Panzer!
Goedemiddag,
Het irritante van schrijven, voor mij dan, is dat ik spelling en taal nog steeds lastig vindt. Daardoor moet ik gaan zoeken en dat onderbreekt mijn toch al lastig te volgen gedachtegang.
"Hoe zo dan", zou je jezelf kunnen afvragen.
Nou, ik schrijf goedemiddag en meteen twijfel ik of het niet goedenmiddag moet zijn. Niet dus, goedendag mag wel, maar goedenmiddag niet.
Dat komt omdat ik door een nogal bizare constructie alle belangrijke lessen qua taal gemist heb. Laat ik het simpel zeggen, ik had er geen zin in. Moest naar de MAVO terwijl ik naar de HAVO wilde. Wat doe je dan als rechtgeaarde puber van Amsterdamse afkomst, je stopt. Twee keer jaar 1 gedaan, toen naar de LEAO. Alleen daar kwam ik in een klas (2) waar de basis niet meer behandeld werd. Op het VHBO werd alleen aan het examen gedacht en op de opvolgende Sociale Academie en later in deeltijd de HBO Software Engineering, was Nederlands helemaal een ondergeschoven kindje geworden.
Het resultaat was dat ik wel veel las, maar eigenlijk gedwongen moest worden om iets te schrijven. Dat was in het beroep wat ik als eerste uitvoerde erg lastig natuurlijk, aangezien ik precies moest beschrijven of een persoon een uitkering kreeg of behield. En later natuurlijk als programmeur schrijf ik wel heel veel, maar dat is geen natuurlijke taal.
Verders ben ik verwoed fotograaf, (bas-) gitarist in een Reggae groep, ben ik afstandsdocent bij de LOI, maar geef ik ook op zaterdag les bij de LOI (programmeertalen).
Ik ben getrouwd, heb twee kindjes. Beiden geadopteerd uit Nigeria.
En als laatste, een link naar mijn eerste proeflees stuk.
http://schrijvenonline.org/proeflezen/roman-twee
Wat ik hoop, dat is dat ik veel kan leren hoe anderen schrijven en dat ik veel leer van de commentaren van anderen.
Groetjes,
Marco
p.s. de Naam PanzerFaustNL komt van een duiveltje (Faust) die ik getekend zag op een tank (Panzer). En aangezien er al heel veel mensen zichzelf panzerfaust noemen, heb ik er NL achter geplakt.
Dag Panzer, welkom op
Thérèse schreef: Dag Panzer,
Welkom Panzer, Wees gerust,
Dank Angus!
Welkom. Leuk om te lezen dat
Dank je wel! Ik had mij al in