Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi, ik ben Alyssa_K

Alyssa..! Ik ben nu ongeveer twee weken lid van schrijven online en ik dacht, laat ik nu ook eens op het forum rond gaat kijken. Zelf ben ik een beginnend schrijfster. Ik heb al wel een aantal verhalen geschreven in de loop der jaren maar wilde nu wel eens meer tips en tools ed. lezen. Volgens mij ben ik dan hier echt wel op het goede adres. Ehm, nou ja, als jullie het leuk vinden om meer van mij te weten dan hoor ik het graag! Zo niet, dan kom ik jullie vast nog wel eens ergens op een ander forumonderdeel tegen. :) Groetjes Alyssa

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt allemaal! Op dit moment schrijf ik voornamelijk veel spannende verhalen. Die lees ik ook het liefst. Eerder heb ik kinderverhalen geschreven wat ook erg leuk is. Mijn focus wil ik voornamelijk wel bij de spannende verhalen houden al is mijn stiekeme droom om ooit iets met fantasy te doen. Daar ben ik al jaren over aan het nadenken en notities voor aan het maken dus ooit gaat dat me vast lukken.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, dan ben je al op de goede weg. Fantasy kun je het beste jaren laten rijpen voor je iets aan het papier toevertrouwd.
:nod: Ik denk dat dat ook geldt voor YA: Science fiction, Dystopische verhalen, Dark Romance vehralen en alles wat niet super realistisch is en op de YA afdeling te vinden is. Diana Silver je hebt groot gelijk :thumbsup: , ik heb mijn verhaal zolang laten rijpen dat ik nu zelf er zeker van ben dat ik een begin-midden-eind heb en mijn personages zijn nu min of meer volmaakt (in mijn ogen dan) :D

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ehm... Iedereen schijnt Fantasy te schrijven maar er zijn zoveel verschillende fantasy subgenres dat als ik fantasy hoor ik of aan Harry Potter en Tolkien moet denken of toch maar aan Beatiful Creatures. Hunger Games is geen fantasy maar waarom wordt het dan wel bij die plek ingedeeld? (bol.com en andere webshops)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Daar ben ik het ook mee eens Diana. In de loop van de tijd voeg je meer dingen toe en zie ik mijn verhaal langzaam aan ook een mooi geheel worden. Al was ik gelijk gaan schrijven had het naar mijn idee lang niet geworden wat het nu al is, ook al is het zeker nog niet af. En The Hunger Games valt volgens wikipedia in de genres actie / science-fiction.. Ben je het daar meer mee eens Zevenray?

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ten eerste: welkom, Alyssa. @zevenray (off-topic, maar goed): Hunger Games is wat mij betreft wel degelijk fantasy hoor. Ik meen me vaag te herinneren dat het het was bedoeld als Amerika in de toekomst (dus sci-fi), maar dat wordt echt totaal niet duidelijk in het verhaal. Het gaat over een niet bestaand land, met een niet bestaande samenleving. Het is geen high-fantasy (met elven of dwergen of draken e.d.) maar wel degelijk fantasy.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankje Eyckie! En idd off-topic maar ben het met je eens.. Zeker geen high-fantasy maar wel degelijk Science-Fiction en dat zegt dan genoeg denk ik :)

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben je het daar meer mee eens Zevenray?
:nod: Ja, de Hunger Games is ook overduidelijk science fiction. Moet ik nu bol.com een boze mail sturen? ;) Als ik vertel dat ik science fiction schrijf denken 'sommige' mensen gelijk aan star wars. Ik ben dan altijd genoodzaakt om 'Hunger Games' in mijn zin te noemen zodat ze beschrijven wat ik schrijf. Al die subgenres ook ;)

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ten eerste: welkom, Alyssa. @zevenray (off-topic, maar goed): Hunger Games is wat mij betreft wel degelijk fantasy hoor. Ik meen me vaag te herinneren dat het het was bedoeld als Amerika in de toekomst (dus sci-fi), maar dat wordt echt totaal niet duidelijk in het verhaal. Het gaat over een niet bestaand land, met een niet bestaande samenleving. Het is geen high-fantasy (met elven of dwergen of draken e.d.) maar wel degelijk fantasy.
Ik ben het hier niet mee eens. De personen in het verhaal doen alles op hun eigen kracht er is niets magisch dat ze uit de problemen helpt en er komen ook geen fantasy elementen in voor. De boeken van Gone zitten volgens mij tussen fantasy en science fiction in want de personen hebben wel een 'gave' maar voor de rest is het niet al te overdreven.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
het was bedoeld als Amerika in de toekomst (dus sci-fi), maar dat wordt echt totaal niet duidelijk in het verhaal. Het gaat over een niet bestaand land, met een niet bestaande samenleving.
Alyssa het spijt me dat ik deze 'kleine' meningsverschil moet voeren in jouw voorsteltopic. Sorry :o . Off topic: Niet duidelijk? Als je de boeken hebt gelezen is het overduidelijk dat er een politieke ondertoon achter schuil gaat. Het gaat over de onderdrukking in Panem en het rijke capitool dat haar inwoners ziet als 'simpele arbeiders.' Suzanne Collins heeft hun leef situatie prachtig beschreven en op een creatieve, simpele, luchtige manier 'ons' (de lezers) laten zien hoe het in sommige landen aan toe gaat. Nogmaals Welkom Alyssa. :D

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je de boeken hebt gelezen is het overduidelijk dat er een politieke ondertoon achter schuil gaat
Dus dan is het misschien gebaseerd op een bestaand land. Dat wil nog niet zeggen dat het zich verhaal afspeelt in een bestaand land. En magie is geen vereiste voor fantasy. Of je het nu wel of niet aan de exacte criteria van fantasy vindt voldoen, het is hoe dan ook zeker dat dit in geen enkele straatje zo goed thuis is als fantasy. Het is ook geschreven voor eenzelfde leespubliek, en dat lijkt me voor winkels en sites reden genoeg om het in hetzelfde schap te plaatsen als fantasy.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is ook geschreven voor eenzelfde leespubliek, en dat lijkt me voor winkels en sites reden genoeg om het in hetzelfde schap te plaatsen als fantasy.
Onder science fiction, actie, dystopie misschien? :D

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, een klein meningsverschil kan geen kwaad hoor :) En dank nogmaals voor het welkom!

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Alyssa_K! In principe omvat het brede fantasy zowel horror, science fiction als het enge fantasy. Fantasy wordt namelijk vaak ook als verzamelnaam gebezigd voor deze drie subgenres. (Net zoals de term "verbeeldingsliteratuur" ook nog wel eens daarvoor gebruikt wordt.) In die zin valt The Hunger Games dan ook onder fantasy (in brede zin) te scharen.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Alyssa_K! In principe omvat het brede fantasy zowel horror, science fiction als het enge fantasy. Fantasy wordt namelijk vaak ook als verzamelnaam gebezigd voor deze drie subgenres. (Net zoals de term "verbeeldingsliteratuur" ook nog wel eens daarvoor gebruikt wordt.) In die zin valt The Hunger Games dan ook onder fantasy (in brede zin) te scharen.
Bedankt voor de opheldering :thumbsup: . "Verbeeldingslitreatuur" dus.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, ik ga me niet helemaal opnieuw voorstellen maar wilde wel even via deze weg aangeven dat ik weer actief zal zijn :) Helaas lieten wat verschillende omstandigheden niet toe dat ik erg veel tijd had maar nu gelukkig wel weer! Tot ergens weer op het forum!!