Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je bent rijk als je kunt lezen en schrijven

Ik word soms zo moe van alle dingen die ik, al dan niet verplicht, moet lezen en/of schrijven. Maar vandaag heb ik een film gezien over mensen die niet kunnen lezen en schrijven en nog erger, dit ook niet mogen leren. Ik werd er zo verdrietig van. Toen realiseerde ik me hoe rijk ik ben dat ik een ‘alfabeet’ ben.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je bent rijk als je kunt lezen en schrijven, absoluut. Helaas word je meestal niet zo rijk van schrijven. ;)

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik bedenk me wel eens hoe het zou zijn wanneer je niet zou kunnen lezen of schrijven, maar ik kan het me gewoon niet voorstellen. Alleen al de reclameborden langs de weg, bijvoorbeeld. Ik kijk er naar en ik lees ze al, dat gaat gewoon vanzelf. Het moet zo raar zijn om in plaats van letters en woorden gewoon wat rare tekentjes te zien... Eenzaam ook. (Hoewel, ik ben nu Oud-Grieks aan het leren, en wanneer ik een studieboek opensla, voel ik me wel een beetje analfabeet. Die tekens zeggen me nog maar weinig en ik moet ze eerst transcriberen naar een 'normaal' schrift voordat ik er een woord in kan ontdekken.)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik voel me inderdaad ook rijk, het voelt heerlijk. :) Mijn leven zou er heel leeg uitzien zonder lezen en schrijven.

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lezen en schrijven is mijn leven, ik zou niet weten wat ik anders moest. Ja, wat moest ik dan? Goeie vraag. :confused:

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je bent rijk als je kunt lezen en schrijven, absoluut. Helaas word je meestal niet zo rijk van schrijven. ;)
Moet dat dan?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij heb je het als analfabeet helemaal niet makkelijk. Bij vrijwel alles wat je doet komt er iets om de hoek kijken dat met lezen te maken heeft. Je leeft bijna in een andere wereld, lijkt mij, als je niets "zomaar" kunt lezen.