Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

opleiding docent creatief schrijven

Ik zag dat ScriptPlus een opleiding organiseert voor docent creatief schrijven. Ik heb daar wel interesse voor. Zijn hier misschien mensen die ervaring hebben met ScriptPlus en/of met een opleiding tot docent creatief schrijven? Ik ben benieuwd naar jullie inzichten en ervaringen!

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, even een flinke schop omhoog. Ik heb vandaag een intakegesprek gehad voor deze opleiding en ben aangenomen. Ik was vorig jaar net nummer 16 (15 is max.). Nou maar hopen dat er voldoende deelnemers zijn om straks in september te kunnen starten. Iemand hier ook geïnteresseerd?

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb er ook al eens naar gekeken, lijkt me echt geweldig. Misschien over een jaar of twee. Ik ben in elk geval erg benieuwd hoe jouw ervaringen gaan zijn.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Ik ben ook benieuwd, Sjee. Laat je af en toe iets horen? Een belangrijke vraag vind ik: als je dan docent creatief schrijven geworden bent - waar kom je dan voor een klas?

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zal het laten weten, Via. @Thérèse: In culturele centra, centrum voor kunsten, en je kunt zelf cursussen opstarten (mits je een geschikte ruimte en voldoende cursisten vindt, natuurlijk) De meerwaarde van de opleiding is (in mijn ogen) dat je veel inspiratie krijgt, didactische vaardigheden gerelateerd aan het schrijven leert, maar ook je eigen schrijfvaardigheid verder ontwikkelt.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Oké, dank je, Sjee. Wordt dat deel - denk je - aan jezelf overgelaten, of krijg je ook handvatten / ondersteuning / adviezen over het opstarten van cursussen, dus een stukje ondernemerschap? Want dat heb je dan ook nodig. Of hoe je binnen de organisaties die je noemt, aan het werk komt?

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat deel komt zeker aan bod, begreep ik uit het intakegesprek. En je moet ook een basiscursus creatief schrijven geven als stageopdracht.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En weer een schop omhoog: ik heb me gister aangemeld voor de opleiding die start in september 2013. Eigenlijk wilde ik eerst alleen extra informatie aanvragen, maar ik neem aan dat dit bij de intake dik in orde zal komen en dat ik op grond daarvan zal kunnen besluiten of het aansluit bij wat ik wil en zoek. En of zij me willen hebben natuurlijk :) Wat ik hoop daar te vinden is niet puur informatie en ervaring mbt het geven van schrijfonderwijs, maar ook dat het me een uitgebreider palet zal bieden bij het coachen van auteurs en bij manuscriptbegeleiding. Want dat is toch wat ik graag doe en al goed kan (al zeg ik het zelf :D) maar ik zou het graag in een breder/dieper/theoretischer kader plaatsen.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, Ing. Ik sta ook op de lijst. Volgens mij is het een zeer gedegen opleiding, maar wel intensief. Lijkt me leuk om samen te gaan.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
En weer even omhoog. Alle mensen die zijn begonnen aan de opleiding: hoe bevalt het? Mij lijkt het ook een erg leuke opleiding, maar ik mis meer informatie. Ook heb ik al meer info gevraagd bij ScriptPlus, maar informatie van deelnemers is natuurlijk nooit weg. Alvast dank!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, ik ben er toch niet aan begonnen. Uit de diverse gesprekken bleek dat veel aandacht uitgaat naar de didactische kant, en aangezien ik al 'eeuwen' voor de klas sta, heb ik daar minder behoefte aan. En ik heb begrepen dat er te weinig aanmeldingen waren dit jaar en dat het niet gestart is, maar dat kan ik mis hebben.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De opleiding is inderdaad niet gestart. Ze gaan voor januari, dus je kunt je nog inschrijven. Ik ga me uitschrijven. Het lijkt me superinteressant, maar ik wacht al twee jaar en ik ben er klaar mee.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wacht je al twee jaar voordat de opleiding start, Sjee? Ik zit er ook sterk over na te denken om me in te schrijven.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, zelfs langer. In 2011 heb ik me aangemeld, maar toen was ik nummer 16 en er mochten maar 15 mensen deelnemen. Maar sindsdien zijn er steeds niet genoeg deelnemers geweest.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb me vandaag aangemeld. In januari zal er nog een intakegesprek plaatsvinden, daarna kan ik definitief beslissen. Ze starten in februari, met een kleinere groep deze keer.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie er vanaf. Door reorganisatie raak ik mijn baan kwijt, dus ik ga me eerst daar maar eens mee bezighouden. Jij twijfelt dus nog? Van een ex-student had ik begrepen dat het qua uren die erin gaan zitten behoorlijk pittig is en dat ze er hard aan hebben moeten trekken.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kreeg ook een mail of ik nog interesse had, maar ik heb besloten het niet te doen. Qua pedagogiek/didactiek heb ik het gezien mijn vooropleiding niet nodig en wat ik begreep van mensen die het hebben gedaan, ligt daar veel nadruk op.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dat heb ik ook begrepen, Via. Maar het lijkt me nog steeds een erg leuke opleiding. Alleen geld en tijd...