Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Monometer

Een monometer is een gedicht(je) met 1 versvoet per regel. Alle bestaande versvoeten zijn toegestaan. Naar aanleiding van een onderwerp bij ''proeflezen'' leek het wel een goed idee om een apart topic te openen voor dit soort rijmpjes. :nod: :thumbsup: Hier volgt mijn eerste poging,met vooral jambische versvoeten. Stel je het ritme voor van langzaam voortsjokkende mensen. Autobiografisch ? Wie weet. DOELLOOS Morgen is er weer een dag en over- morgen nog weer eentje.... Waken slapen waken slapen komt er nooit een einde aan dan? Dat lijkt me zo heerlijk rustig.... Wie probeert er ook zo'n gedichtje te maken? :thumbsup: :{}

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een prachtig genre, en wat een talent! Wat een stelletje nanopoëten zijn wij hier. Ik vind ze allemaal mooi, maar ik vind dat Maarten er een uitzonderlijk talent voor heeft :nod:.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:o dank jullie wel! Ik zal nog eens een keer gaan broeden op nieuwe. Toch maar weer dankzij dit forum, anders had ik het woord "versvoet" waarschijnlijk nooit opgezocht. Nu snap ik het belang van het ritme een stuk beter :music:

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pfff, de volgende vond ik een stuk lastiger om te maken. De trocheeen en anapesten vind ik toch een stuk makkelijker werken. Deze is echter jambisch en dus een "patatvers". Hij heet: "Hoe ik aan dit gedicht begon en hem niet afmaakte" o jee wat nu ik weet niet hoe ik weet niet hoe een koe een haas en ook niet hoe een zin een woord mijn hoofd is moe te veel verstoord te lang aan dit gedicht gedacht mijn hoofd verzakt verzwikt verzwakt mijn nek vangt op de val verzacht ben moe vandaag genoeg gedacht PS Binnenkort: de amfibrachys!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@GM; De amfibrachys, daar zit ik ook mee te zwoegen. :nod: rol-LA-de. Pfff. Moeilijk hoor.
Inderdaad lastig, kom nu niet verder dan: potato potato, tomato tomato :rolleyes: Vandaag zul je hem denk ik niet meer van me zien. Temeer daar ik vandaag ook iets in het "echte leven" ga doen :p Effe schrijfpauze.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat geeft mij wel mooi de kans om eerder met een amfibrachische(schrijf je dat zo?) monometer aan te komen. }) WINDJAMMER Als ik jou weer zie in de straten, de stegen, van nergens Dan denk ik; ik zag jou toch ook wel eens eerder, eens, ergens Hoe ben je in Godsnaam in deze misere verzeild, kind? Ik hoop dat je gauw weer de wind rich- ting ergens terugvindt.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat gaat iemand in het 'echte'' leven op zondag doen? Moeilijk hoor. Er zijn zoveel windrichtingen. Ik ga m'n hoedje maar achterna.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Thanks! Eigenlijk vind ik dit wel een mooi metrum. :music: Een beetje zoals de golven van de zee. Er valt waarschijnlijk meer mee te doen. Wie weet wat er nog meer aanspoelt. :)