Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Laat ik me even voorstellen (Sibberke)

Hier pas aanbeland, doordat ik mijn hoofd zat met een vraag en dacht: waarom zou ik eens niet met andere schrijvers over schrijven kunnen nadenken, waarna ik Google geopend heb en... Wel, om een lang verhaal kort te maken: ik ben hier dus terecht gekomen, en besloot om een account aan te maken. Mijn naam is Jorn, ik ben een 17-jarige jongeman (of, als je je echt ouder voelt: jongen), die al sinds hij kan denken bezig is met het verzinnen van werelden, verhalen... Inspiratie komt me nooit te kort, maar daar zit ook een beetje het probleem bij het schrijven: ik schrijf het liefst als het er uit vloeit, als ik iets op papier kan zetten en kan denken: dit is nu echt goed. Dat is ook wat me tegenhoudt om verhalen af te werken: ik heb inspiratie, begin vlot aan iets, heb al vele ideeën voor verder te gaan, maar eenmaal die eerste inspiratiegolf weg is, heb ik moeite met die ideeën op papier (lees: computerscherm) te krijgen. Het lukt, maar veel minder vlot. En dan heb ik weer een nieuw idee, waardoor het oude een beetje opzij geschoven wordt. Nu heb ik twee verhalen waar ik echt wel aan verder wil werken, enkele degelijke eerste hoofdstukken/prologen en nog wat losse ideeën, woorden, die de basis vormen van weer een nieuwe wereld. Om het met een eigen citaatje te verwoorden: de ideeën in mijn hoofd zijn als vlinders. Elk apart zijn ze wondermooi, maar allen tesamen vertroebelen ze mijn blik. (Lijkt dit citaatje eigenlijk op iets?) Ik lees het liefst science-fiction en fantasy, hoewel ik ook open sta voor vele andere genres, zolang het verhaal maar goed is. In die twee genres heb ik dan ook het meest ideeën. Voor degenen die het zich afvragen vanwaar mijn gebruikersnaam komt: mijn jongere zus heeft die ooit verzonnen en ik ben er aan gehecht geraakt. Als je ooit ergens anders op het internet een Sibberke tegenkomt: hoogst waarschijnlijk ben ik het.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Sibberke, Ik herken wat je schrijft heel goed. Een aantal jaar geleden (mijn puberjaren) ging het er bij mij ook zo aan toe. Tsunami's aan inspiratie, maar het later uitwerken ervan bleek lastiger dan gedacht. Het helpt om je op niet te veel dingen tegelijk te focussen en ook wanneer het stroef gaat toch door te zetten. Heb je wel eens geprobeerd al die verschillende ideeën bij elkaar te voegen en te kijken of daar iets geniaals uit voort komt? Hoe dan ook, welkom bij de club van SOL(=schrijvenonline) !

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Hallo Sibberke, welkom! Ik heb even je naam toegevoegd, voor de duidelijkheid om wie dit topic gaat.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, inderdaad een naam voor een jonge man. Of een jong mens. Jongen, gaat mij iets te ver. Dat zal ik niet zo snel schrijven. Als je 17 bent. Tien bent. Of 55 bent. Maar ik ben de aller aller oudste op deze topic. Tot nu. Ik zou toch vreemd opkijken als iemand mij 'oudje' of 'opa'' zou noemen. " Om het met een eigen citaatje te verwoorden: de ideeën in mijn hoofd zijn als vlinders. Elk apart zijn ze wondermooi, maar allen tesamen vertroebelen ze mijn blik. (Trekt dit citaatje eigenlijk op iets?)" Er zijn ook kuddes vlinders. Duizenden, die in groepen leven. Of in 1 kudde. En dan nergens, waar dan ook ter wereld voorkomen. Soms is een enkel woord voldoende, en wondermooi. Soms lees je 10.000. 001 woorden, die allen tesamen je blik niet vertroebelen, en net zo wondermooi. En daartussen nog een paar triljard varianten. Soms heb je een triljoen ideeën nodig om een mooie zin te vormen. Soms vormt 1 idee een mildratraljartriljoen zinnen. En als er inderdaad 7 miljard mensen leven op Aarde, wat ik ernstig betwijfel, dan zijn er 7 miljard definities van wonderschoon. Toch, je citaat is interessant, ik ben benieuwd wat je nog meer gaat schrijven. Ik wens je veel plezier op SO.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op het forum Sibberke! Bij 'trekt' dit citaat op iets, dacht ik even: bespeur ik daar een bekend dialect of beeld ik me dat alleen maar in. Anyway, ik heb daar ook wel last van, van dat teveel aan ideeën. Veel lees-, post- en schrijfplezier!

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Sibberke! Ik hoop dat je hier zult opsteken hoe je al je ideëen aan elkaar weeft, want echt, dat kun je gewoon leren :) Succes alvast!

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb je wel eens geprobeerd al die verschillende ideeën bij elkaar te voegen en te kijken of daar iets geniaals uit voort komt?
Ze zijn wel erg uiteenlopend. Daarnaast heb ik de neiging om elk verhaal wel in een andere stijl te schrijven. Ik vermoed zelf dat het niet meteen makkelijk is om een net-niet-zombie-apocalyps in dagboekstijl te combineren met een science-fiction verhaal met verschillende vertelperspectieven dat over de hoogmoed van de aardbewoners gaat of met een verhaal over een jongeman die zonder geheugen in een post-post-apocalyptisch landschap ontwaakt of met een fantasy-verhaal met personages met een serieuze hoek af (de teleporteerdersmagie is verboden omdat zij al, maar dan ook al het geld, per ongeluk weggeteleporteerd hebben) en zo kan ik nog eventjes doorgaan... Ik heb trouwens het 'trekt' vervangen door 'lijkt'. Iets minder dialectisch.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vermoed zelf dat het niet meteen makkelijk is om een net-niet-zombie-apocalyps in dagboekstijl te combineren met een science-fiction verhaal met verschillende vertelperspectieven dat over de hoogmoed van de aardbewoners gaat of met een verhaal over een jongeman die zonder geheugen in een post-post-apocalyptisch landschap ontwaakt of met een fantasy-verhaal met personages met een serieuze hoek af (de teleporteerdersmagie is verboden omdat zij al, maar dan ook al het geld, per ongeluk weggeteleporteerd hebben)
Dat dus! :D :thumbsup: