Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Uitschrijven

Beste Sol'ers. Voordat ik verdwijn van dit forum laat ik even weten dat ik me definitief ga uitschrijven. Ik weet echt niet waar ik dit ergens kwijt kan dus als de desbetreffende persoon dit bericht kan verplaatsen naar waar het hoort dan zou dat fijn zijn. Even voorstellen is natuurlijk duidelijk te vinden maar afscheid nemen is nergens te vinden. De site blijft nog steeds vergeleken met andere forums aan de onduidelijke kant. Allereerst wil ik iedereen bedanken die actief bezig zijn in het gedeelte Proeflezen. Door middel van veel opmerkingen heb ik vooral vergeleken met de eerste stuk tekst die ik hierop heb geklad veel bijgeleerd. Op het moment heb ik het gevoel dat ik nog maar vrij weinig heb aan dit forum en begint het meer een soort site te worden waar ik soms hier en daar doorheen lees maar verder weinig aan vindt. Ik schrijf me ook uit omdat ik ten eerste zelf, veel te weinig andere teksten lees en daarbij opmerkingen maak en omdat ik hier en daar door mijn té harde (eerlijke) mening mensen kan kwetsen. Ik kan me niet inhouden qua mening en kijk ik op een andere manier tegen kritiek aan. De allerbelangrijkste reden is dat elke seconde die je hierop spendeert, beter kan spenderen aan schrijven. Schrijven = schrijven en schrijven en schrijven. Ik merk dat dit ook een soort site waar ik tijdens het schrijven weleens op kijk en dan gewoon afgeleidt wordt. We leven in een tijdperk van constante afleiding en deze site die werkt daar alleen maar aan mee. Nog een keer bedankt iedereen! Veel schrijfplezier, je moet er vooral van genieten, wat de belangrijkste reden is. Schrijf vooral je eigen ding en kijk niet naar wat anderen schrijven. Oke, tot ziens!

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
die plannen zweven al langer rond Ik vraag me overigens af wat het verschil is tussen uitschrijven en hier gewoon wegblijven. Het is vast een gevoelskwestie, want ik vermoed dat bij het uitschrijven niet je account en al je topics en posts verwijderd worden, of wel?

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan de mogelijkheid niet eens vinden om mijn account stop te zetten. Op andere fora heb je vaak een een afscheidstopic of een topic van reden tot uitschrijving, dacht dat dat redelijk normaal was en anderzijds is afscheid nemen gewoon hoffelijk. De reden afleiding maar ook dat dit hier meer reacties krijgt dan een stuk schrijven van iemand benadrukt waarom het voor mij niet echt nut heeft. Slap ouwehoeren en schranderheid bewaar ik voor de kroeg.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begrijp het Boeya, je hoffelijkheid siert je. Je punt bewijs je meer met je daden dan met je woorden, gezien de 94 berichten die je in bijna 2 jaar hebt geschreven. Zou je zelf willen dat je account geheel verwijderd wordt?

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Boeya, ik wens je al het goede waar je van hoopt en droomt! Aardig van je om dag te zeggen, heb ik nog niet meegemaakt hier. Ik vind het een goed idee, want het geeft een blik naar binnen en dat is onontbeerlijk om te kunnen groeien. Tot ziens ergens

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mailtje naar de beheerder? Had dat niet een betere insteek geweest? Dit forum heeft duizenden leden. Nieuwe leden stellen zich voor, dat topic lijkt een goede plaats om je af te melden, indien je die behoefte voelt. De kritiek die je hebt, lijkt een soort evaluatie. Dit forum is een leerplatform. Je bent te gast, het is gratis. Je bent een van velen. Take it, or leave it. Als je een tegenvallend aantal proeflezersreacties op je stuk krijgt, kijk dan eerst naar je eigen bijdrage op andere stukken. Hoe is je interactie met andere leden? Zo werkt het hier, en in de boze buitenwereld: actie-reactie, wie goed doet, goed ontmoet. Hoe vul jij dat in? Natuurlijk wenst iedereen je het beste. Het gros komt hier echter om hun eigen schrijven te verbeteren en doet dat door lezen, vragen, antwoorden en meedenken. Een: ik-ga-weg-want-het-bevalt-me-hier-niet topic, wat voegt dat daarin toe? In ieder geval voor jou een succes en een welgemeend: het beste ;)

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is niet perse een: ik-ga-weg-want-het-bevalt-me-hier-niet-topic. Omdat ik zelf ontzettend weinig bijdraag aan andere teksten, vaak omdat het mijn genres niet zijn en kan ik soms nogal fel zijn op andere teksten. Volgens mij ook bij jouw tekst billenknijpen. Dat was totaal niet hatelijk bedoeld verder maar kan wel zo overkomen. Met inderdaad 94 berichten ofja 95 berichten in 2 jaar ben ik vrij weinig actief geweest. Die inactiviteit bewijst gewoon dat het voor mij niet veel nut heeft, anderzijds ben ik wel content geweest met de reacties/suggesties op mijn teksten. Het bevalt me best wel hier, maar ik ik wil me uitschrijven omdat ik me dan gewoon bezig kan houden met schrijven en niet praten over schrijven. Ik heb nooit mezelf nooit voorgesteld volgens mij dus dan neem ik gewoon afscheid. Zo'n topic is toch ook geen gek idee. Het is makkelijk om hier een account aan te maken maar om deze stop te zetten is weer een ander verhaal. Zal wel een e-mail sturen dan. Sowieso welgemeend het beste aan iedereen!

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je je wilt uitschrijven, dan lijkt het mij logisch om contact op te nemen met de beheerder. Nu neem je aandacht en tijd van je forumleden in beslag voor iets, dat vooral jou aangaat: je komt niet meer. Wil je je proeflezers bedanken, dan kun je dat bij je proefleesstuk(ken). Of je stuurt ze een pm. Je hebt in ieder geval het belang van een eigen voorsteltopic ontdekt. Al is het dan wat laat, zo leert men op de valreep toch nog wat :P Toedels :ninja:

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb dit draadje met enige verwondering gelezen. Afscheid nemen, zeker op deze manier, is alleen maar mooi. Ik kan het wel waarderen.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toen het topic van de jongelui werd gesloten werd het stil rond de YA. Velen zijn gelukkig gebleven/ teruggekeerd en anderen zijn gegaan en hebben elders een onderkomen gevonden. Ik mis hun topic en ik mis hen als groep. Ik wou dat ze gedag hadden gezegd: niet voor een trap na maar zoals je mensen groet: Hallo bij het komen Tot ziens bij het gaan. Dan had ik ze kunnen zeggen: ik waardeer je, ik wil graag dat je blijft, maar ik waardeer je beslissing. Nu heb ik niks gezegd. Hun topic is gesloten en het is net alsof we op SOL geen plek hebben voor hen. Boeya zegt tot ziens en ik groet hem terug. Ik ben blij dat je me de kans hebt gegeven. Wist je dat 80% vd ontevreden klanten hun mond houdt. Daarom moet je een klacht zien als een tweede kans: ik leer en volgende keer doe ik het beter. Boeya klaagt niet eens, maar kan zijn draai hier niet vinden. Dat is jammer en we zien het vaker: mensen die komen en gaan.

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik geloof niet dat de WN!groep weg is omdat deze site teveel afleidde van schrijven, of omdat het beter is om te schrijven dan om te schrijven over schrijven, of omdat ze dachten dat ze geen feedback konden/wilden geven. Ja, heel jammer dat ze (hier) weg zijn en hoe dat toen is gegaan. Een gemis.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Wanneer mensen hun account willen opheffen, moeten ze inderdaad even bij Dries aan de bel trekken. Hun posts en de door hen geopende topics worden dan niet verwijderd. Waarom het Write Now! topic gesloten is, valt te lezen in het Write Now! topic en heeft met dit topic niets te maken. De oude koeien zitten met dit warme weer van vandaag lekker koel in de sloot, dus a.u.b. er niet uithalen. Het staat iedereen vrij om zich voor te stellen en tevens om zijn afscheid te melden. Het is niet verplicht. Wie echter een afscheidstopic opent om een zekere onvrede over de site te melden, is niet doelgericht bezig. Hij / zij kan dat beter doen in het betreffende topic Over de site, te vinden bij het Forumoverzicht.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even voor alle zekerheid Thérèse. Ik neem niet aan dat je dit afscheid bedoelt, die is toch zeer correct?

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had het niet over ouwe koeien in de koele meren des doods, maar over jonge parels die uit warme nesten vielen. Ze zijn vast goed terecht gekomen en we maken ons ook geen grote zorgen over Boeya. We zeggen vaarwel tegen allen die gingen.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Even voor alle zekerheid Thérèse. Ik neem niet aan dat je dit afscheid bedoelt, die is toch zeer correct?
Jazeker.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Ik had het niet over ouwe koeien in de koele meren des doods, maar over jonge parels die uit warme nesten vielen.
Dat is een kwestie van interpretatie, en daar moeten we in dit topic niet verder op doorgaan, stel ik voor.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer dat je helemaal weg gaat, Boeya. Hopelijk krijg je door deze beslissing wel meer tijd om gewoon te schrijven, want dat is toch wat we allemaal het liefst doen - hoewel ik dat zelf nog wel eens wil vergeten als ik gezellig aan het práten ben over schrijven. :D En even kort over WN! en de rest van de jongeren: Ik ben hier in ieder geval niet weg, en sommige anderen hangen hier ook nog gewoon rond. Ik was wél even op vakantie en daarna op introductie voor mijn studie, en tegenwoordig lees ik hier sowieso meer (en al lang niet alles meer) dan ik post (om de simpele reden die eerder in dit topic al genoemd werd: ik heb bijna alles wat er hier te leren is naar mijn mening al geleerd en probeer nu op een andere manier mijn schrijven op een hoger niveau te krijgen). De rest is ook nog volop actief in het forumleven en iedereen is ook nog gewoon druk bezig met schrijven. We zitten nu allemaal driest te zijn ons eigen kleine forum met een .be (nee, geen link, maar mocht iemand ons zoeken en het adres niet uit deze zin op kunnen maken, dan mag hij/zij mij altijd een mailtje sturen). Om verder geen oude koeien uit de sloot te halen, me aan het 'er niet verder op doorgaan' van de moderators te houden en omdat dit nu eenmaal Boeya's topic is en ik dat niet verder offtopic wil brengen omdat niemand daar wat aan heeft, zal ik er inderdaad niet verder op doorgaan. Maar jullie mogen best weten dat we prima terechtgekomen zijn, in ons eigen warme nest zitten en dat sommigen van ons af en toe nog eens terugkeren naar het oude, vertrouwde nest (SOL dus). ;)

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Blij dat te horen en van je te horen. Dat is het leven: we komen en blijven in beweging en daardoor gaan sommigen van ons weer. Dat neemt nietweg dat je elkaar nog steeds een warm hart toedraagt. Driest maar lekker verder met z'n allen en breng mijn warme groet over als je wilt!