Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Eigen website

Hallo! Ik denk erover om een eigen website te starten, zeker nu ik in zee ggegaan ben met een uitgever. Ik heb een paar mooie websites gezien van een aantal van jullie. Hoe hebben jullie het aangepakt om die website te maken of te laten maken? Ik ben helemaal geen groot licht wat informatica betreft. Ik vroeg me af wie ik moet aanspreken of waar ik op het internet moet gaan zoeken om voor mezelf een eigen plekje in de wondere wereld van het internet te bemachtigen. Verder vroeg ik me af wat er best allemaal opstaat op de website. Het zou deels promotie moeten zijn, maar ook deels een kennismaking met de schrijver achter het boek. Omdat de thema's waarrond ik schrijf heel actueel zijn bij jongeren en vooral problemen aankaarten waarmee jongeren te maken hebben, zou ik er ook deels een infosite willen van maken en vermelden dat ik best in scholen wil komen spreken rond de thema's in mijn boek (en).

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het bedenken van wat je erop wilt zul je helemaal zelf moeten doen. Daarvoor kun je bijvoorbeeld een boel websites van anderen bekijken en dan beslissen wat je leuk vind en zinnig en zo. Wat voor stijl je wilt en wat voor onderwerpen. Dan zoek je iemand die het voor je kan maken. Ik weet in ieder geval dat Micha en de vriend van Ellis dat kunnen voor een schappelijke prijs. Er zijn nog meer mensen op dit forum, maar ik weet niet meer uit mijn hoofd wie. Ze melden zich hier wel. Dan vertel je hen wat je zou willen en dan kunnen zij je wel adviseren waar je het best een host kunt nemen en wat het kost als zij jouw site bouwen. Kijk vast even op www.sidn.com of je naam nog vrij is.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ik bouw ook sites (bijvoorbeeld deze), maar ik doe dat niet voor forumleden om belangenverstrengeling te voorkomen. Bovendien vermoed ik dat de prijzen van Micha en de vriend van Ellis schappelijker zijn.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Sofie. Je kunt natuurlijk iemand vragen om een website voor je te maken, maar je kunt er ook eentje zelf maken bij bepaalde bedrijven. Het voordeel is dat het je bijna niks kost en het zelf kunt bijhouden. Ik heb er eentje gemaakt bij Strato. Een pakket aangevraagd en dan kun je online een site maken, een kind kan de was doen! Ze bieden een aantal lay-outs aan die je zelf kunt invullen. Tekst erop, fotootjes erbij en huppekee op het net. Simpeler kan het echt niet. Ze stunten momenteel met een pakket van een euro voor een jaar inclusief domeinnaam. Voor een website van 10 pagina's is het het tweede jaar 2,99 per maand. Ik vond het leuk om het zelf te doen, ik ben gek op dat soort dingen, maar echt een site bouwen kan ik niet. Dit was voor mij een goede oplossing.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het nadeel van zelf bouwen, dat het toch wat minder professioneel oogt (dan doel ik dus op mijn eerste site) of juist wat standaard is door de formats die beschikbaar zijn. Maar als proeflapje fungeerde het prima, ik kreeg er nog duidelijker mee voor ogen wat ik precies wel en niet wilde. Het idee van de boekenkast had ik al snel, daarna ben ik zelf onderwerpen gaan bedenken die ik erin wilde hebben en de teksten gaan schrijven. Het bouwen van de echte site, dat kan ik niet. Een kennis heeft de eerste voor me gemaakt, ik heb haar uitgelegd wat ik zo ongeveer wilde en daar heeft zij voorbeelden van gemaakt met hulp van bestaande plaatjes van internet. Toen alles naar wens was, is die de lucht ingegaan en vroeg en kreeg ik zeer waardevolle feed back. Mijn huidige site is door Micha gebouwd, overleg gaat via msn of mail, verloopt perfect. Als basis hebben we een illustratie 'geregeld' van degene die ook mijn boek illustreert. Het is precies zo speels, duidelijk en vrolijk als ik wilde, dus ik ben er zeer tevreden over. Inmiddels ben ik al gevorderd tot het zelf aan kunnen passen van bestaande teksten op de site en het in kunnen voeren van links (hahaha) maar verder ben ik nog steeds een nitwit op dat gebied en maak ik dankbaar gebruik van Micha. Heb je je domeinnaam al geregistreerd? Zo nee, dat zou ik vlug doen, het kost haast niets en binnen is binnen!

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou er goed over nadenken hoe je wilt dat je website overkomt. Het is je visitekaartje. Als ik een keer een website neem bedenk ik eerst wat ik ermee wil en hoe hij eruit moet zien. Hoe de site gemaakt wordt en door wie, staat op de tweede plaats. Ik zou niet snel een concessie doen omdat dat goedkoper is. Samenwerken met een ontwerper lijkt me leuk en het levert vast inspiratie op, wat zich uiteindelijk terugbetaalt in je werk. :)

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Precies zoals Ing heb ik het ook gedaan. Eerst zelf een site gemaakt (in frontpage). De eerste versie was erg ingewikkeld, mensen verdwaalden erin. De tweede versie was leuk, maar verveelde me op een gegeven moment. Ik vond ook dat hij slordig oogde, vooral als ik er nieuwe dingen op wilde zetten werd het snel rommelig. Die ik nu heb is kalm en opgeruimd - al zeg ik het zelf. Alleen voor de kinderafdeling moet ik nog wat verzinnen, die is nu een beetje al te volwassen. Maar goed, als ik precies weet wat ik wil ... ja ... Micha dus. :nod:

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb inmiddels behoorlijk wat ervaring in het maken van websites voor schrijvers en ik kan je in ieder geval garanderen dat ik een site lever die volgens de huidige standaarden is gebouwd. Verder kan ik je ook helpen met de gedachte erachter, wat wil je met je site, hoe eenvoudig moet het zijn om zelf iets te veranderen en dergelijke.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vraag ik me gelijk af wanneer "Het juiste moment" is aangebroken voor een eigen site? MichaM ze hebben het over jouw schappelijke prijsjes, mag ik zo brutaal zijn te vragen wat schappelijk is? Persoonlijk vind ik de homepage van inge de bie errug!! leuk. Grtz

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben veel te wispelturig voor een sitedesigner en dat geldt ook voor een grafisch ontwerper van boekomslagen. Wat ik vandaag mooi vind, verveelt over een maand. Mijn site kan ik iedere dag met een muisklik veranderen door gewoon 1 van de vele templates in de gratis sitebuilder te kiezen. Daarnaast kan ik 1 template ook in 3 kleurvarianten krijgen en met diverse banners en menu layouts. Dus voor mij is dit echt ideaal. Maar wil je een mooi apart design dan ontkom je niet aan een webdesigner uiteraard.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Micha, Klein puntje voor je site, die er overigens keurig uitziet... in jouw cv staat dat je verantwoordelijk was voor de content van de site van Kruidvast... moet Kruidvat zijn I assume? ;)

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben ook bezig met een eigen website. Na eerst wat navraag gedaan te hebben, ben ik bij het programma NVU terecht gekomen (gratis te downloaden). In het programma kun je gewoon in een soort van word pagina alles tikken, foto's toevoegen e.d. en het programma zet het om in "website-taal". Ik ben er nog maar net mee begonnen, dus ik weet nog niet of het er wel goed genoeg uit gaat zien (?) Ik ga er eens mee goochelen! Ik ben net blij dat ik de eerste pagina, dat de website onder constructie is, erop heb gekregen! :D

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de vele reacties! Ik ben geen held in het zelf experimenteren met mijn pc, dus ik zie me niet een website in elkaar knutselen. Tenzij met de hulp van mijn vriend misschien. Voorlopig zit ik ook een beetje krap bij kas, dus denk ik dat ik dit onderwerp nog eventjes in het vriesvak zet. Misschien is een tussenoplossing een blog? Wat denken jullie daar van? is dat niet eenvoudiger en kostenloos?

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt sowieso eerst gewoon het hele traject instappen om te ervaren hoe het is om auteur te zijn, wat jij er belangrijk in vindt en hoe jij je identiteit hierin wilt presenteren op het www. Dat heeft ook te maken met je doelgroep, je stijl, je thema's, de uitgever voor wie je werkt. Daarbij: je hebt natuurlijk al een identiteit, bv je opleiding, cv, afkomst, huidige leefwijze, allerlei relevante dingen. Die horen bij jou, dus misschien ook op je site? Dan vormen zich al denkend de ideeën. Ik zou ook vooral rondkijken op sites van andere auteurs, zien hoe zij het gedaan hebben. De site van X is misschien heel leuk, maar je wilt toch niet hetzelfde. De site van Y inspireert. En ondertussen roep je overal dat je een website wilt, en dat wordt wel opgevangen. En je portemonnee vult zich en voor je het weet, heb je een site op internet.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben zelf ook aan het twijfelen over het wel of niet maken van een website. Voor degenen die er al één hebben: hebben jullie het idee dat het iets bij draagt, en dat je veel bezoekers krijgt? Krijg je wel eens feedback over je website? Vind je een eigen website pas nuttig als je uitgegeven bent, of juist daarvoor zodat een uitgever informatie over je op kan zoeken?

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb geen tellertje (voor zover ik weet), maar ik hoor steeds vaker dat mensen op mijn site hebben gekeken. Ik heb zelfs al een keer een mailtje gehad van een wildvreemde die al surfend op mijn site was beland. Maar eigenlijk gaat het mij niet eens zozeer om bezoekersaantallen, ik wil gewoon vindbaar zijn op het web.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rietje, hoe ben jij aan Dreamweaver gekomen? Ik wil programma graag hebben, maar van de prijzen van Adobe word ik niet vrolijk, en om tweedehands software op marktplaats ofzo te kopen vind ik ook een beetje eng...

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
er zijn zoveel gratis webbuilders te downloaden. Joomla bijvoorbeeld. Daarmee maak je een hele profi gratis website. De meeste providers hebben zelfs gratis webbuildprogramma's waarmee je zo aan de slag kunt. En, ja, ik denk dat het iets toevoegt, een website. Al is het alleen maar omdat steeds meer mensen googlen voordat ze iets kopen. Om op te zoeken wat voor boeken iemand heeft geschreven, recensies lezen e.d. Sinds ik in 2000 begon met schrijven, heb ik direct al een website gemaakt. Om stukjes op te posten die bezoekers konden lezen. Ook handig voor je proeflezers om even te bekijken en commentaar te geven. Waarom wachten met een site tot je echt bent uitgegeven? Op het www kun je juist reclame maken voor jezelf. Dat wil je toch als schrijver? Kenbaar maken aan de hele wereld dat je een geweldig boek hebt geschreven? Als je gaat zitten wachten op de rest van media kan het nog wel eens een poos duren als je toevallig geen bestseller hebt geschreven. Een website is dan haast niet meer weg te denken. Kom dus uit die kast een deel het met de rest van de wereld. note: alles wat je op internet gooit blijft nog jaaaaaaaren vindbaar, houd dat wel in je achterhoofd.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb dus TOTAAL geen kennis van HTML en dat soort zaken, maar ik ben nu een website in elkaar aan het zetten met HTML. Je leert de basiskennis van HTML in een heel korte tijd via deze site! Echt een aanrader!

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Na wat ploeteren met nvu, heb ik de site maar gewoon in html gemaakt. (na advies van een deskundige) Nu is hij (bijna) klaar, in iedergeval zover dat hij online kon. Dat heeft deze deskundige gisteren voor mij gedaan. Het viel eigenlijk wel mee, je moet gewoon even de juiste programma's hebben. Ik heb inmiddels al weer wat veranderingen aangebracht (..toch nog een spatie teveel e.d.) en dat lukt prima.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk het niet (?). Dat NVU programma zet word documenten om in HTML, dat leek mij dus makkelijk. Alles gewoon in word maken en dan overzetten. Toen ik het op wilde loaden, ging dat dus helemaal niet. De opmaak ging in de war etc. Toen heb ik het maar gewoon gelijk in HTML codes gezet, dat bedoel ik. (eerst had ik die codes dus niet nodig, later wel)