Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

pvdwngrd - Peter probeert te schrijven

Nadat ik een stukje in proeflezen geplaatst had (De Poes) realiseerde ik me dat ik me dan toch ook maar even moet voorstellen. Ik heb een technische achtergrond en heb geleefd en gewerkt in de wereld van de technische natuurkunde en daarna in de automatisering. Enkele jaren geleden volgde ik een cursus Creatief Schrijven bij LOI, maar nadat ik net over de helft was kon ik de energie niet echt meer opbrengen om de oefeningen te maken die ik soms nogal overdreven en vergezocht vond. Stukjes van mij zijn toen ook in LEI geplaatst (het cursisten magazine). Wat later ging ik regelmatig naar een cursus op een centrum voor kunstzinnige vorming en leerde daar op een leuke manier inspiratie opdoen, o.a. aan de hand van voorwerpen of willekeurige foto's. Ook daar heb ik leuke stukjes gemaakt. Nu ben ik bezig een essay te schrijven. Het wordt een boekje waarin ik vanuit de wonderen van deze wereld en de ontdekkingen in de moderne wetenschap (kwantum fysica) onze materialistische kijk op de wereld (alles is slechts een grote machine) aan de kaak wil stellen en daarvoor in de plaats het spirituele standpunt wil zetten. Deze spirituele kijk op de dingen zegt ons dat alles met alles verbonden is, dat we niet anoniem zijn, en dat het ieders geboorterecht (...plicht) is om door bewustzijns ontwikkeling mee te helpen om de wereld naar een hoger plan te tillen. (Wat klinkt dat allemaal deftig als ik het zo zwart op wit zie staan) Ik ben al een tijdje aan het schrijven aan het essay, het meeste van wat ik wil zeggen staat er, maar ik ben nog niet tevreden. Het kan misschien boeiender, nauwkeuriger en enkele hoofdstukken moeten nog verder uitgebreid worden. Maar op dit moment vlot het niet zo... Ideeën zijn er wel, maar de woorden en zinnen om weer eens wat aan te vullen komen niet. En dit is waarschijnlijk een verschijnsel wat ieder van ons herkent... Met groeten, Peter

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
:thumbsup: Ambitieus, dat wel, maar mooi! Zet nog eens een stukje bij Proeflezen? Uit dit essay, bedoel ik - als het al kan? Ik ben er echt benieuwd naar hoe je dat hebt aangepakt / verwoord.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Peter, welkom. Mooi thema voor je essay, kan me er goed in vinden. Maar moeilijk onder woorden te brengen, ja, dat denk ik ook. Toch, als je eenmaal de juiste vorm gevonden hebt, dan moet het lukken. Denk aan de celestijnse belofte. Hoewel dat boek vreselijk hoera amerikaans is, en qua verhaallijn nogal vergezocht lukte het de schrijver wel om binnen die vorm zijn boodschap verteerbaar te maken voor en grote groep mensen. Ik hoop dat jij je vorm ook vind.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Peter. Dit is echt een leuk forum om inspiratie op te doen, ideeën te delen en steun te zoeken bij andere schrijvers. Ik lees nu bijna dagelijks mee en voel me steeds dichter komen bij het moment dat ik 'echt' :unibrow: ga schrijven...

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Peter, Wat betreft de cursus van de LOI ben ik het niet met je eens. Ik vind het een zeer leerzaam project. Maar goed ieder zijn ding. Wat betreft bewustzijnsontwikkeling, mijn man is hier al een jaar of vier mee bezig en heeft een eigen forum hierover: hddesign.forumup.nl Engels is de voertaal. Misschien vind je het interessant daar eens te kijken.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Peter, ik geloof dat we elkaar ontmoet hebben op een cursistendag, die waar Arthur Japin was bij Baukje Joustra in de groep. De cursus is inmiddels vernieuwd. Ik heb de oude helemaal afgerond. Succes en veel plezier hier.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Peter, welkom hier. De kwantum fysica? Ik zou willen dat ik daar meer van snaptje, de kwantum fysica gaat bewijzen wat velen al heel lang roepen. Ik kijk uit naar je werk.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Peter, en wees welkom. Spiritualiteit is een actueel onderwerp. Dus veel mensen die willen lezen en leren. Daar ben ik er eentje van. Ik zie uit naar een bijdrage van je! Groet, Wil

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor jullie reakties. Ik voel me 'welkom'... Even nog reageren op een paar opmerkingen: - Op de celestijnse belofte heb ik het niet zo nee, het verhaal is er zo met de haren bijgesleept. - Inderdaad erg inspirerend om hier rond te scharrelen, alleen,... als je dat veel doet heb je geen tijd meer om te schrijven. - LOI cursistendagen waren altijd in de herfst, en dan was ik toevallige telkens op vakantie in Schotland. Ik ben dus nooit op een cursistendag geweest. - Was het maar zo simpel dat de kwantumfysica het gaat bewijzen. Er zijn een stapel aanwijzingen als je ze wil zien, maar een echt hard bewijs is iets heel anders. Maar toch een mooie verwoording van een conclusie. Ik begrijp dat velen erg geïnteresseerd zijn in een proeflees stukje uit mijn essay. Ik heb al naar een geschikt stukje zitten zoeken, maar het is moeilijk. Inhoud en schrijfstijl moeten gescheiden worden, en als het stukje te kort is (500 woorden is niet veel) dan kun je het hele verhaal niet afmaken waardoor het inhoudelijke deel,... dat wat je wil zeggen,... dat waar het om draait, helemaal niet uit de verf komt. Mijn essay bevat 'betoog' , 'uitleg' stukken maar ook ter afwisseling 'cursiefjes achtige' delen, korte verhaaltjes eigenlijk, en wat voor stuk moet je dan kiezen? Ik verzin nog wel wat, maar ik zal zeker wat in proeflezen plaatsen. Peter