Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

afstandsonderwijs/intensiefcursus scenarioschrijven?

Ik ben op zoek naar een goede afstands-opleiding of intensief cursus scenario schrijven. Omdat ik in het buitenland woon, maar Nederlands schrijf, kan ik geen 'normale' scholing volgen op dit gebied. Een intensief-cursus, geconcentreerd in bv een week, zou wellicht wel kunnen. Afstandsonderwijs is mogelijk gemakkelijker, mits de begeleiding goed is en de leerkrachten daadwerkelijk werkzaam zijn in de filmindustrie/hun sporen hierin hebben verdiend. Tot dusver kom ik niet verder dan Laudius. Die lijkt op zich niet verkeerd, gezien de leerkracht inderdaad ervaring en kennis heeft in de filmindustrie. Maar ik weet niet hoe de cursus in de praktijk loopt, of er een goede communicatie mogelijk is etc. Misschien hebben andere mensen hier ervaring daarmee? Misschien zijn er nog andere opties die ik moet meenemen? Heb ook NHA gezien, maar vind geen info over achtergrond leerkrachten. Meer mogelijkheden? Alvast bedankt voor het meedenken

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is inderdaad niet zo eenvoudig. Ik woon ook in het buitenland en heb dus ook met dit probleem te maken gehad. Ik heb ook geen directe oplossing, maar kan je in ieder geval het boek Story van Robert McKee aanbevelen, dat is zo'n beetje de bijbel voor screenwriting en daar kan je in ieder geval mee aan de zelfstudie. Hij geeft ook regelmatig meerdaagse cursussen. Hij is in mei in London. Misschien kan je daar wat mee. Veel succes!