Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

USB-sticks

Geen idee of dit topic hier thuishoort maar ik plaats het toch maar. Wat zijn jullie ervaringen met USB-sticks? Ik heb zelf een USB-stick, waar vrijwel alles opstaat wat ik maar op kon slaan, maar die is nu vol. Nu denk ik erover om gekleurde USB-sticks aan te schaffen, waarbij ik steeds een andere kleur kan gebruiken voor een andere 'categorie'. (ik moet alleen even kijken welke categoriën ik ga gebruiken, want het meeste wat er opstaat is schrijfwerk) Zo ziet het eruit: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/regular/FC/4/4/0/6/1003004006556044.jpg Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe slaan jullie je documenten op?

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tegenwoordig heb je ook in the cloud opslagruimte. Dat wil zeggen dat je je werk kan opslaan op een ruimte die niet Vast zit aan je p.c. Je kan er alleen in komen met een WW. Het makkelijke hier van is dat je op andere plaatsen gewoon bij je werk kan. Je kan ook een externeschijf nemen die hebben tegenwoordig al een opslagruimte van haast 2 terabyte. Ze zijn ook niet zo groot meer en makkelijk mee te nemen. Deze kan je comprimeren en beveiligen tegen virussen. Het nadeel van een usb-stick is dat ze erg virus gevoelig zijn. prik jij je usb bij een ander in een p.c, kan het toch zo zijn dat je geïnfecteerd kan worden zonder dat je daar weet van hebt. Heel veel p.c zijn namelijk zonder dat men het weet geïnfecteerd met maleware en spyware. En alles wat je daar op zo`n p.c inprikt kan op deze manier besmet worden, ondanks een goede virus programma op de p.c. En jij neemt weer het stickie mee en prikt het weer in je eigen p.c en het virus is weer verspreid. Ik zelf heb bij een lokale radiozender gewerkt en daar was het gewoon verboden om een usb in een p.c te prikken. Het is namelijk gebeurd dat 1 besmette stick het hele netwerk plat heeft gelegd. Dus wees voorzichtig met je usbstick voorkomen is beter dan genezen.