Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

On(t)wetend voorstellen. Hallo! - Stefan Mathe

Hoi mensen, ik ben Stefan Mathé, 32 jaar, getrouwd met alles erop en eraan. Ik ben naast mijn gewone baan als offset-drukker bezig met een carriere in de stand-up comedy. Naja carriere, ik probeer of ik iets met die ambitie kan, niet geschoten is altijd mis, toch? Dit ben ik gaan doen aan de hand van allerlei korte fantasie verhaaltjes, gedichtjes en zo verder, die ik plaatste op mijn blog. Hier kreeg ik dusdanig veel reacties op met allerhande opmerkingen dat ik mezelf dus heb ingeschreven voor een paar wedstrijden. Ik sta nu dus in de tweede ronde van het Sonnema comedy festival. Naast het feit dat ik hier aan meedoe heb ik ook mijn eerste eigen boekbundel gemaakt, met daarin verhalen en gedichtjes. Aangezien ik in een drukkerij werk waar normaal gesproken alleen luxe producten gedrukt worden en mijn baas me een digitale uitgeverij advisieerde ivm de hoge onkosten van onze drukpersen, raakte ik teleurgesteld in de hoge kosten voor een digitaal exemplaar. Na enig overleg met mijn baas mocht ik hem toch zelf drukken en krijg ik hem woensdag weer van de binderij die het uiteindelijk verwerkt tot een 80 pagina's A5 met een oplage van 300 exemplaren. Dus vanaf woensdag is mijn boek "Mannelijke Kamelenteen" klaar en kan ik terugkijken op het schrijven van een leuk boek met allerlei idiote dingen erin. Nu is eigenlijk ook meteen mijn vraag, waar kan ik dat ding in hemelsnaam gaan slijten? Gewoon opsturen naar uitgeverijen of zo? Ik ga ze zowiezo los verkopen na een optreden, de opbrengst van het boek is voor het bekostigen van mijn eigen reiskosten, aangezien ik in Duitsland woon en vaak richting het westen van Nederland moet rijden met mijn oude Lantra familietank. Ik bedoel eigenlijk te vragen, mijn eindproduct is nu klaar, hoe nu verder? Waar stuur ik een aantal exemplaren naar toe voor een recensie? Groeten Stefan Mathé

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik je topictitel lees Ontwetend voorstellen neem ik aan dat je niet op kennis uit bent, maar er juist van verlost wilt worden? Surf maar eens wat rond, hier, dan kom je publicatietopics bij de vleet tegen. Gewoon Salon aanklikken, vervolgens bijvoorbeeld uit de rij onderwerpen Uitgeven kiezen, Boekpresentatie of Eigen beheer en pod en woensdag nog voor vijf uur mij als dank voor deze gouden tips even een (gratis) exemplaar van je boek toesturen. En nog van harte gefeliciteerd met je boek! :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik je topictitel lees Ontwetend voorstellen neem ik aan dat je niet op kennis uit bent, maar er juist van verlost wilt worden? Surf maar eens wat rond, hier, dan kom je publicatietopics bij de vleet tegen. Gewoon Salon aanklikken, vervolgens bijvoorbeeld uit de rij onderwerpen Uitgeven kiezen, Boekpresentatie of Eigen beheer en pod en woensdag nog voor vijf uur mij als dank voor deze gouden tips even een (gratis) exemplaar van je boek toesturen. En nog van harte gefeliciteerd met je boek! :thumbsup:
GRMPF! Heb ik weer hoor. Een tekstfout. Zie het net pas, ik ben blij dat je het negeerde :p Het is niet makkelijk voor een Tukker om de Nederlandse taal correct te handhaven. Daar baal ik soms heel erg van.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat heb je een mooie achternaam! Welkom hier!
Dank je wel voor het compliment, hoor ik wel vaker. Het is een Hongaarse achternaam. Mijn opa komt daar weg. Het klinkt Frans omdat je het uitspreekt als "Mateej" en in Duitsland zeggen ze allemaal "Matuh". Het probleem is dat heel veel mensen mijn achternaam noteren zonder het streeptje op de e. En bedankt voor het welkom.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het probleem is dat heel veel mensen mijn achternaam noteren zonder het streeptje op de e.
En jij doet daar ff aan mee met je forumnaam? :) Welkom hier!

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het probleem is dat heel veel mensen mijn achternaam noteren zonder het streeptje op de e.
En jij doet daar ff aan mee met je forumnaam? :) Welkom hier!
Nou, ik ben nu toch al 16 jaar actief op het wereldwijde web, en vanaf het allereerste begin was het niet mogelijk om speciale leestekens in een forumnaam of uberhaupt een usernaam te zetten. Aangeleerd gedrag zeg maar. Daarom alleen al neem ik nooit de moeite om na te kijken of het mogelijk is. Luiheid.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha die Stefan, Van harte welkom. Ik vind vooral de naam van je vrouw.. (alles erop en eraan) heel intrigerend. :D Grapje! Veel succes met alles

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Stefan Mathé (geen probleem, dat streepje :P). Eh, als je boeken op wilt sturen naar uitgevers, doe je dat meestal voordat je er een boek van maakt, in de hoop dat zij dat voor je doen... ik denk niet dat uitgevers boeken van je gaan kopen. :P Wil je dat ze het uitgeven, druk je boek dan niet, maar stuur het als manuscript op. En verder is Marriejeannes tip een hele goede. ;)

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
[ ... ] En verder is Marriejeannes tip een hele goede. ;)
Hij gaat er helaas niet op in, Trenke. :) Maar het is nog geen woensdag.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[ ... ] En verder is Marriejeannes tip een hele goede. ;)
Hij gaat er helaas niet op in, Trenke. :) Maar het is nog geen woensdag.
Pas woensdag krijg ik ze gebonden en afgewerkt terug. Nu kan ik daar een misselijke grap over maken, maar zo steek ik niet in elkaar. :p En wie weet is de conclusie, die het karakter van de grap bepaald, mijnerzijds wel een verkeerde. Maar het zijn weldegelijk goede tips, dus daarvoor alvast een virtuele pakkert. Dat met die uitgeverijen kan ik wel begrijpen, hun verdiensten zitten ook bij het drukprocedé in verwerkt. Eerst maar eens kijken hoe het boek verkoopt na een voorstelling. Ik kan altijd nog met een manuscript de keien op. Ik ben stiekem zelfs al met een nieuw boek begonnen. Dit keer een vol verhaal. Ik heb een verhaallijn, een sfeerbeeld en vooral heel veel woorden in mijn hoofd. Ik zit alleen nog maar met één detail. Maar die plaats ik wel elders op het forum één dezer dagen.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hongarije dus? Een rijke achtergrond...ben je er weleens geweest trouwens? En spreek je de taal? (Ik ben niet nieuwsgierig, neeeee....)

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hongarije dus? Een rijke achtergrond...ben je er weleens geweest trouwens? En spreek je de taal? (Ik ben niet nieuwsgierig, neeeee....)
Het enigste woord Hongaars wat ik spreek is "Goulash" lol. Nee ik ben niet zo nieuwsgierig naar mijn "roots". Mijn pa is er een aantal jaar geleden wel geweest en vond het een mooi land.

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
[ ... ] 1. Nu kan ik daar een misselijke grap over maken, maar zo steek ik niet in elkaar. :p [ ... ] 2. Maar het zijn weldegelijk goede tips, dus daarvoor alvast een virtuele pakkert.
1. Naar, voor de grap. Misselijk zijn is niet fijn. 2. Bedankt voor de pakkerd. Tot slot: waar komt je grootvader vandaan, Stefan?

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[ ... ] 1. Nu kan ik daar een misselijke grap over maken, maar zo steek ik niet in elkaar. :p [ ... ] 2. Maar het zijn weldegelijk goede tips, dus daarvoor alvast een virtuele pakkert.
1. Naar, voor de grap. Misselijk zijn is niet fijn. 2. Bedankt voor de pakkerd. Tot slot: waar komt je grootvader vandaan, Stefan?
1. Ik doelde meer op gebonden en afgewerkt :) En dan maak ik die grap toch maar, Mijn boek is dan gebonden en afgewerkt, zou je eens moeten proberen, lekker kinky ;) En mien opi komp uut Hongarije , waar precies weet ik niet, wel dat hij onderweg na de oorlog mijn oma ontmoet heeft in Oostenrijk. Mijn vader en diverse ooms en tantes zijn daar nog door oma uitgepoept en toen mijn vader vijf jaar oud was zijn ze naar Nederland getrokken. Groetjes.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Quote;: "Nu is eigenlijk ook meteen mijn vraag, waar kan ik dat ding in hemelsnaam gaan slijten?" Bij goede boekhandels, je kunt vragen of jou boek een afgesproken tijd bij hun in de boekhandel mag liggen. En voor elk verkocht exemplaar krijg jij je geld. Niet iedereen zal het willen doen, maar over het algemeen zullen ze je wel willen helpen. Zou zeker met je eigen woonplaats beginnen. Mocht het wat worden met je ;), willen ze je graag hebben voor een evt. signeersessie ofzo. Als lokale man, zeg maar... Succes.