Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Panzer!

Goedemiddag, Het irritante van schrijven, voor mij dan, is dat ik spelling en taal nog steeds lastig vindt. Daardoor moet ik gaan zoeken en dat onderbreekt mijn toch al lastig te volgen gedachtegang. "Hoe zo dan", zou je jezelf kunnen afvragen. Nou, ik schrijf goedemiddag en meteen twijfel ik of het niet goedenmiddag moet zijn. Niet dus, goedendag mag wel, maar goedenmiddag niet. Dat komt omdat ik door een nogal bizare constructie alle belangrijke lessen qua taal gemist heb. Laat ik het simpel zeggen, ik had er geen zin in. Moest naar de MAVO terwijl ik naar de HAVO wilde. Wat doe je dan als rechtgeaarde puber van Amsterdamse afkomst, je stopt. Twee keer jaar 1 gedaan, toen naar de LEAO. Alleen daar kwam ik in een klas (2) waar de basis niet meer behandeld werd. Op het VHBO werd alleen aan het examen gedacht en op de opvolgende Sociale Academie en later in deeltijd de HBO Software Engineering, was Nederlands helemaal een ondergeschoven kindje geworden. Het resultaat was dat ik wel veel las, maar eigenlijk gedwongen moest worden om iets te schrijven. Dat was in het beroep wat ik als eerste uitvoerde erg lastig natuurlijk, aangezien ik precies moest beschrijven of een persoon een uitkering kreeg of behield. En later natuurlijk als programmeur schrijf ik wel heel veel, maar dat is geen natuurlijke taal. Verders ben ik verwoed fotograaf, (bas-) gitarist in een Reggae groep, ben ik afstandsdocent bij de LOI, maar geef ik ook op zaterdag les bij de LOI (programmeertalen). Ik ben getrouwd, heb twee kindjes. Beiden geadopteerd uit Nigeria. En als laatste, een link naar mijn eerste proeflees stuk. http://schrijvenonline.org/proeflezen/roman-twee Wat ik hoop, dat is dat ik veel kan leren hoe anderen schrijven en dat ik veel leer van de commentaren van anderen. Groetjes, Marco p.s. de Naam PanzerFaustNL komt van een duiveltje (Faust) die ik getekend zag op een tank (Panzer). En aangezien er al heel veel mensen zichzelf panzerfaust noemen, heb ik er NL achter geplakt.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Dag Panzer, welkom op Schrijven Online. De foto en links naar je fotografie- en muziekpagina's hebben we verwijderd, die hebben niets met schrijven te maken - en we zijn hier natuurlijk op een schrijverssite. In je onderschrift mag je wel een link plaatsen, natuurlijk ook gerelateerd aan je schrijfwerk.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Panzer, welkom op Schrijven Online. De foto en links naar je fotografie- en muziekpagina's hebben we verwijderd, die hebben niets met schrijven te maken - en we zijn hier natuurlijk op een schrijverssite. In je onderschrift mag je wel een link plaatsen, natuurlijk ook gerelateerd aan je schrijfwerk.
Ik kan niet terug vinden in de regels dat je geen foto's mag plaatsen. Of een link naar muziek. Persoonlijk vind ik dat ik mijzelf niet goed kan voorstellen, zonder aandacht te geven aan de twee belangrijkste dingen in mijn leven, fotografie en muziek. Op de andere delen van de site zal ik dat natuurlijk niet doen, dat is logisch.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Panzer, Wees gerust, je kunt hier veel leren. Vooral de schrijfopdrachten en reacties daarop, ervaar ik als erg leerzaam en inspirerend.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel! Ik had mij al in 2013 geregistreerd, maar het forum en de schrijfopdrachten waren mij nooit opgevallen. Pas toen ik mijn email adres moest veranderen.