Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Vraag over archieven

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om van achter je PC oude krantenartikelen uit de jaren 70 in te kijken?

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb het ook eens geprobeerd. Niet gelukt. Ik denk dat je de kranten moet benaderen. Zeker weten, doe ik het echter niet.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik weet dat de leeuwarder courant een digitaal archief heeft. Echter ik heb nog niks anders kunnen vinden, is er toch vast wel?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Die archieven zijn er wel, maar volgens mij zijn het (duur)betaalde diensten voor journalisten en redacties.

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De Leeuwarder Courant - bijna de oudste van het land - geeft inderdaad de archieven weer. Heel mooi. Je moet je wel inschrijven of inloggen, maar dat kost(te) niets. Als je een speciale krant bedoelt, Bob, dan kun je die krant toch benaderen en deze vraag stellen?

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De meeste landelijke kranten gaan niet zo ver terug, helaas. Ik heb in ieder geval nooit iets kunnen vinden op mijn researchtochten.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bingo, de Leeuwarder Courant geeft de informatie zonder dat registreren nodig is. Ik zoek wat rampen en moorden uit 1972 om te verwerken in mijn boek. Welke krant maakt mij niet zoveel uit. Dank allemaal.