Lettertype en grootte.
hallo iedereen.
Ik ben nieuw op dit forum en zit vol met vragen, maar een vraag dringt zich echt wel op boven alle andere: hoe zit het met lettertype's en lettergrootte? De rest zal ik gaandeweg wel leren :D
Ik ben op het moment wat gehaast, dus mijn verondschuldigingen als dit al vaak gevraagt is, maar ik heb geen tijd om alles te checken en te zien of dit al gevraagt is. Ik heb snel snel gezocht en niets gevonden, dus ik neem aan dat dit niet het geval is.
Anywayz, Ik gebruik platino linotype grootte 12. Ik merk dat ik ongeveer een 29 regels in 1 pagina krijg, maar als ik dan de regels in het boek dat ik lees tel zijn het er over de 40. Ik kan schrijven wat ik wil maar als uiteindelijk blijkt dat mn lettertype/grootte moeten worden veranderd (vooral de grootte dan) zullen mijn pagina's ook flink krimpen, en ik wil toch mikken op een 400 blz.
Kan iemand mij hiermee helpen? Ik heb nog nooit iets degelijks geschreven, maar heb het wel al altijd willen doen. Ik ben vaak begonnen aan een verhaal maar ben nooit verder gekomen dan een hoofdstuk of 2, daarna zat ik hopeloos vast. Nu heb ik gemerkt dat het gewoon een kwestie van doorbijten is, en informeren :) ... en eindeloos veel fantasie hebben :D
Alvast bedankt,
grtz
maarten
Ik heb altijd een normale
ah zo, nuja, het gaat mij
Times New Roman, 12 punten
Het gaat uiteindelijk alleen
ah zo, ok bedankt
probeer binnen de
haha toevallig heb ik
kijk! goed werk