Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Resetten van Word??

Misschien een dom vraagje, maar hier een digibeet. Kun je, net als bij mijn mobiel waar ik dat nogal eens nodig heb na een domme zet, Word ook resetten naar een eerdere versie? Naar de 'fabrieksinstellingen' zal ik maar zeggen. Wat is het geval: ik had op mijn computer nog steeds Word 2000 staan van mijn werk. Reuze handig omdat die versie in de statistieken (die je krijgt, als je dat instelt, na je spellingscontrole) heel veel dingen aangaf die ik voor mijn AVI-boeken nodig heb. Zoals aantal lettergrepen per woord gemiddeld, ingewikkeldheid van de tekst beoordeeld op verschillende manieren, hoeveel lange woorden, zoveel lange zinnen enz. De nieuwere versies van Word hebben dat niet. Die geven heel wat minder weer in de statistieken. Nu rammelde die oude versie nogal en verschillende onderdelen werkten niet meer goed. Ik had uiteraard de oorspronkelijke versie niet meer. Maar de statistieken waren perfect! Dus zette ik er Word 2003 op. Die gebruikte ik een keer om te kijken wat voor verbeteringen dat opleverde. Daarna toog ik weer snel naar mijn oude versie van 2000. Waarschijnlijk heb ik daarin een tekst geopend die ik in 2003 had bewerkt. Ik kan namelijk geen andere reden verzinnen waarom nu ineens in mijn Word 2000 versie de statistieken vervangen zijn door de statistieken van 2003, waar ik dus geen donder aan heb. Ook nieuwe teksten die ik in 2000 type krijgen de nieuwe statistieken. Dus nu moet ik me weer suf gaan zitten tellen en kan ik een aantal dingen alleen met een natte vinger een beetje inschatten. Nu dacht ik: zou er niet een manier zijn om de oude statistieken te resetten? Weet iemand dat? Zou ik die weer ergens tevoorschijn kunnen toveren?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarschijnlijk heeft de installatie van Word 2003 de bestanden overschreven die word 2000 (ook) gebruikte voor die statistieken. De enige mogelijkheid is word 2000 opnieuw te installeren, eventueel na een complete verwijdering van zowel word 2000 en word 2003. Als je de oorspronkelijke word 2000 dus niet meer hebt, wordt het enigszins lastig.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je het echt een fijn programma vindt, moet je denk ik toch in de buidel tasten (geen idee wat het tegenwoordig kost, aangezien er al minstens twee nieuwere versies zijn). Je kunt het vast wel afschrijven. Ik doe nog steeds met office 97 omdat ik die tijdens mijn studie ooit legaal gekocht heb voor 45 gulden ;) Heeft Open Office niet een vergelijkbaar statistieken iets?

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Zjors, Ik heb ook al eens een programma op mijn pc gezet waar ik niet zo tevreden over was. Toen kreeg ik de raad om de pc "een paar dagen terug' te zetten via het startmenu, alle programma's, bureauaccessoires, systeemwerkset, systeemherstel. Als je daar dan de datum zo zet van voor de installatie, zou alles weer zoals toen moeten zijn. Groetjes van Dio

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dio, Dat wilde ik ook al typen, maar dan moet je wel voordat je in een dolle bui Word 2003 gaat uitproberen, die dag bewaard hebben. Zjors, ik duim in ieder geval voor je dat het lukt! :)

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Jommeke, Een wilde gok is ook al goed hé, zo heb ik het toen ook gedaan en dat ging prima.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, maar dan is alles wat ik daarna op de schijf heb gezet ook weg??? Lijkt me beetje riskant. Ja, natuurlijk is het dan een kwestie van in de buidel tasten, wonderer, maar waar verkopen ze nog Word 2000. Nergens dus, vrees ik. Ik zal eens gaan zoeken of Open Office die statistieken ook heeft die ik wil.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Office 2000 is nog wel te koop hoor, je moet alleen weten waar je het kan vinden. Op Ebay of Marktplaats wordt het bijvoorbeeld nog verkocht. Nieuw, inclusief licentie. Ik heb het idee vooral restpartijtjes van kleine winkels die het anders aan de straatstenen niet kwijt zouden raken. Kijk hier bijvoorbeeld, of zoek bij Marktplaat op "Office 2000".

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, dank je. Ik dacht dat alles wat ouder was dan een jaar gelijk zou worden afgedaan op de computer.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In winkels vaak wel, de meeste mensen kopen de laatste of voorlaatste versie van software, dus is het niet rendabel om winkelruimte te verspillen aan de vorige vier versies. Maar dat betekent niet dat het overal echt uitverkocht is. Grote winkels met kleine restvoorraad zullen in dat geval hun verlies nemen, kleine winkeliers proberen steeds vaker hun restvoorraad alsnog te verkopen via sites als Marktplaats. Overigens kun je voor een Office 2000 met licentie ook nog steeds support krijgen van Microsoft, in ieder geval nog tot 2009. Mocht je het dus niet zelf voor elkaar krijgen het goed op je PC te krijgen, kun je daar hulp bij krijgen via de site van Microsoft.