Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfcursus young adult

Hallo allemaal, Ik wil graag een schrijfcursus gaan volgen (schriftelijk) met als doel om uiteindelijk een eigen boek te publiceren. Ik heb op het forum veel goede reacties gelezen over de cursus van het NTI: korte verhalen en romans schrijven. Ik wil graag een boek voor tieners gaan schrijven (young adult) en mijn vraag aan jullie is: kan ik ook een cursus volgen die niet gericht is op het schrijven van jeugdboeken? De cursus Kinderverhalen schrijven van de NTI staat slecht aangeschreven dus die valt al af. Heeft iemand raad of advies? Alvast bedankt! Groetjes Nicole

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat je met de cursus voor boeken voor volwassenen heel ver kunt komen en dat je je thema dan op een YA publiek kunt richten. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat aan YA voor wat betreft schrijftechniek afwijkende technieken worden gebruikt.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schlimazlnik schreef:
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat aan YA voor wat betreft schrijftechniek afwijkende technieken worden gebruikt.
Nee, ik ook niet. Ik schrijf de laatste tijd vooral voor de leeftijd rond twaalf jaar en zelfs daarvoor geldt wat Schlimazlnik stelt. Ik zou ook gaan voor een volwassen schrijfcursus. Zelf heb ik goede herinneringen aan de LOI-cursus Creatief Schrijven. Die is een paar jaar geleden helemaal vernieuwd. Kijk ook eens in de algemene draad over schrijfcursussen. Daar vind je ook een massa informatie.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik was zelf ook al aan het kijken bij de cursus van de LOI. Dit gaat hem dus ook worden!! Ontzettend bedankt voor jullie reacties!! Groetjes Nicole