Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoe zet ik WORD om in PDF?

Ik had graag geweten of er ergens een (gratis) versie te downloaden is om een tekst in Word om te zetten naar PDF. Of is er een andere manier om dat te doen? Is er iemand die mij dat kan uitleggen? Alvast bedankt. Groetjes van Die Jo (Dio)

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op die site vond ik een gratis download van PDF995. Ik deed wat ik moest doen, dus nu staat dat op mijn pc. Vanaf nu is alles weer Chinees voor mij. Ik probeerde al vanalles uit, maar ik begrijp er niets van. Is er iemand die hier ervaring mee heeft, en mij een woordje uitleg kan geven? Het is niet de bedoeling om een worddocument uit te printen in PDF, ik wil het alleen maar om kunnen zetten. Alvast bedankt, Groetjes van Die Jo (Dio)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van Word rechtstreeks naar pdf weet ik niet. Maar ik doe altijd het volgende: Ik heb Open Office gratis gedownload. Daarvan lijkt de writer veel op Word. Je kunt de Wordtekst gewoon in Open Office Writer openen. Dan wijzigen er soms een paar codes, vet staat dan misschien niet meer vet, of cursief niet meer cursief of zo, maar dat verander je dan weer, net als in Word. Dan doe je niet opslaan, maar exporteren als pdf en voila je hebt een pdf-bestand van je tekst .

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Als je gewoon Word aan de kant zet en alleen Open Office gebruikt heb je altijd een pdf knop bij de hand zonder dat je een speciaal programma hoeft te openen. ;)

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Al jullie problemen zijn voorbij. Voor slechts 10 euro zet ik al u bestanden om in PDF. Mooi toch? Hahaha grapje. Het ei van Columbus is: Google op gratis downloaden PDF omzetten en je ziet verschillende programma's die je zo mag pakken. Dan lees je een lul verhaal waar je zoals ik niets van snapt. Belletje naar mijn comp. hulp online. En hopla! Download zo'n programma, kies voor opslaan, dan het programma installeren en klaar is Kees. Open een document in Word. Ga naar bestand en dan naar printer. Je krijgt dan een window met instellingen. In het balkje boven aan staat je printer. Ga op het pijltje staan en je ziet het PDF programma staan. Klik daarop en dan ok. Het bestand wordt omgezet en het vraagt netjes waar je het wil opslaan. tralalala diedediedie!!!!!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo heb ik het vroeger ook nog gedaan, Ellis. Maar Open Office bevalt me beter dan Bills variant. Als je Microsoft kan boycotten moet je dat gewoon doen.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zijn al die programma's van Uncle Bill? En zo ja, als het werkt geef ik er niet om waar het vandaan komt. Open office biedt niets meer dan word. Normaal gesproken. Vanwaar toch die anti Microsoft gevoelens? Ik begrijp dat hij erg agressief en commercieel bezig is, maar mij persoonlijk heeft dat nog niet benadeeld. Ik ga eens uitzoeken waar mijn gratis download vandaan komt. Ik heb echt geen idee.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben ook geen fan van Uncle Bill, zacht gezegd, maar ik ben gedwongen met Word 2007 te werken om teksten te kunnen implementeren in InDesign. Maar: Open Office is mijn favoriete tekstverwerker voor al het andere. het werkt makkelijk, zeker in vergelijking met de nieuwe opmaak van Word 2007.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oke, ThePhantom. Wanneer ik problemen heb met computers en grafisch e programma's kan ik volgens mij wel bij jou terecht. :)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gedwongen met word 2007 te werken? Komt dat door Vista? Ik heb Word 2000 er gewoon opgezet. Eerst zei hij dat de helpfunctie t niet deed onder vista maar nu doet ie t toch. Maar dan heb je zeker een ander probleem?

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik werk voor opmaak manuscript met het programma InDesign van Adobe. Als je tekst wilt opmaken in InDesign, kan dat alleen vanuit word. Ander platforms worden niet geaccepteerd door InDesign. Vraag me niet waarom.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Adobe heeft een aparte applicatie voor Apple: Aperture, idem als Adobe maar dan voor OS2 bebruikers. De meeste grafici gebruiken Apple, maar ik gebruik een aantal programma's die niet in de structuur van Apple passen.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een plaatje en verder alleen tekst. Als ik de tekst alleen in pdf wil zetten lukt dit prima. Maar de opgemaakte versie met plaatje op de pagina wil maar niet in pdf gezet worden. Ik snap niet wat ik fout doe. Ik heb het ook al samengevoegd en toen ging het wel. Iemand een idee,....en ik werk met word 2007, wat inderdaad niet altijd fijn is!

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien moet je kijken wat het pdf programma aan bestandsformaten accepteert. Via Adobe InDesign naar PDF lukt prima. maar niet alle pdf programma's supporten plaatjes. Zo ver als ik weet.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben er inmiddels uit. Ik heb het geheel geselecteerd, gekopieerd naar een nieuw word 2007 document. Daar geplakt en toen kon ik het ineens wel omzetten in pdf. (vraag me niet waarom het zo wel gaat) Maar goed, hier ben ik dus zo'n 3 avonden mee bezig geweest! Gelukkig ben ik eruit. Nu een nieuwe vraag :....ook hier ben ik al even mee bezig, hoe krijg je de pagina nummers er in. Niet van 1 t/m ... Maar netjes van 7 t/m .....? Wie het weet mag het zeggen! :nod:

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Twee delen maken. Deel 1 is het 'voorwerk' dat niet genummerd wordt, deel 2 is het eigenlijke 'boek' dat als eerste nummer pag 7 krijgt. Hoe je ook alweer die twee delen maakte ben ik helaas vergeten. Ik doe het in Open Office en heb een format waar ik niet meer aan mag komen en wat goed is, met nummers en al.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, dat is een duidelijke omschrijving! Ik ga weer verder.