Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

even voorstellen - gustaafpinkhof

Hi, ik ben nieuw op dit forum. Ik ben sinds twee jaar bezig aan een thriller/roman die het verhaal vertelt van een Londense bankier, Harold, die na de dood van zijn moeder zijn oude vader opzoekt in Transsylvanië, met wie hij vijftien jaar eerder brak. Zijn vader leeft er, sinds de scheiding van zijn ouders, teruggetrokken in een bergdorp. Harold leert er ook de nieuwe vriendin kennen van zijn vader. Ze schokt de jongeman wanneer ze de vertelt over zijn vader's geheime leven van (seksueel) misbruik en perversiteit. Harold besluit op onderzoek te gaan naar de man achter zijn vader. Hij ontmoet op zijn zoektocht Cora, een jonge architecte, die hem wegwijs helpt door het post-communistische Transsylvanië, waar niets is wat het lijkt. Maar ook Cora heeft haar geheim... Via dit forum ben ik op zoek naar alle praktische hulp in het zoeken naar een geïnteresseerde uitgever, maar ook inhoudelijke kritiek is meer dan welkom. Hier alvast het openingsfragment. Ik kijk uit naar tips en kritiek, Gustaaf

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Veel te lang ja! Weer iemand die de regels niet heeft willen lezen. Ga geen moeite doen hier commentaar op te geven. Het dient eerst aangepast te worden.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij "Transsylvanie" moet ik meteen aan vampiers denken. En ik zal niet de enige zijn ;) Heb je bewust voor die connectie gekozen?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
gustaaf, misschien moet je voordat je je vol overgave op het forum stort eerst even oriënteren. Even kijken wat de regels zijn. Wat wel en niet mag. Zo mag je eigen teksten alleen plaatsen in het onderdeel 'proeflezen'. Dat onderdeel heeft eigen regels: http://www.schrijvenonline.org/forum-onderwerp/10… Ik heb je tekst verwijderd en je inleiding stuk verplaatst naar 'even voorstellen'. Je mag je tekst opnieuw plaatsen in het forumonderdeel 'proeflezen' na het lezen van de regels. Oh en welkom ;)

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gustaaf, laat je niet afschrikken door ons. Gewoon even een stukje (max. 500 woorden) onder proeflezen plaatsen en dan blijken we waarschijnlijk toch wel mee te vallen met ons allen. :nod: :nod: :nod: :nod: :nod: :nod: :nod: :nod: :nod: :nod:

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heel gewaagd project, gustaaf, zo'n thriller, met alle ins en outs van seksuele intimidatie en post-communistisch Transsylvanië. Ben je er geweest - of heb je er een andere binding mee - dat je dit gebied hebt gekozen als plaats van handeling?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik zie graag alsnog weer een (korter) stuk. De naam Transsylvanië vind ik heel intrigerend. Het zal wel dom zijn, maar ik dacht dat dat niet bestond en iets met Dracula te maken had, maar uit Marriejeannes te lezen bestaat het echt! *google* Oh, dan zat ik er niet eens ver naast met Dracula. Kom op Gustaaf, ik heb trek in tekst.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
gustaaf, misschien moet je voordat je je vol overgave op het forum stort eerst even oriënteren. Even kijken wat de regels zijn. Wat wel en niet mag. Zo mag je eigen teksten alleen plaatsen in het onderdeel 'proeflezen'. Dat onderdeel heeft eigen regels: http://www.schrijvenonline.org/forum-onderwerp/10… Ik heb je tekst verwijderd en je inleiding stuk verplaatst naar 'even voorstellen'. Je mag je tekst opnieuw plaatsen in het forumonderdeel 'proeflezen' na het lezen van de regels. Oh en welkom ;)
Ik heb het allemaal gemist, maar blijkbaar heeft Gustaaf dus iets ter proeflezing aangeboden. Is het in het geheel verwijderd, op de inleiding na, of valt er ergens nog wat te lezen? Ik ben namelijk wel benieuwd ...

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi, dank voor de reacties. Heb jullie wijze raad opgevolgd en een korter stukje gepost onder 'proeflezen'... hulp op vlak van taal, stijl, is heel welkom alsook praktische tips van degenen onder jullie die al bewezen hebben de hindernissentocht naar de uitgever tot een goed einde gebracht te hebben! :) Tot snel, Gustaaf