Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Waar bevindt de ik-persoon zich?

Ik ben eigenlijk benieuwd of de onderstaande omschrijving weergeeft wat ik duidelijk wil maken. Graag zou ik willen horen waar jullie denken dat de ik-persoon meestal naar toe gaat als ze bij opa en oma is. “Dennis en ik gaan heel vaak naar opa en oma toe. We gaan dan meestal naar een vriendin van opa en oma. Die vriendin heeft een heel groot huis waar altijd veel mensen zijn. Er staat ook harde muziek aan. Dennis en ik zitten dan op een bankje speciaal voor kinderen en dan kriebel ik aan het been van oma. Oma kan helemaal niet tegen kriebelen en dan komt ze me altijd vangen, dat is leuk!” “Oma kriebelen aan haar been, zie nou wel dat jij een deugniet bent! Maar hoe kan jij oma kriebelen aan haar been als jij op een bankje zit? Waar zit oma dan op?” “Op een hoge stoel. Alle andere mensen zitten ook op een hoge stoel en ze kijken allemaal naar de vriendin van oma. Die vriendin geeft steeds drinken aan die mensen en ze lacht ook veel. Dennis en ik krijgen altijd ander drinken. Oma gaat vaak dansen en muziek maken met de meneren die daar zijn, soms mag ik mee doen. Als ik heel moe ben ga ik gewoon slapen op dat bankje totdat oma mij wakker maakt.” “Komt die vriendin ook wel eens bij opa en oma?” “Nee, dat niet.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat je bedoelt: Waar bevindt de ik-persoon zich? Deze bevindt zich in de discotheek, denk ik. Klopt dat? Groetjess

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Moest het twee keer lezen, maar dacht toen: aha, een cafe. Denk wel dat het iets duidelijker mag. Ik weet niet welke leeftijd je hoofdpersonen daar hebben, maar de meeste kinderen (ook jonge) kennen volgens mij het begrip cafe best (zeker als ze er regelmatig komen).

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Is dit een taalkundige vraag? Een stukje voor proeflezen? p.s. titel kun je zelf corrigeren met de knop 'bewerken' boven het startbericht.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik sluit me bij Secret Garden aan. Ze gaan gewoon met opa en oma naar de kroeg. Ze moeten wel heel jong zijn als ze niet weten wat een café is.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is inderdaad een kroeg waar de ik-persoon zich bevindt. @ Tja: de ik-persoon is 3,5 jaar...zou dat kunnen denk je? @ Dries: bedankt voor je tips!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mijn kleindochter is 3,5 die zou het niet zeggen en ook niet weten wat het is. Maar als ze regelmatig met pa en ma (of opa en oma) naar de kroeg zou gaan, zou ze het waarschijnlijk wel weten. Maar ze zou niet zo denken. Ik denk dat het kind dan toch wel een jaar of zes moet zijn.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
@ Dries: bedankt voor je tips!
Nou één van die tips is dus een verhulde opmerking dat dit wellicht beter past in het 'taal en spelling' of 'proeflezen' subforum.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Dries Ik zat bij het plaatsen inderdaad te twijfelen. Dank je. @ Tja Bedankt voor je reactie. Best lastig om een kind ´te laten praten´..

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
En te laten denken. Dat lijkt me nog veel moeilijker. Als ze op zo'n jonge leeftijd al zo diep na kunnen denken lijkt me dat niet gezond.