Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Cursus fantasy

Ik heb een vraag aan cursisten van 'fantasy schrijven' Moet je dan steeds onderwerpen nemen uit LotR etc, of mag je je eigen verhaal en personages als uitgangspunt nemen? Ik schrijf nl geen boek over tovenaars of elfjes Ik heb enkele dagen geleden deze vraag per mail aan de redactie gestuurd en helaas geen antwoord ontvangen. Voor mij is dit wel belangrijke info voor ik mij opgeef

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Bedoel je de cursus van Schrijven Academie? De docent heeft denk ik zelfs liever dat je je eigen fantasie gebruikt. Het is een essentieel onderdeel van Fantasy schrijven. Hoe minder het gebaseeerd is op bestaand werk hoe beter.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat Dries zegt, lijkt me voor élke schrijfcursus te gelden. Waarom zou dat bij fantasy anders zijn? Met tovenaars of elfjes heeft het voor mijn gevoel niets uit te staan. Daar kun je een dodelijk saai clichéverhaal over schrijven, maar óók iets sprankelends en origineels. Het gaat niet om je onderwerp, maar om het verhaal dat je rond dat onderwerp weet te weven.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is inderdaad een hele goede cursus en ik gebruik mijn eigen ms bij de eindopdrachten Helemaal blij dat ik me heb opgegeven

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
KWAAAAK!
Limbo Latijn uit de mond van een Drentse deerne, wie had dat ooit gedacht.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Drentse Duck Rules!
Ik ga die eend inlijsten, ik heb vandaag maar tena lady gekocht.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb van mijn leven nog nooit iets uit een microwave gegeten en zal daar ook niet aan beginnen. Al helemaal geen duif IK BEDOEL EEND en nee, hier is geen alcohol in het spel. Andermaal bedankt voor je eend.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is de advieseend... Geen stympha, dat is waar, maar toch iets waard in deze wereld. Goed advies. Van een eend.