Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

LOI Cursus

Ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met de schrijfcursus van de LOI. (Creatief schrijven) Ik vraag me af of je nou iets hebt aan zo'n zelfstudie-cursus. Je kunt je werk wel opsturen, maar je hebt geen persoonlijk contact. Een voordeel is wel weer dat het helemaal op je eigen tempo kan en in je eigen tijd enzo. De cursus vind ik trouwens ook aardig prijzig (345 euro als je ineens betaald, anders 460 euro), zijn alle cursussen zo duur?

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee Noekie, In dit topic http://www.schrijvenonline.org/forum-onderwerp/25… staat een stukje van Zjors over de LOI-cursus. Maar...dat kan natuurlijk inmiddels al veranderd zijn. Ik heb wel een tip voor je, namelijk de cursus creatief schrijven van Annie van Gansewinkel (is mij persoonlijk erg goed bevallen). Hij kost €99, ze gaat uitgebreid op alle aspecten van een tekst in en je mag het in je eigen tijd en tempo doen. Meer informatie staat op www.annievangansewinkel.nl. Groetjes Morena P.s. Eventueel heb ik nog wel een artikel voor je waarin ik de cursus van Annie vergelijk met die van Trouw (stond in de laatste editie van Schrijven Magazine). Dan heb je een beetje een idee.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De cursus van LOI is inhoudelijk goed, maar hopeloos ouderwets. Dat neemt niet weg dat je er erg veel van kunt leren.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah bedankt. Ik heb die andere topic ook even helemaal doorgelezen. Jammer dat de cursus dan zo oud is.. Al zal ik er ongetwijfeld veel van leren! Ik ga nu nog geen cursus volgen. Mijn nieuwe studie begint straks en ik moet eerst maar eens kijken hoeveel tijd ik over heb naast mn studie voor hobby's en alles. Misschien dat ik wel een keer zo'n thuisstudie bestel om wat meer te leren over het schrijven in mijn vrije tijd! Moet eerst maar even kijken hoe het met tijd en geld zit als ik straks voor het eerst op mezelf woon en ook voor het eerst universiteit doe ;)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De cursus van het NTI kost ongeveer de helft dan die van het LOI. Is helemaal gemoderniseerd. Goede leraar. Ik heb de cursus in 2 jaar gedaan en er veel van geleerd.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook de cursus bij het NTI gedaan, en was en ben er nog steeds erg over te spreken. Voordat ik klaar was met deze cursus, had ik al een schrijfwedstrijd gewonnen. Ik heb er een jaar over gedaan.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De cursus Korte verhalen en romans schrijven bedoelen jullie bij het NTI? Ik zat vanmiddag te kijken bij de LOI, NHA en NTI. Bij de LOI staat duidelijk wat er allemaal in staat enzo. Bij de NTI staat zo weinig op de website over de cursus zelf. Dat vind ik altijd vervelend.. trouwens kost die cursus van de NTI ook 330 euro... Dat vind ik niet echt goedkoop eerlijk gezegd. En dan komt er nog eens 25 euro inschrijfgeld bij. Dus dan is hij duurder dan die van de LOI! Nouja voorlopig ga ik nog geen cursus doen, maar een beetje rondkijken alvast kan geen kwaad :)

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, korte verhalen en romans schrijven. Ik mocht trouwens 1 gratis proefles maken. Daarna beslis je of je doorgaat. Volgens mij had ik toen zo'n aanbieding; alle cursussen voor 50%.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb bij de LOI een proefles aangevraagd, die krijg je dan per mail. Die heb ik even uitgeprint, dan kan ik hem van de week eens bekijken.

Lid sinds

18 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De cursus bij NTI heb ik ook gevolgd. De begeleider was Hans ter Mors (bekend van BSN en de wedstrijd woordenstroom geloof ik) Hij was altijd heel snel met nakijken en erg ter zake kundig. Ik weet niet hoe het nu is, maar in de tijd dat ik de cursus volgde zaten er nog wel wat ouderwetsigheidjes in zoals guldens e.d. Antiek was het niet, maar helemaal uptodate ook niet. Dat was overigens niet hinderlijk (toen) Ik had ook een aanbieding, alle cursussen voor de helft, dus als je het in de gaten houdt, kun je misschien op zo'n moment inspringen. De cursus mag je gratis twee keer met een halfjaar verlengen.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De LOI-cursus is ook door bekende schrijvers/schrijfsters gevolgd. Onder andere door Annemarie Oster die daar ook over heeft geschreven. Misschien is dat een beet je een stimulans? Ik volg op dit moment de cursus Creatief Schrijven bij de LOI en ik ervaar 'm als heel prettig en ter zake kundig! In ieder geval Noekie, veel succes bij het, eventueel, volgen van welke schrijfcursus dan ook.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is hij inmiddels een beetje vernieuwd, Remarque. Of ben je nog steeds opgezadeld met de 60-erjarenfoto's van een puberale Mulisch en zo?

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De cursus van de NTI heb ik ook gevolgd. Zeer leerzaam en snelle reactie op je opdrachten. Hans ter Mors weet altijd precies de vinger op de zere plek te leggen. Alleen de cijfers die je krijgt bij de cursus vind ik een beetje dubieus.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alleen de cijfers die je krijgt bij de cursus vind ik een beetje dubieus. Doen ze dat nog steeds? Hoe kun je nou een cijfer geven voor iets creatiefs? :? Ik heb een deel van die cursus gedaan in de jaren 70 en vond die cijfers heel irritant. (Ik had vnl 8en en 9s en heel weinig commentaar - daarom was ik ermee gekapt.)

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had inderdaad ook bijna allemaal dat soort cijfers. En wanneer ik dan een keer een zeven haalde, was het echt balen. Ik vraag me af of er ooit wel onvoldoendes zijn gegeven in die cursus. Het commentaar van Hans ter Mors is inderdaad kort, maar wel correct. In een zinnetje kan hij een heel stuk goed beoordelen.

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik volg een cursus bij het NHA... opzich wel duidelijk, maar ik vind dat de theorie niet zo heel veel toevoegd. Wel wat handige puntjes over de taalkundige dingen, dus dat is mooi, maar verder... sja het commentaar kan ik wel wat mee. Alleen de cijfers zijn een beetje hoog.. ik had laatst iets half ingestuurd omdat ik echt niet wist wat ik met die opdracht kon, kreeg ik nog een 7! sja... en had ik een verhaal waar ik heel erg mn best op had gedaan ook een 7... vreemde boel hij is wel niet zo heel duur, maar 9,95 in de maand. dus te doen voor de arme student!

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik blijf erbij: de cursussen van Script+ die ik gedaan heb waren heel goed. Fijne, duidelijke syllabus die ik nog gebruik. Het is maar waar je voor kiest. Een internetcursus, thuisstudie of persoonlijk contact.

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Zjors dat is waar, maar het is wel mijn stok achter de deur die ik soms heel erg nodig heb (zoals nu dus :O )

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik volg ook de cursus van de LOI. Van vernieuwing willen ze nog niet echt weten. Maar een aantal maanden geleden hebben een paar cursusten een klacht ingediend. Ik geloof dat ze nu wel bezig zijn met een moderne versie. De inhoud van de cursus vind ik heel goed. Ik ben ook zeer te spreken over de feedback die ik krijg. In november is er een bijeenkomst voor de cursisten.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Gaat het per mail of krijg je ook bijeenkomsten zoals bij andere cursussen? Persoonlijk contact? Het is wel zo dat je per mail (thuis) in je eigen tempo kunt leren. Als je ergens 'op cursus' bent heb je (had ik altijd) het gevoel dat je meteen mee moet denken en onmiddellijk reageren. Dat 'brainstormen' heeft bij mij tijd nodig. Ik schud de logische verbanden niet gewoon uit mijn mouw.

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook de Loi cursus gedaan, dwz, een les of 13. Toen ben ik blijven steken. (Wel alles betaald, daar kom je niet onderuit. ) Ik kreeg telkens eenzelfde punt. En verder nauwelijks opmerkingen. Ik maakte daar regelmatig opmerkingen over, maar daar deden ze niets mee. Ik begon me ook steeds meer te storen aande verouderde foto's, de achterhaalde informatie.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben ook begonnen aan de LOI cursus. En er vrij snel weer mee gestopt, na les 7. Dezelfde ervaringen als Ondine: ik kreeg weinig feedback op mijn teksten. En als er al wat stond dan had het niets van doen met de lesstof, waren het van die losse opmerkingen. Ik heb hier met de docent over heen en weer gemaild maar er veranderde niets. Ik had net zo goed een cursusboek zonder docentenbegeleiding kunnen kopen. De inhoud van de cursus vond ik verouderd maar wel heel bruikbaar.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Da's écht zonde van het geld en je inspanningen. Teleurstellend zelfs!

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kreeg ook telkens andere docenten, vond ik ook zo irritant. Dan was er weer een ziek, op vakantie, of weg. En die wisten dan weer niets van vorig werk, of opmerkingen. Toen ik schreef dat ik vond dat ik er niets aan had, schreven ze jammer voor je, zoiets. Mijn kinderen hebben de cursus typen daar gedaan, en stopten na een paar weken omdat mijn zoontje zijn arm brak. Dat drong maar niet tot ze door. Elke week weer een nieuwe les met de opmerkingen: je bent goed bezig, ga zo verder. Of, je bent zo enthousiast, je gaat vooruit.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik krijg juist wel feedback waar ik wat aan heb. En tot nu toe ook steeds van dezelfde docent. De cursus is sinds deze maand dus vernieuwd, maar ja, ik heb nog de oude.