Luc stelt zich aan u voor
Na drie weken lidmaatschap van schrijven online is het tijd om mezelf eens voor te stellen en wat over mezelf te vertellen.
Ik ben Luc, 61 jaar. Ik woon sinds vorig jaar mei op de Filippijnen. Ja ja, lekker warm hier. Ik ben met prepensioen gegaan en zodoende heb ik lekker veel tijd om te schrijven. Omdat ik voorheen als amateur-filmer een aantal scenario’s voor korte films, en voor mijn werk veel handleidingen en procedures heb geschreven, dacht ik: ‘Waarom zou ik niet eens proberen me op het pad der verhalenschrijverij te begeven?’
Zo begon ik dit jaar aan een document dat alleen voor mijn drie kinderen bestemd was. Het handelde over mijn 35-jarige huwelijk met hun moeder, die enkele jaren geleden overleed. Het werd een werk van 85 pagina’s. Ik schreef het binnen drie maanden.
Toen het klaar was, realiseerde ik me dat er nog zoveel meer in mijn hoofd zat. Zodoende ben ik aan een soort roman begonnen, waarvan de ruwe versie klaar is. Het is deels autobiografisch en deels fictie. Momenteel heb ik een verhaal van ongeveer 100.000 woorden geschreven. Erg veel, misschien te veel. Door de lengte is het moeilijk om de draad van het verhaal vast te houden. Het herschrijven en corrigeren kost mij bergen tijd, en gelukkig heb ik dat. Steeds denk ik dat het nu wel goed is, maar iedere keer weer zie ik dingen die veranderd moeten worden. Onzekerheid troef. Heel herkenbaar voor jullie, neem ik aan.
Wat ik ermee aan moet vangen als het klaar is, weet ik nog niet. In elk geval beleef ik aan het schrijven een hoop plezier.
Dag Luc, welkom op dit
Nou Luc, ik wens je veel
Welkom, je bent al een heel
Welkom Luc! De Filippijnen,
welkom!
welkom
Dag Luc, Heerlijk voor je om
Welkom en veel plezier bij
Dag Luc, welkom hier. De
Welkom!
Bedankt voor al jullie warme
Ha,ha, Luc, ze komen ook