Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gratis website, tóch normale domeinnaam?

Het schijnt mogelijk te zijn om een domeinnaam te kopen en die te gebruiken om naar een gratis website door te linken... of zoiets! Nu heb ik geen flauw idee hoe je dat kunt realiseren. Ik vond hierover het onderstaande stukje tekst op internet. Is het werkelijk zo eenvoudig als ze doen voorkomen? - Wil je reclame op je website accepteren dan kun je een gratis website ontwikkelen. Helaas krijg je dan geen mooie domeinnaam omdat er ook veel naamgegevens van de website zelf in staan. Maar, dáár is een alternatief voor! Koop een eigen domeinnaam (kost niet veel) en laat die doorschakelen naar de naam van de gratis website (forwarden).

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Bedoel je zo'n come2me website (in je sig)? Ja, zo eenvoudig is het inderdaad vaak. Let echter wel op, het doorverwijzen is meestal geen gratis dienst van de bedrijven waar je domeinnamen registreert. Voor doorverwijzen betaal je vaak wat extra's. Daarnaast zijn er minstens vijf verschillende manieren van doorverwijzen. De simpelste zijn: Direct doorsturen - je tikt het domein www.eigenkeus.nl in en je gaat meteen verder naar www.hoezojaloers.come2me.nl. Je ziet www.eigenkeus.nl dus ook niet meer terug in de adresbalk. Als mensen een bladwijzer maken of een link doorsturen, sturen ze dus ook het adres www.hoezojaloers.come2me.nl door en niet je gekozen domein. Met een frame doorsturen - Je tikt het domein www.eigenkeus.nl in en je krijgt de site www.hoezojaloers.come2me.nl te zien. In de adresbalk blijft echter www.eigenkeus.nl staan. Dat verandert ook niet als je naar andere pagina's op je site gaat en dat is weer een nadeel. Mensen kunnen dan niet makkelijk een link maken naar een specifieke pagina op je site. Er zijn nog veel nettere meer geavanceerde manieren van doorsturen, maar dat vereist ook aan de kant van de website waar je naar wilt doorverwijzen enige medewerking en dat kan vaak niet bij gratis sites.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je reactie, Dries. Ik zal eens kijken of ik eruit kom met je informatie, ben hier niet zo handig in. :confused:

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dat lijkt mij wel wat, nogmaals mijn dank! :thumbsup: Daar ga ik mij de komende tijd eens in verdiepen. Het is voor mijn volgende boekje, dus ik heb er nog wel even tijd voor.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een gratis blog en betaal voor de domeinnamen die ik heb geregistreerd en bovendien voor het doorverwijzen. Dat werkt prima, daar niet van, maar ik ben natuurlijk wel geïnteresseerd in goedkopere of zelfs gratis oplossingen - als die even effectief zijn. Ik maak nu gebruik van YourHosting, op advies van iemand. Best prijzig. Voor de nl domeinnaam betaalde ik ongeveer € 25 ex BTW, daar bleek nog een jaarlijks bedrag bij te komen voor het doorverwijzen. Maar je hebt wel telefonische ondersteuning. Het adres van mijn blog is http://betjesonnetje.wordpress.com, je kunt er komen via betjesonnetje.nl, een voor mij geregistreerde domeinnaam. Maar dan zie je dus wel het wordpress-adres in de adresbalk. Dus ik heb de post met aanwijzingen van Dries met interesse geprobeerd te ontcijferen. Maar ik heb nu eigenlijk geen idee wat ik dan precies zou moeten intikken, in mijn geval. Leuk onderschrift trouwens, Dries.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dat is mijn probleem ook een beetje, Tantebetje. Ik ben geen blogger. Heb het veel te druk met schrijven en proeflezen. Ik wil wel een domeinnaam, maar dan voor heel weinig geld. Hoe ik dat moet allemaal doen? Pfff. De prijs die jij betaalt lijkt me nogal aan de hoge kant. Ik zal me er ook eens in verdiepen als ik uit geproefd, uitgeherlezen en uitgecorrigeerd ben. Het kan dus nog wel even duren. :confused:

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij de host waar mijn man zijn domeinnaam bij heeft betaal je €12 per jaar voor enkel een domeinnaam (incl. doorstuurfunctie). Hij heeft er nog 50Mb webruimte bij en dan betaal je €29 per jaar. (ook .nl domeinnamen beschikbaar) Als je meer wil weten, PB me maar. Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar hier in België heb je bij de meeste providers (ADSL of via kabel) gratis webruimte ter beschikking.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een .nl domeinnaam voor 4,99 per jaar (excl btw, € 5,94 incl.) en voor doorverwijzen betaal je dan nog iets erbij, 5 euro per jaar, dus voor 10 euro per jaar ben je dan klaar.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij One.com betaal je voor een domeinnaam plus webruimte ongeveer € 30 per jaar. Daarbij krijg je dan ook nog gratis blogs, emailadressen en de mogelijkheid om online fotoalbums te maken, allemaal inbegrepen. Stuur me maar een pb als je meer wilt weten.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gaat mij er voornamelijk om, dat ik het beste "uit de voeten kan" met de mogelijkheden van een gratis website. Zoals je in mijn onderschrift ziet, heb ik op het moment twee websites voor mijn boekjes. Die heb ik zelf gemaakt. Het werken met de gratis site gaat mij véél makkelijker af dan met de betaalde website. Daar heb ik echt moeite mee. Vandaar mijn idee om het mezelf -bij de volgende website- niet moeilijker te maken dan strikt noodzakelijk is.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil ook een definitieve goedkope domeinnaam voor mijn boek. Jasha, welke adviseer jij dan? Die tk, waar staat dat voor?

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het bestaat inderdaad nog. Het is gratis en best bekend en heel makkelijk te registreren. Waar tk voor staat weet ik niet precies. Wie er achter zit zie link Ik zit momenteel bij SnelleHosting als ik namen mag noemen, maar in principe maakt het niet zoveel uit. Je betaald alleen een domeinnaam en daar kan maar weinig mis bij gaan.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een hostingpakket. 600 mb schijfruimte, 10 gig dataverkeer, my sql (leuk voor als je b.v. ooit een forum wilt maken of een webwinkel) + een gratis domeinnaam. Ik betaal hiervoor 1,50 per maand. (Topservers) Voor dat bedrag kun je lijkt me niet moeilijk gaan doen met gratis hosts, reclames en pagina's die niet altijd werken. Handig is ook dat het via een host loopt, dus als je van provider wisselt, blijft je domein gewoon bestaan inclusief je website. Je moet inderdaad wel zelf een website maken.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij www.one.com heb je voor 1,25 per maand 3 GB server ruimte, onbeperkte hoeveelheid dataverkeer en ook PHP5 en MySQL. Valt allemaal nogal mee dus. Voor 2,60 per maand hetzelfde, maar zelfs 10GB server ruimte. Wat wil je nog meer...

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij www.one.com heb je voor 1,25 per maand 3 GB server ruimte, onbeperkte hoeveelheid dataverkeer en ook PHP5 en MySQL. Valt allemaal nogal mee dus. Voor 2,60 per maand hetzelfde, maar zelfs 10GB server ruimte. Wat wil je nog meer...
Deze had ik ook al genoemd, Peter, in post #9. :nod:

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Heb vanmorgen een domeinnaam vastgelegd bij hostnet.nl die voor slechts 2,5 per jaar voor 5 jaar mijn .nl domeinnaam heeft geregistreerd. Voor 5 gb schrijfruimte is dat € 9,95 p/m maar wel de eerste drie maanden gratis. En een gratis sitebuilder. Nu moet ik dus aan de slag om de site te bouwen.....