Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat aan te raden?

Hoi allemaal, Ik heb zelf geen cursus/training/opleiding gevolgd, maar vind het erg leuk om te schrijven. Graag zou ik verbeteren.. Wat zouden jullie mij aanraden? Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden!

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben momenteel bezig met twee fantasy-verhalen, maar schrijf ook wel voor kinderen. Vind het nog een beetje moeilijk om te zeggen wat ik precies schrijf :)

Lid sinds

18 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
www.zinnigerzinnen.nl zit een forum waar je een stukje kan laten lezen, en anderen je helpen het te verbeteren. Een cursus kan helpen met het verbeteren van je schrijfstijl. Een leraar kan laten zien waar je aan moet werken. Maar met zelf heel veel schrijven, op dit forum vragen stellen, en op fora als zinniger zinnen kan je ook veel leren.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er is op internet ook een hoop te vinden aan schrijftips. Ik persoonlijk vind die van Renate Dorresteijn op de Trouw site bijvoorbeeld nuttig. Ik zou eens een beetje rondkijken dus op internet. MEt oefenen alleen kom je er mijns inziens niet.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Geregeld andere dingen oefenen: de ene keer dialogen, de andere keer weer beschrijvingen, dan weer innerlijke monologen, de verteller. Verschillende perspectieven. Eén thema maar dan verschillend gebracht.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Annie van Gansewinkel geeft/heeft ook cursussen, ik heb er bij haar één gevolgd voor kinderen en die is me goed bevallen. Handig ook, kan gewoon via de mail.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik twijfel tussen een cursus over het schrijven voor kinderen bij Annie van Gansewinkel en de workshop van de Online Academie hierover, wat is aan te raden?

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi hoi, dit is eigenlijk een reactie voor Mara: ik zit constant vast in m'n schrijven, nu ik jouw tip toepas (hetzelfde vanuit andere ogen beschrijven, landschappen beschrijven en gedachten van personen), kan ik ineens verder! Dank je wel! :-) Tim