, vond dat ik het wel voldoende kans had gegeven... Ik denk dat ik niet zoveel had met al die science fiction en fantasy elementen doorelkaar, het was me te abstract of zo, en dan ook nog dat christelijke aspect van de leeuw die eigenlijk Jezus moet voorstellen etc. (ok, dat moet je maar net weten, maar dan ligt het er ook echt dik bovenop) ZUCHT. Daarentegen vond ik zijn manier van schrijven, dat hele Engelse Engels, wel weer mooi. Wat vond jij er niet goed aan AndreaClimbing?

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, vier van de zes die ik genoemd heb zijn Brits... Edit: dit slaat op de opmerking hierboven dat er niet veel buitenlandse schrijvers genoemd worden :)

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
en dan ook nog dat christelijke aspect van de leeuw die eigenlijk Jezus moet voorstellen etc. (ok, dat moet je maar net weten, maar dan ligt het er ook echt dik bovenop) ZUCHT. Daarentegen vond ik zijn manier van schrijven, dat hele Engelse Engels, wel weer mooi. Wat vond jij er niet goed aan AndreaClimbing?
Precies dat. C.S. Lewis was eerst atheïst, maar zag toen op een dag het licht en vanaf dat moment vond hij dat hij christelijke boeken moest schrijven. Met erg conservatieve ideeën... Van mij had hij atheïst mogen blijven, dan was hij als persoon waarschijnlijk interessanter geweest.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, vier van de zes die ik genoemd heb zijn Brits...
Ik was blijkbaar tegelijkertijd met jou aan het schrijven/posten, want toen ik hem postte, verscheen jouw stukje er ineens vlak voor... :D

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zojuist het (prenten)boekje "Mijn allermooiste droom ben jij!" van Marianne Busser & Ron Schröder gelezen en bekeken. Echt ontzettend leuk! Is er iemand hier bekend met de boeken van Marianne Busser & Ron Schröder? En zo ja: Wat vind je ervan?

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zojuist het (prenten)boekje "Mijn allermooiste droom ben jij!" van Marianne Busser & Ron Schröder gelezen en bekeken. Echt ontzettend leuk! Is er iemand hier bekend met de boeken van Marianne Busser & Ron Schröder? En zo ja: Wat vind je ervan?
Ik heb 2 boeken van Marianne Busser. Onze kinderen vinden het geweldig! En eerlijk is eerlijk, ik vind ze zelf ook superleuk! Standaard elke avondje een verhaaltje van Marianne en Ron. (al noemen ze het hier: het witte boekje of het paarse boekje)

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jan Terlouw. Pjotr, Oorlogswinter, Oosterschelde en Briefgeheim (was dat nou een meisjesboek?) heb ik talloze keren gelezen.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen idee of Briefgeheim een meisjesboek was. Ik heb het wel als meisje gelezen en heb me er bijzonder mee vermaakt. Ook met Pjotr, Oorlogswinter en Oosterschelde. Maar vreemd genoeg kan ik me van geen van de vier boeken het verhaal herinneren...