Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

debuteren op latere leeftijd

Frank McCourt schreef, zo lees ik, een debuut toen hij 66 jaar was. Ik ben benieuwd welke Nederlandse schrijvers debuteerden na hun zestigste.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Je mag alles zeggen. Bijna alles dan. Trouwens, die debuteerde volgens mij veel eerder.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik bedoelde inderdaad alleen via reguliere uitgevers en niet via eigen-beheer of pod. Thanks Rudolf, ik ga haar gelijk even opzoeken. :thumbsup: Haar boek, bedoel ik.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Arthur Japin zit meer in de categorie "30-45 jarigen", ofzoiets. Anna Enquist was ook een redelijke laatbloeier (46 jaar), Marcel Möring was ook "al" 33.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jan Wijnen was volgens mij ook 60. Prachtige verhalen trouwens. A.L. Snijders - de man van het ZKV ofwel Zeer Korte Verhaal - debuteerde ook laat.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Was Saramago niet nog (veel) ouder toen hij debuteerde? Ik dacht in de zeventig. Het gebeurt wel vaker. Soms komen mensen er door omstandigheden niet toe om te schrijven, maar beginnen ze ineens op oudere leeftijd, omdat ze dan de rust of tijd hebben, b.v. Ik heb ook wel eens gehoord van een (Indiase, Indiaanse?) vrouw die debuteerde toen ze ver in de zeventig was. Ik denk dat als ik debuteer ik ook (bijna) zestig zal zijn. :D

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik stel de leeftijd vanaf zestig jaar, vanwege Frank McCourt, die 66 was en volgens mij een bestseller (?) schreef en daar ik het ook een interessant verschijnsel vind om op latere leeftijd te debuteren. Ik wil ook een beetje kijken om wat voor soort boeken het gaat als men na zestig debuteert. Tevens vind ik het heel hoopgevend dat in die zin leeftijd er dus niet toe doet om te debuteren :nod:

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben 62 en hoop mijn verhaal uit te kunnen geven. En dan hoop ik ook nog zeker twee decenia te kunnen doorgaan.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik neem aan dat jullie het nu alleen over een romandebuut hebben? Een vijftal van mijn verhalen (meest fantasy) zijn intussen wel in tijdschrift of bundel gepubliceerd. Een paar weken terug ben ik 60 geworden. Ik ben een trage schrijver, dus als die roman er van gaat komen, zal dat waarschijnlijk ook pas na mijn onderwijsloopbaan (over twee of drie jaar) gebeuren. Overigens houdt die leeftijd mij helemaal niet bezig. Mocht het me straks lukken een boek gepubliceerd te krijgen (niet in eigen beheer dus!), zal ik ook helemaal niet trotser of blijer zijn dan toen ik bijvoorbeeld 40 of 50 was. Ik zou niet weten waarom. ;)

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dat is fantastisch, Pluis :thumbsup: , maar welke 60 plus mensen debuteerden nog meer?? Zou toch te gek zijn als dit een lange lijst werd (nou ja, stille hoop, haha)

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Hay! Jij ook hier :D Jij staat geloof ik ook weer in de nieuwe bundel 'fantastisch strijdtoneel' toch?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Stephanie! Klopt van die bundel! Zaterdag ben ik in Brugge voor de presentatie. ;) Uit onze groep van Tais Tengs schrijfdriedaagse hebben trouwens ook Cocky en Karlien een verhaal in die bundel.