Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Cursus Schrijven

Hallo, Ik ben van plan om van mijn grote hobby mijn beroep te gaan maken, maar helaas staat er tot nu toe weinig op mijn CV dat echt van toepassing is. Daarom wil ik graag een cursus gaan doen waar ik echt iets aan zal hebben als ik een vacature voor "iets met schrijven" wil gaan zoeken. Hebben jullie ervaring met goede cursussen die geschikt zijn om op het CV te zetten? Groetjes!

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een cursus volg je toch om iets te willen leren over het onderwerp van je interesse en niet omdat het goed op je CV staat? ...lijkt me Dus... wat wil je eigenlijk leren? Welke richting wil je op?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Iets met schrijven" klinkt wel erg vaag als schrijven je grote hobby is. Het woord hobby heeft bij mij trouwens een beetje de gevoelslading van iets waar je af en toe eens wat tijd in steekt om je vrije uurtjes prettig door te komen. Als je heel graag schrijft, zou ik eerder van een passie spreken. Als schrijven niet je grote passie is, lijkt het me ook heel erg lastig daar ooit je beroep van te maken. En wat wil je gaan schrijven? Fictie, journalistieke teksten, nonfictie, kinderverhalen, spannende verhalen, essays, gedichten, verhalen, romans...? Volgens mij is het antwoord op die vraag niet onbelangrijk als je een schrijfcursus zoekt waar je echt iets aan hebt..

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag vuurvliegje, ik ben net zo 'vaag' begonnen als jij. Zoek een goede cursus bij je in de buurt. Ik zou niet gaan voor een virtuele cursus. het contact met lezers, cursusdeelnemers is essentieel. Ik heb erg veel geleerd bij het centrum voor de kunsten in Eindhoven. Daar bieden ze van allerlei soorten cursussen aan. Ook bij script+ heb ik veel geleerd. Zoek op deze site of op de schrijverspagina van internet voor jou een geschikte cursus. En misschien gebeurt bij jou hetzelfde als ik... : ))

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vuurvliegje, Als je een cursus zoekt die goed op je CV staat, dan raad ik je aan om een cursus te doen waarmee je goed de spelling en de grammatica van de Nederlandse taal leert beheersen. Dat heb je namelijk nodig bij elk beroep. Zelf heb ik een cursus 'Nederlands foutloos schrijven en spreken' gedaan bij het NTI (dit was mijn eerste cursus bij deze onderwijsinstelling) en ik heb er niet geleerd foutloos te schrijven (en spreken) maar heb er wel kennis opgedaan over hoe ik woorden moet schrijven, hoe je ze moet toepassen in zinnen en ook hoe belangrijk het is om een tekst te begrijpen.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ four seasons: alle termen binnen het schrijversjargon beheers ik niet. ik weet dat er altijd veel fouten staan in mijn teksten en zo ook op mijn website (waarvoor ik aan het kijken ben). wat betreft de spelling, misschien is dat dan ook wel de goede basis om terug te voeren op het schrijven. ik heb nu ook heel sterk het gevoel dat er veel spanning wegvalt als je een beetje weet hoe je iets moet spellen en iets moet schrijven. overigens garandeert het je niet dat je meteen een juist verhaal van begin tot en met het eind op kunt bouwen. redigeren zul je moeten doen. maar wanneer je de taal beheerst, dan is het veel beter. verder gekeken zou het ook wel eens zo kunnen zijn dat als je de Hollandse taal goed beheerst, dat het ook makkelijker wordt andere talen aan te leren. dit omdat Nederland Grammaticaal gezien ontzettend moeilijk is. het is van de moeilijkere talen die er te leren valt. Dank voor je tip, hier zal ik dan misschien ook als eerst maar eens mee bezig gaan…

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ four seasons: (...) Dank voor je tip, hier zal ik dan misschien ook als eerst maar eens mee bezig gaan…
:thumbsup: