Rol

  • Anoniem

Jeugdboekenforum

Hallo jeugdboeken-fans, Er is een nieuw forum waar je met elkaar jeugdboeken kunt lezen en erover kunt discussieren! Het forum heet 'Jeugdboekenforum'. We gaan als volwassenen boeken lezen voor kinderen vanaf 9 tot 13 jaar, dus gezellige en spannende boeken. We lezen 5 boeken per jaar (we doen telkens 2 maanden over een boek) en in de zomer zijn we vrij. We stellen samen een boekenlijst op, waaruit we steeds een boek kunnen kiezen. Het aanmelden gaat zo: Iedereen die serieus mee wil doen stuurt mij een prive bericht. Ik mail jou het webadres van het forum en je kan je daar registreren. Na 18 augustus wordt je account geactiveerd. Zodra dat gebeurd is, kan je inloggen op het forum. We starten per 1 september 2009! Ik zie je reaktie graag tegemoet, Corry. Moderator Jeugdboekenforum

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je zou toch wel een lijstje kunnen maken van een aantal maanden vooruit, Corry. Dan kunnen de 'buitenlanders' zoals sabarinde ook meedoen als iemand hier de boeken aan hen zendt. Bij leesgroepen doen ze dat ook vaak. Stemmen over boeken en dan een selectie maken voor een jaar vooruit.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
is een lijst met boeken een half jaar van te voren bekend? Dan zou ik de boeken kunnen bestellen en mee kunnen doen.
Er is geen lijst met boeken een half jaar van te voren bekend. Er wordt per 2 maanden een leesboek gekozen.
Ah, okay..jammer..ik zou graag aan zoiets mee willen doen. Wens jullie veel success met het forum :thumbsup:

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
We lezen ook buitenlandse (vertaalde) boeken, Saba. Misschien kun jij er down-under ook aankomen. Ik neem aan dat ze daar ook veel Engelse en Amerikaanse schrijvers hebben. Dunne boeken zou ik kunnen scannen en als PDF naar je mailen. Niet verder vertellen, dan hè?

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk initiatief! Ik wil best eens bekijken of het me aanstaat. Ik lees graag boeken in die leeftijdscategorie maar wel niet alles, dus kan niet beloven dat ik elk boek ga lezen maar ik wil het wel eens van naderbij bekijken.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dat is lief bedacht, Sjee, maar ik kan hier alleen maar aan Engelse boeken komen en niet aan Nederlandse. In een Nederlands leesgroepje lees ik het liefst in het Nederlands, juist omdat ik hier 24/7 Engels spreek. Mochten jullie er ooit wel voor kiezen om een lijst aan te leggen van te lezen boeken dan hou ik me aanbevolen.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Saba, ik denk dat Sjee bedoelt dat ze/we ook Engelse boeken lezen die in het Nederlands vertaald zijn. Die zou jij dus wel kunnen krijgen (in de oorspronkelijke taal) en zo kunnen meelezen. Maar ik begrijp dat jij sowieso liever Nederlandstalige boeken zou lezen?

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ja Marlies, ik wil echt in het Nederlands lezen. Omdat ik hier 24/7 Engels spreek, hoor, lees en schrijf (vanwege gezin en werk etc) heb ik het nodig om, voor mijn 'schrijven' alles in het Nederlands te doen, anders verval ik heel snel in double dutch. Maar laten we weer terug gaan naar jullie topic. Ik begrijp de keuze :nod:

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Probleem is, Corry, dat het versturen van een enkel boek naar Sabarinde erg duur is. Het valt al snel in de categorie van 5,70 of zelfs 10,45. Terwijl je voor 20 euro 2 kg boeken kunt laten vliegen. Dus het is relatief goedkoop om veel boeken te bestellen.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors heeft gelijk, het is een vrij dure aangelegenheid om 'slechts' 1 of twee boeken te sturen. Het kan goedkoper, maar dan gaat het per zeepost en duurt het minimaal 3 maanden eer het hier is. Maar dank je wel Corrie voor de vriendelijke gedachte. :thumbsup: Misschien mag ik 'meelezen?', dan kan ik naderhand een aantal boeken laten sturen en de discussies achteraf lezen. Maar geeft niet als het niet mogelijk is, het is een gedachte die ik heb. :!:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer, dat het jeugdboekenforum vol is. Ik had ook wel mee willen doen.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Merel, Je kunt toch wel meedoen, want niet iedereen heeft zijn toegang tot het forum gebruikt. Stuur me een prive berichtje, dan geef ik je de link tot het forum. Groetjes, Corry.
Ja, dat viel me ook op. Er zijn er maar zeven die zich voorgesteld hebben. Leuk, Merel.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dat viel me ook op. Er zijn er maar zeven die zich voorgesteld hebben. Leuk, Merel.
Acht ondertussen :-)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Merel, Je kunt toch wel meedoen, want niet iedereen heeft zijn toegang tot het forum gebruikt. Stuur me een prive berichtje, dan geef ik je de link tot het forum. Groetjes, Corry.
Ja maar in je beginpost stond dat dat pas vanaf vandaag zou kunnen :confused:

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Klopt, ik was te snel met het activeren van de accounts. Ik dacht er geen tijd voor te hebben... Volgens mij kan merel er nog wel bij, want testgebruiker en ik zijn one of a kind, dus we zitten nu op 19.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dat viel me ook op. Er zijn er maar zeven die zich voorgesteld hebben.
Maar het is toch niet verplicht om je voor te stellen? Gisteravond heb ik wel even rond gekeken op het forum maar ik heb me niet voorgesteld. Ik zou namelijk niet weten wat ik zou moeten schrijven :confused:.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dat viel me ook op. Er zijn er maar zeven die zich voorgesteld hebben.
Maar het is toch niet verplicht om je voor te stellen? Gisteravond heb ik wel even rond gekeken op het forum maar ik heb me niet voorgesteld. Ik zou namelijk niet weten wat ik zou moeten schrijven :confused:.
Je kunt op zijn minst schrijven dat je Sureya bent en dat je ook mee doet. :D Serieus, nu weten de anderen anders niet wie er nou meedoen en wie niet.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt op zijn minst schrijven dat je Sureya bent en dat je ook mee doet. :D Serieus, nu weten de anderen anders niet wie er nou meedoen en wie niet.
Dat kun je ook zien in de gebruikerslijst. :)

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt op zijn minst schrijven dat je Sureya bent en dat je ook mee doet. :D Serieus, nu weten de anderen anders niet wie er nou meedoen en wie niet.
Dat kun je ook zien in de gebruikerslijst. :)
O ja, dat is waar, maar daar staan wel namen die me niets zeggen. :confused:

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had me ook opgegeven en zou 18 augustus meer horen. Heb ik iets gemist? Ik heb wel zin om te gaan forummen.