Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Eliesje

Ook ik wil me even voorstellen. Ik heb deze site gisteren ontdekt en haal er een hoop nuttige en leuke info vandaan. Wie ben ik? Eliesje, 42 jaar, getrouwd, kinderen, van beroep vertaler Duits en redacteur en sinds een klein jaar enthousiast bezig met schrijven. Naar aanleiding van een schrijfwedstrijd in Duitsland heb ik vorig jaar mijn eerste (Duitse dus) korte verhaal geschreven dat in november gepubliceerd wordt :-) Na dat eerste korte verhaal heb ik er nog een paar geschreven en ik ben momenteel bezig aan een kinderboekje. Ik ben nog erg aan het aftasten waar mijn grootste interesses liggen. En mijn vaardigheden natuurlijk ;-) Groetjes Eliesje

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Wat grappig dat je in het Duits schrijft. Ik woon hier al twee jaar en zou nog niet in het Duits kunnen schrijven. Ik zou wel zinnen kunnen maken en zonder fouten, maar ik mis daar het creatieve gevoel. Woon je ook in Duitsland? (omdat je daar aan een schrijfwedstrijd hebt meegedaan)

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier, Eliesje. :music: je zult het hier verslavend vinden. :lol: helaas, niks aan te doen.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat vind ik nou eens een hartstikke leuk welkom :) Nee Redhed, ik woon in Nederland, als het aan mij had gelegen was ik allang verhuisd :nod: maar ja, ik heb ook nog een gezin en een man die hier werkt. Ach, wie weet komt het ooit nog eens. Als jij in Duitsland woont (waar?) ken je misschien die große Schule des Schreibens wel. Daar volg ik sinds kort een driejaarlijkse cursus. Ik vind het wel leuk om precies de juiste Duitse uitdrukkingen enzo te vinden (jaja, een vakidioot :eek: ) maar het is inderdaad niet altijd even makkelijk. Dat kinderboek wordt overigens gewoon Nederlands :) En Jacqueline, dat het verslavend is hier.... klinkt geweldig :lol:

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Neem, die ken ik niet. Waar is die, is dat online? Ik heb me in Duitsland nog überhaupt niet met schrijven bezig gehouden. Ik woon in het oosten in de buurt van Leipzig.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Neem, die ken ik niet. Waar is die, is dat online? Ik heb me in Duitsland nog überhaupt niet met schrijven bezig gehouden. Ik woon in het oosten in de buurt van Leipzig.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een cursus die je thuis doet. In de eerste opdracht vertel je wat je met je schrijven wilt bereiken, waarom je schrijft, wat je het liefst schrijft etc. Op grond van die opdracht kiezen ze de studiebegeleider uit die het beste bij je past, wel slim bekeken vind ik. Mag ik het www adres hier schrijven of is dat sluikreclame? :lol: http://www.schule-des-schreibens.de/ Ik heb de cursus 'Große Schule der Belletristik' gekozen. Daar krijg ik echt alles wat ik wil, korte verhalen, krimis, kinder- en jeugdliteratuur enz. Veel voorbeelden, veel oefenmateriaal en goede feedback. Ik vind het erg leuk om te doen.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: :lol: :lol: nee, die heb ik niet. Mijn verhaal komt in de Lydia (kwartaalblad) in november.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Siobhan! Gave Loesjespreuk :lol: Redhed, ik gooi er maar weer een link tegenaan, en nee, ik heb geen aandelen daar :lol: www.lydia.net Hoe ben jij eigenlijk in de buurt van Leipzig terechtgekomen? Bofferd :nod: Tenminste, ik hoop dat je het zelf ook leuk vindt!

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vanwege de liefde... nee, ben er zelf niet blij mee. Wees maar blij dat je nog in Nederland woont! Bedankt voor de link, nu weet ik wat Lydia is.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee Redhed, ik woon in Nederland, als het aan mij had gelegen was ik allang verhuisd.
Vanwege de liefde... nee, ben er zelf niet blij mee. Wees maar blij dat je nog in Nederland woont!
Kunnen jullie niet ruilen? :lol:

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Pluisebol :nod: Redhed, vind je het erg wennen in Duitsland??? Heb je er werk? Je hebt ook wel direct een verre uithoek opgezocht... es lebe die Liebe.... :lol: Maar ik zou zo met je willen ruilen, als ik mijn eigen echtgenoot mee kon nemen :lol: :lol: :lol: Ik heb vroeger een paar maanden in Berlijn gewoond, vond het helemaal te gek!

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je zou zo willen ruilen? dan neem ik aan dat je je over geld/inkomen geen zorgen hoeft te maken? En dat je van eikenhouten meubels en hertengeweien aan de wand houdt, van matjes in de nek, van afkeer van alles wat ander is... Ik ben inmiddels zelfstandig, want werk is hier niet te vinden, zeker niet voor mensen die niet over Duitse diploma's beschikken. En inmiddels heb ik mijn draai wel gevonden, zie ik ook een paar voordelen en ken ik wat mensen. Maar ik zou het nooit weer doen. Berlijn is een heel ander verhaal dan een dorp in het oosten. Als ik in Berlijn ben geweest en ik kom terug (en zie de schoorstenen van de chemische fabrieken aan de horizon), dan heb ik altijd het gevoel dat ik 50 jaar ben terug gereisd in de tijd. Niet overdreven. Geniet nog maar even van NL. :)

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eh ja :eek: , dan ziet een dorp in het oosten er nog wel wat anders uit dan wat ik in Duitsland 'gewend' ben. Eikenhouten meubels en hertengeweien vind ik zum Kotzen, jaja, we blijven even in de taal van het land... Is het daar zo erg met werk vinden/zoeken/niet kunnen krijgen en kijken/afkeuren van alles wat anders is? Oefffff :crybaby:

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
welkom Eliesje, welkom op deze site. En even ter geruststelling: het kan altijd nog verder weg dan Duitsland. De liefde bracht mij aan de andere kant van de wereld en Duitsland betekent voor mij dichter bij de mensen die ik liefheb in NL.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dat is wel een voordeel. Zoals ik al zei: er zijn ook wel voordelen. Heeft alleen even geduurd voor ik ze zag. Ja, het is hier echt enorm ouderwets. En wat me soms echt tegen de borst stuit is de afkeer van alles wat anders is. Bij mij als Nederlandse niet zo, maar alle Engelsen zijn raar, alle Russen, alle Wessies, om over mensen met een kleur nog maar te zwijgen. Het is niet openlijk, maar ondertussen als ze eerlijk zijn hebben ze liever geen Indiers over de vloer. Ze hebben niks tegen Indiers (of anderen) zoalng ze maar in Indien blijven zeg maar. Daar mis ik wel het multiculturele van Nederland. Ik ben gek op invloeden van andere culturen, maar dat is hier ver te zoeken. Er is weinig begrip voor andere gewoonten. reacties bijvoorbeeld op vegetarier zijn: eet je ook geen worst? zonder vlees ga je dood (daar zijn velen van overtuigd, dat ik nog leef na tien jaar zonder vlees kan het niet overtuigen) en dat is nog maar 1 voorbeeld. En werkgelegenheid in het oosten is natuurlijk erg slecht. Maar fijn zijn de ruimte, natuur en het gewone. Ze steken elkaar nog niet zo de loef af met bijzondere dingen of met kleren. En dat is echt een verademing!

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Eliesje, van harte welkom hier! Dat klinkt niet gek, voor het eerst meedoen aan een wedstrijd en meteen gepubliceerd worden! Dan schop je het vast nog ver. :)

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Trenke, dat zijn bemoedigende woorden :) Leuk he, schrijven. Jammer dat de dagen niet van elastiek zijn ;)

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Redhed, mwah, zonder vlees ga je dood....... :puke: Jammer dat ze zo weinig openstaan voor andere invloeden, dat alles direct 'raar' is, daar zou ik ook moeilijk tegen kunnen. Was het moeilijk om contacten te leggen daar?

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hey Eliesje, ook net nieuw welkom, (ik ben ook net nieuw, ben nog aan het ontdekken maar het is een vrij leuke en leerzame site vind je niet?) wat goed dat je al vele korte verhalen heb laten publiceren. en dat je bezig ben met een kinderboekje!! goed zeg heb je ook een workshop gedaan? of ben je het gewoon gaan doen?? gr.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Dwilschrijven :) Ik zat net een berichtje te lezen van jou waar je tekst helemaal uit het vakje loopt :eek: , moest wel lachen, ik ben zelf (ook?) een tamelijke digibeet :eek: Ik volg sinds kort een driejarige schrijfcursus maar die is in het Duits. Mijn korte verhalen zijn dus ook in het Duits maar het kinderboekje (als het inderdaad een boekje wordt :) ) is in het Nederlands. Ik zit te twijfelen over de online cursus 'schrijven voor kinderen' maar vind het een beetje jammer als die inderdaad alleen voor achtjarigen zou zijn. In mijn cursus komt kinderlectuur ook aan bod maar pas aan het eind, dus over pakweg 2½ jaar. Heb jij de wedstrijd voor Nino gezien? Dat kriebelt ook in mijn vingers. Ik heb al drie helden verzonnen :lol: Grtz

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi Eliesje bedankt voor je reactie leuk om zo andere en hun ervaringen t ehoren vind ik.. goed dat je aan een curcu sbezig bent!! duurt wel lang maar dan heb je dr zeker wat aan denk ik. is het nog wel uitdagend ik bedoel vind j ehet niet te lang duren. nou ben benieuwd naar je kinderboekje hoor hoop dat het wat word en uiteindelijk uitkomt. ik wilde al heel lang schrijven maar durf niet echt nu nog maar dnek bij mezelf gewoon doen en proberen dr voorgaan!! (onzeker he!) ja lijkt mij erg raar als die curcus alleen voor 8 jarige is..en zo'n rare leeftijd dan
Hoi Dwilschrijven :) Heb jij de wedstrijd voor Nino gezien? Dat kriebelt ook in mijn vingers. Ik heb al drie helden verzonnen :lol: Grtz
wat is dat voor wedstrijd, waar kan ik het vinden? heb er al meer ove rgehoord.. bedankt voor je reactie he!! Gr.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Dwilschrijven! Ja, ik vind de cursus gelukkig uitdagend genoeg. Ik krijg elk half jaar een nieuw pakket met een nieuw onderwerp binnen en ik sta dan te popelen om te beginnen :lol: Oh, ik ben ook onzeker.... :crybaby: maar nadat ik had gehoord dat mijn eerste verhaal wordt gepubliceerd denk ik 'gewoon proberen'. Ik vind het ook heel leuk om te doen :) Die wedstrijd van Nino heet 'historische helden' en ik heb hem op dit forum gevonden onder het kopje 'schrijfwedstrijden'. Grtz

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kunnen jullie niet een verhaal/boek gaan schrijven over een heel onzekere hoofdpersoon? Volgens mij kunnen jullie je in dat personage prima inleven :D