Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Sebastiaan Versweyveld

Sebastiaan Versweyveld Leeftijd : 21 jaar Nationaliteit : Belg Ik volg de 3jarige opleiding scenarioschrijven theater/film aan de schrijfacademie in Lier. Verder ben ik gefascineerd door verhalen in alle mogelijke vormen : films, romans, toneel ...

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Hallo Sebastiaan, Je hebt de eer om als eerste een 'even voorstellen' onderwerp in de nieuwe stijl te openen. Welkom. Die schrijfacademie in Lier, is dat een dependance van een andere schrijfacademie? We hebben hem namelijk niet in onze schrijfgids staan volgens mij: http://www.schrijvenonline.org/schrijfgids/schrij…

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
* off topic - Handig, zo'n nieuwe topic. Hoef je niet alles door te scrollen als je benieuwd bent naar iemand.* Welkom!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dank jullie voor het warme onthaal. De schrijfopleiding is een onderdeel van de academie voor Muziek, Woord en Dans. Mijn opleiding stond onder het lessenpakket literaire creatie. Je kan deze maar op een aantal plaatsen in België volgen. Ik denk Hasselt, Lier en Antwerpen. Na het laatste jaar (als je slaagt in de examens) krijg je een soort van diploma (alsof je daarmee 'schrijver' zal worden). Mijn docent is Daniel Pleumeeckers. Hij maakt de lessen steeds weer boeiend. Echt een aanrader! Maar helaas zie ik dat de pagina van literaire creatie offline is. Info : http://www.samwdlier.be/

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Sebastiaan! @ Dries: Is het de bedoeling dat wij (degene die al langer lid zijn) ons opnieuw voorstellen? Anders moet je voor ons alsnog die ene topic doorscrollen.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Sebastiaan. Ter info: er zijn nog een paar plaatsen waar Literaire Creatie wordt gegeven aan de Academie of het Conservatorium. Bij mij in de buurt: Ieper, Deinze, Kortrijk, Izegem en Harelbeke. Het wordt een trend...

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat kunnen we alleen maar toejuichen...
Absoluut. Vooral omdat ik de cursus in Kortrijk mag geven :)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat kunnen we alleen maar toejuichen...
Absoluut. Vooral omdat ik de cursus in Kortrijk mag geven :)
Zelfs product placement vinden we bij schrijvers online. (grapje) groeten Sebastiaan

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helaas ligt Lier korter bij Heist o/d Berg. Ik gun je in ieder geval succes! Het begint tijd te worden dat de jeugd terug wat meer zo'n cursus volgen. Ik voel me nogal jong tussen al dat ervaren geweld.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, de gemiddelde leeftijd van een schrijfcursus durft inderdaad nogal eens oplopen. Ik vind de combinatie net goed: de jongere garde brengt lef en massa's energie, terwijl de ouderen ervaring brengen. In welk jaar zit je nu? Klopt het dat je in Lier kunt kiezen tussen 2 richtingen? Die luxe hebben de meeste Conservatoria nog niet...

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Sebastiaan. Ik schaam me wel een beetje dat ik als beginner een gedicht van iemand met zo'n literaire achtergrond heb lopen veranderen. What was I thinking??? :confused: Maar ja fouten zijn er om van te leren, toch? (cliche, cliche)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, je kan kiezen tussen Proza of Theater/Film scenario's schrijven. Maar ik geloof dat er nog een onderverdeling is met poëzie ook. 3 richtingen dus, als ik mij niet vergis. Ik zit nu in mijn 2de jaar. (1 jaar afgewerkt)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Sebastiaan. Ik schaam me wel een beetje dat ik als beginner een gedicht van iemand met zo'n literaire achtergrond heb lopen veranderen. What was I thinking??? :confused: Maar ja fouten zijn er om van te leren, toch? (cliche, cliche)
Literaire achtergrond? Volgens mij maak je nu pas een fout! :) Ik ben je dankbaar dat je me helpt om het beter te maken. Bovendien moet ik je zelfs niet per uur betalen! Wat de achtergrond van mijn persoon betreft : het zou geen enkel verschil mogen maken met wat jij denkt of voelt. Diploma's, achtergronden, status, etc... vervalt in het niets wanneer het gaat over 'echte' literatuur, poëzie, verhalen... groeten Sebastiaan

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Sebastiaan. Ik schaam me wel een beetje dat ik als beginner een gedicht van iemand met zo'n literaire achtergrond heb lopen veranderen. What was I thinking??? :confused: Maar ja fouten zijn er om van te leren, toch? (cliche, cliche)
Literaire achtergrond? Volgens mij maak je nu pas een fout! :) Ik ben je dankbaar dat je me helpt om het beter te maken. Bovendien moet ik je zelfs niet per uur betalen! Wat de achtergrond van mijn persoon betreft : het zou geen enkel verschil mogen maken met wat jij denkt of voelt. Diploma's, achtergronden, status, etc... vervalt in het niets wanneer het gaat over 'echte' literatuur, poëzie, verhalen... groeten Sebastiaan
:D Ik ben nog nooit zo blij geweest omdat ik een fout maak.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Sebastiaan, Welkom in de groep! Ik ben ook een nieuweling hier, maar dat went vast snel allemaal. Ik heb een aantal gedichten van je gelezen, goed hoor! Ik ben onder de indruk. Groetjes, Een medepoëzieliefhebber.