Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zakelijke kennismaking

Geachte meneer/mevrouw, Zou u even willen wachten daar in die gerieflijke designstoel in de hal met marmeren vloer? Ik zal zo bij u komen. Ik ben Elaine (niet mijn echte naam). Ik ambieer geen schrijfcarrière (ik zou wegkwijnen van eenzaamheid en moet het talent ontberen) maar ik houd wel heel veel van schrijven, al sinds mijn kindertijd, maar ik ben nooit tevreden over de dingen die ik schrijf of typ, daarom houd ik dit bericht maar zakelijk. Tja, dat is tevens ook het grootste probleem: dat ik vaak automatisch in zakelijkheids-modus ga, en ik haat het. Wat me voornamelijk in de weg zit is een slecht zelfbeeld (alles van anderen vind ik altijd een miljard keer beter). Ik probeer mezelf daardoor zo min mogelijk met anderen te vergelijken. Wat ik hoop te bereiken is dat ik leer hoe ik minder oppervlakkig kan zijn. Ik schrijf beter onder invloed, maar dat is niet altijd handig en werkt soms ook onzin in de hand. Ik hoop dat ik op Schrijven Online van anderen kan leren en van de opdrachten op de website en dat ik misschien ook anderen kan helpen ondanks mijn queeste. Dat klinkt juist weer heel zweverig, en onmogelijk te rijmen met de titel van dit bericht. Ik heb het idee dat ik gek word. groetjes, Elaine

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed, ik zit hier in die designstoel en ik krijg koude voeten. Waar blijft u? Wat gaat er beurn? Weinig zakelijks aan deze kennismaking. Paar vragen, puur uit nieuwsgierigheid - dus voel je niet verplicht ze te beantwoorden: - Als je jezelf zo min mogelijk met anderen wilt vergelijken, is een forum dan de aangewezen plek voor jou? - Waarom denk je dat je oppervlakkig bent? Je introductie lijkt op het tegenovergestelde te duiden. - Onder invloed? Van wat? - Wat is je queeste? Is het een eenzame queeste? Zoek je een reisgezelschap? - Zou het geen goed idee zijn om eens met iemand te praten als je denkt dat je gek wordt? Voor het overige: welkom. Dat je dromen mogen uitkomen.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geachte meneer/mevrouw,
Leuk begin voor een zakelijke begroeting. Waarom meneer eerst? Geachte mevrouw/meneer,
(alles van anderen vind ik altijd een miljard keer beter)
Probeer 'anders' ipv 'beter' eens. "Alles van anderen vind ik altijd een miljard keer anders."
Ik probeer mezelf daardoor zo min mogelijk met anderen te vergelijken.
Goed plan.
Ik heb het idee dat ik gek word.
Mooie titel voor een boek. Welkom Elaine.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien is een forum dé plek om naartoe te gaan. Kun je lekker gek doen, want het is allemaal toch vrij anoniem. In ieder geval welkom!

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Nou, er is wel iets wat jij beter kunt dan alle anderen: jezelf zijn. Jij bent uniek, er is geen tweede van jou op de hele wereld. Dus, gooi alle controle los en stort je in de schrijf-queeste. Elke dag leer je hier bij, dus elke dag ben je slimmer dan gisteren, leuk idee, toch? En schrijven is een heerlijke manier om de hele wereld naar je hand te zetten, jij bent tenslotte de baas dan. Waarover schrijf je graag?

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de reacties :) @ Ostinato: Ik denk dat het wel goed is om dingen van anderen te lezen met het doel me er juist niet mee te gaan vergelijken. Onder invloed van drank en een soort legale zeer makkelijk verkrijgbare drugs die geen wiet of hasj is waar men normaal gesproken op 'neerkijkt' maar waar ik denk ik beter niet de naam van kan noemen voordat de overheid het alsnog verbiedt (privéberichten sturen voor om 1 of andere reden extreem nieuwsgierigen staat vrij). Ik mis elke soort betekenis, in mijn schrijven en ook in mijn leven zelf, daarom noem ik het oppervlakkig, maar dat hoop ik ook juist te veranderen in mijn 'queeste (haha belachelijk hoogdravend woord voor wat ik ermee bedoelde). Ik word gelukkig niet echt gek in algemene zin maar meer als ik iets aan het schrijven ben. Ik hoop dat als ik heel veel oefen ik dat gevoel dan niet meer krijg. @dwe: Nooit van gehoord, zal het eens opzoeken. @Yrret: Het is wel gelijk een kwestie van te traditioneel of te 'emancipatorisch' , je kunt het eigenlijk niet echt goed doen met deze aanhef. Ik zal het onthouden, ik zal voortaan 'beter' vervangen door 'anders', misschien dat ik er dan ook een ander gevoel bij krijg. Ik zou best een boek (of verhaal) willen schrijven over iemand die gek wordt, maar dan niet over mijzelf! @Wiske: Ik schreef vroeger het liefst over katten of de 'avonturen' van mijn nichtjes. Nu schrijf ik het liefst verhalen waarin er iets raars aan de hand is met de hoofdpersoon en/of de personages eromheen, of thrillers. Maar ooit een verhaal voor kinderen of tieners schrijven lijkt me ook erg leuk.

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Elaine, Ik weet het niet misschien nog niet helemaal zeker, maar mijn gevoel zeg dat jij hier het schaap met de vijf poten bent. Chapeau! O ja, over dat onder invloed schrijven, Charles Bukowski schreef altijd met een flinke slok op. Vijfentwinting pagina's per nacht, waarvan hij de volgende dag een percentage tussen 0 en 100 weggooide. Maar toch...

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt, Nico. Dinand, schaap met vijf poten, hoezo dan? Denk nu aan de tv serie schaap met zes poten, haha. Ja, mijn hoofdpersoon is een alcoholist, dus het is ook een vorm van research voor mij ;) Ik wou dat ik 25 pagina's per nacht kon schrijven! Prachtig