Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mitzie, eindelijk

Vandaag pas zag ik dat je je hier kunt voorstellen, dus bij deze dan (ik lees al meer dan een jaar op deze site...). Mijn naam is Mitzie, ook in het echt. In 2007 ben ik geëmigreerd naar Nieuw Zeeland met mijn geliefde en twee dochters. Ik heb Engels en Theater- en Filmwetenschap gestudeerd en ben - ook hier weer - docente Engels. Verder speel ik piano, doe ik aan dansen, en trekken we er veel op uit, de natuur in. Lezen en schrijven zijn altijd mijn grote passie geweest, maar ik heb nooit een poging gedaan iets te schrijven om daadwerkelijk uit te geven. Nieuw Zeeland bleek voor mij heel inspirerend te werken en ben ik serieus gaan schrijven. Om veel te lezen en literatuur op een middelbare school te doceren is toch een heel ander verhaal dan het daadwerkelijk zelf doen! Ik heb vervolgens een roman geschreven, maar was niet tevreden over grote delen, en zo kwam ik bij SOL terecht waar ik nu mijn tweede schrijfcursus volg. Eindelijk ben ik ook begonnen met stukjes te plaatsen in de Januari Schrijfmaand - op een dag moest ik mij wel bloot gaan stellen aan de kritiek van anderen. Op het moment werk ik ook aan wat korte verhalen, en hopelijk ga ik binnenkort een keer meedoen aan een schrijfwedstrijd. Door het tijdverschil (12 uur) ben ik pas 's avonds en 's nachts online (ik had mezelf beter de Nachtwacht kunnen noemen :)) Groetjes, Mitzie

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mitzi. Leuk, een kiwi in ons midden. Ik zou graag eens een reis naar NZ maken, op de een of andere manier lijkt me dat een fantastisch land en fantastische mensen. Mijn favoriete bandje komt er ook vandaan: Crowded House/Neil Finn. Welkom en succes met je schrijf- en andere projecten.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat leuk je verhaal te lezen.Zie je naam geregeld bij de januari schrijfmaand, weet nu wie je bent!

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een warm welkom, leuk hoor! Ostinado, je bent van harte welkom hier! Het is inderdaad een prachtig land en er heerst een zeer prettige sfeer. De mensen zijn een stuk vriendelijker en niet zo direct. Soms schrik ik wel eens van sommige reacties op het forum omdat ik niet meer zo gewend ben aan de directe opmerkingen :) Ik vind het schrijven en elkaar beoordelen een buitengewoon stimulerende manier van werken!

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Mitzie! Anglofiel (tenminste, daar ga ik vanuit), maar je schrijft nog steedsin het Nederlands? Netjes hoor! We krijgen zo vaak voorbeelden van non-native speakers die toch in het Engels willen schrijven, leuk dat jij dat juist niet doet!

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eyckie, ja, een Anglofiel in hart en nieren! En hoewel ik me 100% kiwi voel en weinig Nederlands spreek, vind ik het heel leuk om in het Nederlands te schrijven (is uiteindelijk toch je moedertaal) en heel eerlijk gezegd, erger ik me aan alle Engelse uitdrukkingen die voortdurend in het Nederlands worden gebruikt. Ik vind het een verarming van de mooie Nederlandse taal. Ik probeer het in elk geval zo puur mogelijk te houden (beetje Engels kan natuurlijk geen kwaad :)) Suicune. Wat een enthousiaste reactie. Bedankt!