Orde op zaken stellen, overzichtelijkheid?
Goedendag,
Ik ben meerdere boeken tegelijk aan het schrijven. Ik weet het; het lijkt chaotisch, is niet handig, maar zo is het nu eenmaal gelopen. Daardoor is eea behoorlijk onoverzichtelijk op de computer, waar natuurlijk ook diverse andere zaken op staan. Ik ben redelijk goed thuis op de computer, maar niet op computertechnisch gebied, mappen aanmaken, opslaan, werken met een cloud etc. Omdat ik het voor mezelf overzichtelijk wilde houden (wat niet optimaal lukt) heb ik alle info voor mijn boeken (zoals research) op op het bureaublad opgeslagen die daarvoor overvol staat. Ik ben op zoek naar een werkbare oplossing. Daar ik denk dat meer schrijvers / beginnende schrijvers hiermee worstelen plaats ik deze vraagstelling. Extra vermelding: ik heb geen numerieke volgorde en ook nog geen 'echte' hoofdstukken aangemaakt. Ik ben steeds in verschillende delen van de boeken aan het werk (naar gelang mijn research en inspiratie). ook al ben ik aan meerdere boeken bezig, ik wil proberen het komende half jaar voornamelijk aan het boek te werken dat ik het eerste af wil hebben. Tevens zou ik een (niet al te dure) werklaptop (voor oa onderweg) willen aanschaffen, maar zie door de bomen het bos niet. Bij diverse krijg je geen Office meegeleverd, bij sommige moet je (bijna) alles in een cloud opslaan (niet handig, zoals onderweg zonder internet) en ook daar komt weer de vraag hoe hou je het overzichtelijk... en is een cloud wel overzichtelijk (nog geen ervaring mee).De laptop aanschaf is mede omdat ik 2 maanden in het buitenland ga verblijven (ook op plekken zonder / met nauwelijks internet) en van plan ben daar veel te schrijven / ordenen, richting boek afmaken gaan...
Hoe moeilijk is het om
Als ik het verhaal lees, dan
Ik heb niet het idee dat ik
@the-man-with-the pen. Een
Ik gebruik de cloud eigenlijk
Darkvalley schreef: Denk bij
Deze vrouw is net zo
Ik zou ook eens kijken naar
the-man-with-the-pen
Huh? Wat is er mis met
Ik vind het ook niet vreemd
Ja ja, allemaal heel erg