Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Booschristelijk | Boerenlomp | Boekjesarm – Utrecht

In tegenstelling tot de meeste schrijvers op dit forum ben ik een beginneling. Nog geen roman geschreven, niet eens tienduizend woorden bedacht, nog geen kladje, geen plot, niet het flauwste verhaalidee. Oké, misschien ben ik gewoon een laatbloeier, ik hoef niet precies te beginnen bij de nul. Ik heb in die vierenhalf jaar tijd hier een paar verhalen en gedichten genoteerd, ik groei dus op SOL en ik heb als twintiger Engels gestudeerd (laatbloeier) met zoveel mogelijk literatuur. Er veranderde ook iets door die reformatorische verhalenwedstrijd (inmiddels dertiger) waarbij ik eindigde in de top-10 met mijn eerste serieuze verhaal (tweeduizend woorden eigengemaakte fictie– al vijf jaar lang mijn PR); in het land der blinden, maar het gemoed deed haar werk. Toen pas dacht ik: misschien toch een soort talent exploreren. En natuurlijk, aan die wedstrijd deed ik niet vanuit het niets mee. Er moet al iets hebben geborreld, ergens in mijn leesarme, aculturele jeugd (Franka, De koene ridder, Michel Vaillant; de bibliobus).