Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

literaire thriller

Omdat er altijd denigrerend gedaan wordt over het literaire aspect van thrillers speel ik met het idee om een satirische thriller te schrijven. Het moordwapen is een dichtbundel, dat leek me wel geschikt om het genre te verheffen tot literatuur. Hierbij stuit ik op wat vragen; 1 Moet het een dikke bundel met een hard kaft worden dat men als slagwapen kan gebruiken, of zo'n dun bundeltje dat precies in de luchtpijp past? 2 Is er een dichtbundel die vanwege de titel/schrijver zich goed als moordwapen leent? 3 Wat vinden de lezers van dit forum de beste Nederlandse thriller die geschreven is? 4 Welke recensent heeft de meest kritische uitlatingen gedaan over dit genre? (Die wordt het slachtoffer -of de moordenaar- ook daar ben ik nog niet helemaal uit.) (inmiddels is het eerste deel mede dankzij de deelnemers aan deze discussie klaar en te lezen bij proeflezen http://www.schrijvenonline.org/forum/100864 )

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Praat me d'r niet van. Lichte verzen construeren tussen het redigeren van andermans boeken door. ;) Het gaat een mens allemaal niet in de kouwe kleren zitten. En dan mag ik ook nog eens niet op tenen trappen....Soms denk ik dat maar gewoon een baantje moet gaan zoeken.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3 De beste Nederlandse thriller is nog in wording, die is Astrid X-as op dit moment aan het schrijven, m.b.v. de leden van dit forum. :nod:
Oh wat aardig Claud! Ik krijg accuut inspiratie om door te gaan. :{} :D xas Ik heb momenteel een 'not writing terms' met mijn hoofpersonage, Carmen. Ze heeft in een gedicht onder proeflezen aangegeven hoe het verhaal gaat aflopen. ( bij stad even niet van mij, in de re:) Maar daar heb ik natuurlijk de beslissingsrechten over en niet Carmen die zich mijn vingers probeert toe te eigenenen. xas

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Pluisebol Niet openen, kon wel eens een levensgevaarlijk virus zijn
Nee Myconius, ik heb die spam op zijn kop in de prullenbak gezet, met de voetzolen er nog net bovenuit.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Pluisebol Niet openen, kon wel eens een levensgevaarlijk virus zijn
Nee Myconius, ik heb die spam op zijn kop in de prullenbak gezet, met de voetzolen er nog net bovenuit.
En dan in de fik steken!

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Pluisebol Niet openen, kon wel eens een levensgevaarlijk virus zijn
Nee Myconius, ik heb die spam op zijn kop in de prullenbak gezet, met de voetzolen er nog net bovenuit.
En dan in de fik steken!
Maar eerst met teer bestrijken!

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Claudia De vraag luidt 'is geschreven', niet 'wordt geschreven'. En mijn vraag klopt dan nog niet, dus hier de verbeterde versie; Wat vinden de lezers van dit forum de beste Nederlandse thriller die uitgegeven is?
'Dodelijk rendez-vous.' De naam van de schrijver ben ik kwijt. Het gaat over een Nederlandse ex-sergeant van het Franse vreemdelingenlegioen die in Oost-Afrika door de politie te hulp wordt geroepen na de moord op een rechter. Oerspannend boek.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Baantjer? Die schreef toch alleen over ''de Cock, met C.O.C.K''? Van die treinlectuur. De eerste paar waren nog wel aardig. De rest is allemaal hetzelfde. Alleen andere namen en locaties. Baantjer en het vreemdelingenlegioen? Dat moet ik opzoeken. ;) Zelf vond ik Jan Willem v.d. Wetering wel knappe thrillers schrijven.Grijpstra en de Gier. De boeken zijn veel beter dan de TV-serie. Aan die moderne vrouwentrillers kan ik toch niet wennen. Heleen van Rooyen enzo. Zal de generatiekloof wel wezen maar ik vind er gewoon niks an. Als vrouw zijnde.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens de critici (Arie Storm) van het genre is literatuur een kwaliteit van stijl die beter tot zijn recht komt in een verhaal zonder plot. De Avonden van Reve zijn het schoolvoorbeeld in die definitie van literatuur. Voor hun is ieder boek met een plot per definitie geen literatuur. Overigens krijgen zij kritiek van oa Grunberg die vindt dat alle boeken een plot nodig hebben.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
#73; Geen idee,Dat zou je aan de PR-mensen van de uitgeverijen moeten vragen. Volgens mij zitten in een literaire thriller sexscenes, in de gewone variant niet. ;)

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Myconius, Dodelijk rendez-vous is niet van Baantjer. :thumbsdown: Dat is '' De Cock en een dodelijk rendez-vous''. Er is ook nog een boek, zag ik op de Bol.com-site, dat gewoon ''Dodelijk rendez-vous'' heet, zonder de drukke inspecteur. Dat is geschreven door Gerhardt Mulder, en gaat inderdaad over over een ex-legionair in Afrika. Het leek me al zo vreemd. Baantjer bij het vreemdelingenlegioen. Hij schrijft alleen over de Wallen toch, het legioen der hoerenlopers.Dat is natuurlijk ook wel een soort vreemdelingenlegioen, als je het goed bekijkt. ;) :{}