Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

belasting

Ons eerste boek is bijna klaar. Zelf laten maken bij een drukkerij. 200 boeken. We betalen dat, en gaan het zelf verkopen. Maar stel je nu voor (nog een droom hoor hihi) Het verkoopt, we verdienen geld (ik ben een duoschrijver) we openen een rekening alleen voor dat schrijven. Maar wat met de belastingen?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vooral zwijgen :D En zo je dat niet wilt geef je het op als overige inkomsten (je woont toch in NED?) en trek je er eerst alle maar dan ook alle kosten vanaf. Dan blijft er zeker niets over aan inkomsten, sterker nog, kun je nog kosten afwentelen op je vaste inkomen. Denk aan de kosten van je computer, je internetverbinding, reiskosten voor research en noem maar op. Zul je eerst wel af moeten spreken wat ieders aandeel is in de kosten en in de winst. Maar als het om dit soort bedragen gaat: zwijgen.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hé Zjors, Ik ben een Belg:) In ieder geval gaat al het geld naar een aparte rekening. zolang we kunnen dan zwijgen. Als we wel belastingen moeten betalen, zorgen we ervoor dat we het hebben Maar we moeten ons partners natuurlijk ook er niet mee lastig vallen daarom hebben we voor dit een aparte pot

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is heel slim. En als het om een paar honderd boeken gaat, gaat een belastingdienst daar echt geen tijd in steken. Die hebben wel belangrijkere mensen te vangen.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zet het op naam van een kind als dit kan. Er zijn vast in België ook heel veel mogenlijkheden om belastingvrij te sparen op naam van de kinderen. Dé manier om geld te wassen. :D

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors, even over de kosten van de computer. Hoe zit het dan met afschrijving van apparaten? Hoeveel schrijf jij dan jaarlijks af aan computer- c.q. laptopkosten?

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zover ik weet mag je (moet je) de helft van wat de computer gekost heeft afschrijven, deze helft dan weer verdeeld over drie jaar. Maar hoe zit het met bv uitbreiding te denken aan een nieuwe harddisk, usb stick bedoeld bv voor de back-up??