Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Boekomslag

Frappant dat er geen enkele aandacht wordt besteedt (in dit forum) aan het eerste dat de lezer ziet: de omslag! Of vergis iik me?

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
idd chyanna. Er was ooit een schrijver bij mij op school op "bezoek" die dat zei. Maar dat is alweer een paar jaar geleden en ik kan me de details die ze erover zei niet echt herinneren... zelf vind ik mat wel mooier. En als een boek glanst zie je de krassen juist beter, vind ik. Zo'n lijn door een glanzend oppervlak valt toch veel meer op dan eentje door een mat oppervlak. Maar ja, misschien zien anderen het anders...? :confused:

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik een boek zoek in de bibliotheek vallen kaften met een mooie boemomslag, glanzend of bijv. een rode texture erg op. Dan pak ik ze uit de kast en kijk of het boek iets voor mij is. In de winkels kijk ik meestal naar de titels, waaruit ik meestal het genre wel kan halen. Dan doet de kaft er niet zo toe. Al geef ik toe dat ik wel leuk vind om een mooie kaft te hebben :D Bij forums post ik vaak een verhaal neer waar ik in de loop van de tijd stukken toevoeg. Daarvoor maak ik meestal wel een kaft. Voorbeeld: http://i52.tinypic.com/33agh28.png

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor iedereen die zelf gaat knutselen zou ik toch zeker een cursus over grafische vormgeving willen aanbevelen. Of huur een kunstenaar in die je idee kan omzetten in iets moois waarin niet de overduidelijke beginnersfouten zitten. Want juist bij POD zie je dat de schrijvers zelf kiezen voor kaften die in hun ogen iets over het boek zeggen, maar wat betreft vormgeving aan alle kanten rammelen.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vindt de kaft eigenlijk best belangrijk. Als er in de boekenwinkel twee dezelfde boeken staan, maar de ene heeft een mooiere kaft dan de andere, zou ik die kopen, zelfs als die wat duurder is. Voor manuscripten die ik zelf schrijf maak ik meestal een kaft met een titel (mooi opgemaakt met WordArt) en daaronder een plaatje van internet...

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Lucky-96, Als je jezelf als maatstaf neemt en dus veel waarde hecht aan de kaft van een boek, waarom pak je dan niet op dezelfde manier uit voor je eigen boek, in plaats van het op een plaatje van internet en een in wordart opgemaakte titel te houden?

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb 2 kaften laten maken door de POD-uitgever, 3 kaften zelf gemaakt mbv OpenOffice.org en 1 kaft is een foto van achtergrondje.nl Voor een e-boek heb ik paintshoppro en myecovermaker.com gebruikt. Een boekomslag is je visitekaartje.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik werk al een tijdje op crouwdSpring en ontwerp hier bookcovers. Op deze site is het mogelijk om als schrijver een opdracht uit te zetten voor bijvoorbeeld een bookcover. Het leuke aan deze site is dat er meerdere uitvoerders hun werk voor jou in een gallery plaatsen. Dan kun je zelf bepalen welke je het mooiste vindt. Oké een opdracht is niet gratis, de uitvoerders willen er natuurlijk wel iets aan overhouden. Maar op de site zitten veel professionals op jou te wachten. En voor zo'n $300 heb jij de ultieme bookcover. Schrijvers hebben meestal niet zoveel inzicht in wat wel en niet verkoopt. Sorry, maar dat is vaak zo. Ze hebben dan een bepaald beeld in gedachten die ze zelf leuk vinden, maar waar de menigte niet op zit te wachten. Met alle respect voor de schrijver hoor. Het voordeel van een website waar meerdere mensen input kunnen inbrengen heeft echt een heel groot voordeel. Hieronder een paar handige links. http://www.crowdspring.com/ http://connect.redesignme.com/challenges

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn debuutbundel is weliswaar nog in de maak, maar toch ben ik al bezig met hoe het boek er uit moet gaan zien. Het kan immers geen kwaad om al een beetje vooruit te denken en zo kan ik eens op een andere manier met mijn 'kindje' bezig zijn. Het belangrijkste van een boek blijft natuurlijk de inhoud, maar het oog wil ook wat, zeker vandaag de dag. Een auto met goede rij-eigenschappen en een comfortabel interieur zal immers ook minder goed verkopen als het een spuuglelijk ontwerp is. Gelukkig heb ik al een redelijk vastomlijnd idee voor een omslag, iets dat ik zelf met beperkte middelen kan realiseren. Ik ben een niet onbegenadigd amateurfotograaf en verwacht in mijn woonomgeving een foto te kunnen maken die - met een minimale aanpassing - goed als omslagfoto zal kunnen gaan dienen. Een leuke manier om twee hobby's te combineren. Het voordeel hiervan is dat ik zeker weet dat ik geen copyright-problemen zal gaan krijgen. Dit risico blijft immers altijd aanwezig als je een afbeelding 'leent' van het internet. Maar misschien heeft een eventuele uitgever hier straks heel andere ideeën over...