Lid sinds

1 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Kennisdelende verhaalverteller

Beste Schrijven Online, 

ik ben al even lid, maar voel me niet gemotiveerd mijn stukken hier te schrijven. 

Omdat ik het maar doods vond, zonder enige interactie. 

Ik wil jou een impressie geven van mijn schrijfskills, en veelzijdigheid, want ik ben volledig ontwikkeld als auteur, en er is niets dat mij hoeft bijgebracht te worden. 

Zoals gezegd, ik ben volledig ontwikkeld. 

Indien u denkt dat iedereen altijd wel iets kan leren, dan klopt dat, maar omdat ik volledig ontwikkeld ben, (ik bezit de narratief-opbouw-skills als tweede natuur) heb ik geen hulp nodig, want mijn schtijfstijl is gedefiniëerd, en stevig verankerd in mezelf, wat mij daadwerkelijk een bijzonder type auteur maakt, welke geen hulp nodig heeft. 

Heeft u reden om mij niet te geloven? Zo lezende en beoordelende? 

Indien dit zo zou zijn, (want er kwamen in het verleden al eens patsers voorbij) weet dan dat ik niet lieg, stoer doe, of een goede valse indruk wil maken, maar daadwerkelijk, helemaal ontwikkeld ben. 

Gaat u hier even in mee? 

Wanneer ik tegen mensen zeg dat ik auteur ben, dan hebben die de neiging om te zeggen: "Ik ben ook schrijver, of kan ook schrijven." 

Het verschil is dat wanneer ik dat zeg, dat daadwerkelijk zo is. 

Waarom zou ik liegen? Omdat iedereen dat doet, en u zich niet kan voorstellen dat iemand over uitzonderlijke schrijfskills beschikt? 

Het enige wat ik dan hoef te doen, is een willekeurige tekst of verhaal laten zien. 

En weet u wat deze mensen dan zeggen: "Ha nee, dat kan ik niet." 

Is het een wedstrijd? 

Natuurlijk kan u dat niet, omdat ik niet zomaar zeg auteur te wezen, ik ben dat. blijkbaar kunnen mensen dat zonder bewijs niet geloven, en dat is heel erg triestig, want het is niet omdat u liegt wanneer u zegt ook schrijver te wezen, iedereen hierover liegt. (tijd om aan jezelf te werken, en deze beoordelende attitude te elimineren)

Indien u beoordeeld dat ik niet helemaal ontwikkeld kan zijn, dan bent u net als die mensen dat zeggen dat ook kunnen schrijven, maar niet begrijpen dat wanneer ik dat zeg, het zo daadwerkelijk is. 

Het is dan een vooroordeel, en dat is nu niet echt bemoedigend, want het kan immers dat iemand niets meer te leren heeft doordat zijn of haar schrijfstijl volledig gedefiniëerd is. 

Mezelf geforceerd  bewijzen, met argusogen bekeken, zal de kwaliteit van de stukken beïnvloeden en daar doe ik niet aan.

Dat zou dan heel jammer zijn, want ik schrijf al sinds 2011 op een website, met talloze leerzame stukken, en echte verhalen, en sta hierdoor, op de erelijst. 

Indien u het gevoel kan verschaffen welkom te wezen omdat je interesse bijvoorbeeld gewekt is, zal ik uit dankbaarheid hiervoor, beginnen delen, en schrijven. 

Dat werkt dan bemoedigend, ipv ontmoedigend. 

U zal ontelbare, eindeloze stukken onder ogen geschoven krijgen, met een consistente kwaliteit, zo lang, dat u nog nooit gezien hebt, welke ook nergens saai zal wezen. (want ik bouw als auteur, waar narratief in)   

Ik heb geen hulp nodig om zelfzeker in mijn schrijfwezen te wezen, want wie ontwikkeld is, en een eigen consistente schrijfstijl heeft, heeft zoals gezegd, geen hulp nodig. 

Het zou mijn ontwikkelde schrijfstijl alleen maar kunnen verwarren. 

Kan u dit aanvaarden?

Maar, ik zou me wel welkom willen voelen, en het is dan pas, dat ik er werk van zal maken.

Ik ben Furpoint, on point, met een zachte toets, en heb besloten me op deze manier voor te stellen, om duidelijk te maken dat ik niets zal delen, zonder enige vorm van appreciatie. 

Want tegen een negerende bierkaai vechten om 'gezien' te worden, is niet mijn spel. 

En ik kan u verzekeren, dat u mijn stukken wil lezen. 

Geloofd u mij, want u wil de inzichten die ik zal verschaffen, echt niet missen. 

Kijk maar eens heel goed, ik beheers de Nederlandse taal als tweede natuur, zodat mijn werkelijke ik, als auteur, alles ligt te dirigeren en met onvoorstelbaar veel zaken rekening moet houden.

Ik ben Furpoint, on point, met een zachte toets, welke u krijgt, wanneer ik mezelf, geappreciëerd voel.

Denk ook niet dat ik arrogant ben, (omdat sommige auteurs weleens beweren dat iedere auteur dat is) maar enkel slechts de waarheid vertel. 

En ik geloof, dat ik nog steeds recht heb op het voordeel van de twijfel.  

 

Met zeer vriendelijke groeten. 

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

want ik ben volledig ontwikkeld als auteur

Zoals gezegd, ik ben volledig ontwikkeld. 

maar omdat ik volledig ontwikkeld ben

maar daadwerkelijk, helemaal ontwikkeld ben. 

want wie ontwikkeld is

Het zou mijn ontwikkelde schrijfstijl alleen maar kunnen verwarren. 

 

Hoi Furpoint, u en uw schrijfstijl zijn dus volledig ontwikkeld. Een grote mate van kennis en kundigheid. Dat is mooi! Ik ben heel blij u te mogen ontmoeten. 

Ik heb geen hulp nodig om zelfzeker in mijn schrijfwezen te wezen, want wie ontwikkeld is, en een eigen consistente schrijfstijl heeft, heeft zoals gezegd, geen hulp nodig. 

U heeft geen hulp nodig, omdat u een eigen consistente schrijfstijl heeft. Ook dit is heel mooi!  

[...] heb ik geen hulp nodig, want mijn schtijfstijl is gedefiniëerd, en stevig verankerd in mezelf, wat mij daadwerkelijk een bijzonder type auteur maakt, welke geen hulp nodig heeft. 

In deze ietwat korte voorstel-topic lees ik veel herhalingen. Dat is een opvallende verankering die mij enigszins in verwarring brengt. 

En weet u wat deze mensen dan zeggen: "Ha nee, dat kan ik niet." 

Hoe leuk is dit! Zo`n reactie heb ik nog nooit gekregen, op mijn teksten. 

Welkom op Schrijven Online! Ik ben heel benieuwd naar uw reacties en feedback. 

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

De schrijfvaardigheid is dan weer niet dusdanig, dat werkwoordvervoegingen foutloos gaan. 

Maar dat zijn natuurlijk doelbewust gemaakte fouten :-)

Lid sinds

1 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

"En weet u wat deze mensen dan zeggen: "Ha nee, dat kan ik niet." 

>"Hoe leuk is dit! Zo`n reactie heb ik nog nooit gekregen, op mijn teksten"

Ik zie dat niet als compliment.

Ipv ervan te genieten, lijken ze zich aan gevallen te voelen...

Natuurlijk kunnen die dat niet, want het is mijn professie welke doorheen mijn hele leven ontwikkeld is. (heel erg jong)

Maar in eerste instantie denken dat ze dat ook kunnen, ipv interesse te tonen, dempert het enthousiasme, waarbij het voelt of ik het verschil in hun neus moet duwen...

Ik zeg dat niet zomaar...

En dat er in deze introductie eventuele zins-constructie-fouten staan, of nogal herhalend is, is dan ook omdat dit geen gebracht verhaal is, zonder enig narratief, omdat het een 'stel jezelf voor-topic is, en tracht dat zo natuurgetrouw mogelijk te doen. 

Wilde me gewoon even voorstellen op natuurlijke wijze. 🙂 (leek me verstandiger dan me geforceerd te bewijzen, want dat zal zich naarmate de tijd vordert, vanzelf wel uitwijzen) 

En omdat u me best het gevoel geeft welkom te wezen, zal ik eens een klein verhaal delen in de sectie: "Verhaal van de maand." 

Niet met de bedoeling om te winnen, Want elders, heb ik al gewonnen...

Er zit niet te veel moeite in, maar wanneer welkom-voelend, en blijvend, zullen de stukken en onderwerpen waar meer moeite in gestoken is, u daadwerkelijk van uw sokken blazen. (!)

Dat is geen leugen, maar een belofte, wanneer appreciatie gevoeld wordt, voor het delen hiervan, krijgt u appreciatie terug in de vorm van tekst kunstwerken. 

Bedankt voor je reactie, en je vriendelijke, uitnodigende, zin, inspiratie- en motiverende toenadering. 🤝

PS: 

Ik wilde als auteur aangeven, dat het bouwen van een narratief, tot in de onvoorstelbare puntjes beheerst wordt. (vandaar door-ontwikkeld) 

En dat, zal ik doorheen de tijd, niet trachten te bewijzen, maar laten zien, omdat ik weet dat daadwerkelijke autheurs  de goed verborgen narratief-opbouw, kunnen en zullen (h)erkennen. 

Evenals introductie van personages en plaatsbeschrijvingen om de gewenste sfeer van de omgeving te scheppen, indien het gekozen onderwerp dit vereist. 

Indien het verzoek om mijn gebruikersnaam te  laten aanpassen ingewilligd wordt, kan u door het aangepaste Bio, een idee krijgen hoe personages door mij geïntroduceerd kunnen worden. (ook Engels kan als tweede natuur hanteert worden)

Meestal zo interessant, en ingenieus mogelijk..

Ik heb geen haast, maar de gouden- pen-badge op mijn profile-pic, kan een indicatie wezen. 

"Heb je om je eerste dappere toenaderings-poging  en volwassen attitude in dit topic, gevolgd, want het lijkt een bijzondere en zeldzame kwaliteit te zijn.."

En zal dat als eerste volger, nooit, vergeten, want u ziet, dat schrijven door enige interactiviteit, motiveert om meer te delen.

Indien u niet gereageerd had, en mijn introductie bij niemand interesse opwekte, had deze comment nooit gekomen, ,werd mijn bio nooit aangepast, en zond ik geen verhaal, naar 'Verhaal van de Maand.' 

Bedankt daarvoor, en hierom, heb ik je gevolgd. 🤝

💪

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi FurpointCount Bleck

Dat was een snelle naam-wisseling. 

En omdat u me best het gevoel geeft welkom te wezen, zal ik eens een klein verhaal delen in de sectie: "Verhaal van de maand." 

Die zal ik beslist gaan lezen, en ik hoop oprecht dat u uw schrijf-staal zal blijven smeden, ook als niet iedereen u begrijpt. Laat u niet ontmoedigen door feedbleck van ozeeaan-steen-werpers wiens rimpelingen ongemerkt zullen blijven in de trog.