Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

echte dichter

Wat is jullie definitie van een echte dichter? Een echte dichter is iemand die...

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar slaan die korte topics over een dichter op, na amateur nu echte? :confused: Kan dat niet in één topic :?

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@eigen: begrijpelijke vraag. Ik wil graag eerst van jou en anderen horen wat jullie definities van deze begrippen zijn, daarna wil ik best uitleggen hoe het komt dat ik deze vragen stel. Ja, het had ook in één topic gekund, aan die mogelijkheid heb ik ook gedacht. Maar dan gaan mensen op meer algemene manieren reageren en ik wilde nu juist zo nauwkeurig mogelijke definities. Bij voorbaat dank.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry voor mijn botte vroege-zondagochtend-vraagstelling, maar ook na jouw antwoord begrijp ik het nut, waarom je hier aparte korte topics over opent, niet.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een echte dichter is iemand die zijn gedichten gepubliceerd heeft. Dit zou mijn eerste reactie zijn. Maar eigenlijk is iedereen die dicht een 'echte' dichter. Aan de andere kant, als ik aan mezelf denk, is een gelegenheidsdichter - zo schrijf ik bv. altijd een grappig gedicht als iemand jarig is van onze vriendengroep - niet altijd iemand die poëzie schrijft natuurlijk. Ik dicht wel bij zo'n gelegenheid, maar noem mezelf geen dichter, zelfs geen amateurdichter, want vor de rest schrijf ik eigenlijk nooit gedichten. Dit is eigenlijk een antwoord met veel bedenkingen hè ;) Sorry, ben nog niet lang wakker http://www.pregnancy.org/bulletinboards/images/smilies/needcoffee.gif

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Iemand die op regelmatige basis gedichten aflevert van hoge kwaliteit (De discussie over wat een kwaliteitsgedicht is mijd ik even.). Erkenning door publicatie, of een prijs helpt ook natuurlijk. Maar de regelmaat (waar FS het ook al over heeft) is denk ik wel belangrijk.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een amateurdichter is iemand die het 'erbij' doet, als hobby (eventueel later 'voor de kost') Een echte dichter is iemand die het 'voor de kost' doet.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind een echte dichter iemand die het bedoelde gevoel over weet te brengen op de lezer (ook op de lezer die geen verstand heeft van de regels van het dichten). Idem voor een echte schrijver, een echte schilder, een echte muzikant.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar een amateurdichter die het niet 'voor de kost' doet maar en wel mee geld mee verdiend?? Is ook een echte dichter.... Dus als je geen geld verdiend met je gedichten ben je geen echte dichter?? Jawel maar heb je niet de behoefte om er geld mee te verdienen... Of denk je dat je niet goed genoeg bent.... Of.... Interessante vragen!

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Of een echte of een amateurdichter zegt niets over het feit of je er wel of geen geld verdiend maar puur iets over de kwaliteit...

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een 'echte' dichter vind ik een vage term. Ik denk daarbij aan iemand die gepubliceerd is. Wellicht prijzen gewonnen heeft. En toch ook inkomen genereert uit zijn woordkunst.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Valt het exact af te bakenen dan? De echte bakker heeft een merklabel die de klanten moet vertellen dat het brood nog op ambachtelijke wijze wordt gebakken. Geldt dit niet voor een dichter, hoe herken je hem dan als echt? Ik zou zegger dat een echte dichter een dichter is waar ik werk terug van kan vinden, op internet of in de schappen. Het werk van een echte dichter zal niet iedereens kopje thee zijn dus of het ook interessant of uitstekend werk is, kun je uit het 'echte' niet opmaken.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een echte dichter is iemand die echte gedichten maakt. Wat dat zijn? Dat is voor iedereen anders, heeft ook veel met tijd en mode te maken.