Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Vero - alzheimer

Hoi hoi, Ik ben Véronique en wil graag samen met anderen een boekje schrijven over de gevoelens die je hebt als familielid van een Alzheimer patient. Ik heb al bij het forum van de Alzheimerstichting geprobeerd maar die site 'leeft' niet echt naar mijn gevoel. Misschien kan ik hier mensen vinden die dit idee ook wel zien zitten. Groetjes Véronique

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Vero, Dat het forum van een patiëntenvereniging niet echt 'leeft', wil niet zeggen dat die vereniging zelf ook zo is. Het is best mogelijk dat hun doelgroep alleen op 'digitaal' vlak niet zo actief is (dat komt in de beste kringen voor). Ik zou toch eerst contact met hen opnemen, zij zullen je idee ongetwijfeld met open armen ontvangen en misschien kunnen ze wel een aantal familieleden 'leveren', die wel mee zouden willen doen (en die wel actief op internet zijn). Misschien kunnen je samen een Hyves groep opzetten om het project vorm te geven. Succes in elk geval. Het lijkt me heel nuttig (en ondanks alle ellende erachter, vast ook leuk om gelijkgestemden te kunnen ontmoeten).

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Hallo vero, welkom. Als je mensen wilt werven voor een boekje kun je dat beter in het subforum 'oproepen' doen dan hier bij 'even voorstellen'. Misschien kun je er daar ook wat meer over vertellen. Hoe meer informatie je geeft, hoe meer mensen enthousiast raken, is mijn ervaring.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat het een goed idee is, vero. Er zijn ook Alzheimercafé's, die eens in de maand een bijeenkomst hebben om verschillende onderwerpen t.a.v. Alzheimer te bespreken. Misschien vind je daar mensen die graag hetzelfde willen als jij.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Vero, mijn man heeft jongeren Alzheimer. Daar ben ik erg mee bezig. Ook met het opschrijven ervan. Zomaar, als verhaal. O, en welkom! :D

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjaan : bedankt voor je 'hyves'' idee. Dries : ik zal mijn berichtje ook in het subforum 'oproepen' zetten Marriejeanne: bedankt voor het compliment! Pluisebol : erg te moeten lezen dat jouw man al getroffen is door deze nare ziekte. Schrijf je met me mee?? Al vast bedankt voor jullie reacties!! :thumbsup:

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vero, het is een goed initiatief en zinvolle tips zijn al gegeven. Welkom hier en succes ermee!

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Vero! Welkom hier. De vrouw van een heel goede vriend is al jaren Alzheimerpatiënte. Zal ik hem vragen of ik zijn verhaal aan jouw mag overmaken? Je zult het misschien kunnen gebruiken. Ik ken haar ook, heb de beginfase niet meegemaakt, maar uit ervaring weet ik dat het één doffe ellende is, zowel voor haar als voor haar man en kinderen. Laat maar weten of je er iets mee kunt doen. groetjes, Lien

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
mijn schoonmoeder heeft ook alzheimer, eigenlijk wil ik er wel meer van weten en er over praten

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien hebben jullie hier ook iets aan. Jessie van Loon heeft in ieder geval een boek geschreven over partners van dementie patienten en een over partners met Alzheimer. In: Mijn partner is de weg kwijt, komen verschillende partners aan het woord over leven met dementie. Een aanrader.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb hier het boek 'De heldere eenvoud van dementie' van Huub Buijssen. Geeft een heldere uitleg over de dementie soorten, het ziektebeeld en veel uitleg over hoe de patient het ervaart. Het gaf mij veel begrip. Ik denk dat het lastig is andere schrijvers te vinden maar voor info kun je het beste bij die maandelijkse bijeenkomsten gaan kijken die Marriejeanne aangaf. Daar gaan vaak de partners heen en kunnen jou ervaringen aanvuller en misschien je boek vollediger maken.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Lien bedankt voor jouw reactie. Als je dat zou willen doen, heel graag. Alvast bedankt!! Véronique

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb al heel wat gelezen over dementiesoorten, het ziektebeeld enz. Erg interessant. Het gaat mij meer om de gevoelens het verdriet, de frustratie en wanhoop van de familieleden. Hoe gaan we er mee om?

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vero, ik weet er nog heel weinig van eigenlijk. ik werk ook in de thuiszorg, wel eens een vorming gehad over Parkison, maar alzheimer nog niet je kan me mailen op thiebie@live.be Groetjes Sandra

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
mijn vader heeft sinds een paar jaar Alzheimer. Hij is nu 82 en woont sinds anderhalf jaar in een verpleeghuis.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vero, ik zal zo snel mogelijk het verloop van haar ziekte en alle gevoelens die er mee te maken hebben (dat zijn er heel wat) noteren en aan je overmaken. Sterkte, ik hoop dat je vader goed opgevangen wordt in het verpleeghuis. Groetjes, Lien.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Vero, een goed initiatief, want veel mensen zitten met de handen in het haar! Succes.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Vero! Ik heb een soort verslag/verhaal geschreven over de door mij vernoemde mensen. Voor morgen is er een afspraak gemaakt met de echtgenoot, ik wil wel dat hij als eerste leest wat ik geschreven heb. Misschien moet er nog één en ander herzien of veranderd worden. Zal ik het je dan per pb doorsturen? Het is behoorlijk lang om hier neer te pennen. Ik wil het wel doen hoor, maar wie interesse heeft kan zich dan tot jouw wenden, jij kan hetzelfde eventueel doorsturen. Laat je me iets weten? fijne avond nog, Lien.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Vero. Mijn vader heeft anderhalf jaar geleden de diagnose Alzheimer gekregen. Ik heb me er nog steeds niet mee kunnen verzoenen dat iemand zo´n akelige levensavond moet meemaken. Ik wens je veel sterkte en succes.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Fern, Ik ken het gevoel. Mijn vader heeft ook Alzheimer (diagnose gesteld sinds 3 jaar) en hij woont sinds anderhalf jaar in een verpleeghuis. Wil je me erover schrijven op mijn mailadres? Misschien kunnen we elkaar wat moed inspreken. Groet

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom en succes met het boek. Ik heb weer wat geleerd, ik had geen idee dat er soorten zijn van deze ziekte.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Fern, Ik ken het gevoel. Mijn vader heeft ook Alzheimer (diagnose gesteld sinds 3 jaar) en hij woont sinds anderhalf jaar in een verpleeghuis. Wil je me erover schrijven op mijn mailadres? Misschien kunnen we elkaar wat moed inspreken. Groet
Heb ik gedaan, Vero!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik las je bericht. Wanneer heb je me een bericht gestuurd Fern? Kan hem niet terugvinden?!?!? groetjes Véro

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik las je bericht. Wanneer heb je me een bericht gestuurd Fern? Kan hem niet terugvinden?!?!? groetjes Véro
Heb je gisteren gemaild, maar denk dattie tussen je ongewenste mail terecht is gekomen en dat je hem hebt weggegooid. Zal ´m nog een keer sturen. Groeten, Fern

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vero, ik heb je zowel hier als met pb laten weten dat het verslag dat je graag wou klaar is. Tot nu toe heb ik geen antwoord gekregen. Je leek me nochtans enthousiast toen ik het voorstelde. Laat je me weten of je nog interesse hebt? Ik heb er heel wat tijd in gestopt, dus verwacht ik toch tenminste een antwoord....