Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo iedereen: (Zieveraar)

Mijn naam is Tom, dat wou ik ook als forum naam gebruiken maar logischerwijze is deze al lang bezet en ik haat nummers achter mijn naam. Ik woon in Antwerpen, Belgie en deel mijn huis met twee katers. (ok, ex-katers maar dat horen ze niet graag!) Recent ben ik begonnen met zelf iets te schrijven, of het verstandig is weet ik niet, maar na 30 jaar boeken te verslinden dacht ik toch een goed verhaal gevonden te hebben die ik op papier wil zetten. Ik ben een grote science fiction fan, dus de genre van mijn verhaal is dan ook niet ver te zoeken. Zoals ik ook al verwacht had, blijkt het toch een pak moeilijker dan het lijkt. Dus ging ik maar op zoek op het internet naar een leuke forum waar ik in contact kan komen met andere gelijkgezinden. Ik hoop veel te leren en ook ietsje te kunnen bijdragen aan deze site! groeten, Tom

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Tom, Je bent op de goede plek, delen van je verhaal laten proeflezen en verhalen van anderen proeflezen helpt je vliegensvlug vooruit. Veel plezier!

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt iedereen! En koenie, jij mag me gerust Zievereir noemen, alhoewel ik in feite oorspronkelijk van Brugge ben, dus eigenlijk zou zieveroar nog beter passen! :D

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat betekent 'zieveraar' eigenlijk?
Ben ik ook benieuwd naar............... Even de online van dale checken, geen resultaten, puzzelwoordenboek geeft ook niks

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wel, toen ik lang geleden een hotmail wou opstarten, vond ik maar geen naam die vrij was. Na vele pogingen was ik het dan ook beu en heb ik maar een dialektwoord gebruikt. Zieveraar is gewoon een variate op zeveraar. Wat denk ik een Vlaams woord is, het betekent iemand die onzin verkoopt. Ik gebruik het op bijna alle forums waar ik lid van ben.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wel, toen ik lang geleden een hotmail wou opstarten, vond ik maar geen naam die vrij was. Na vele pogingen was ik het dan ook beu en heb ik maar een dialektwoord gebruikt. Zieveraar is gewoon een variate op zeveraar. Wat denk ik een Vlaams woord is, het betekent iemand die onzin verkoopt. Ik gebruik het op bijna alle forums waar ik lid van ben.
Haha, ik dacht eigenlijk dat 'zieveraar' vast iets totaal anders moest zijn... Maar 'zeveraar' kennen we hier in NL ook. Het betekent hier idd ook 'iemand die uit zijn nek lult'. Of iemand die veel kletst ('Wat loop je nou te zeveren?') of zeurt.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wel, toen ik lang geleden een hotmail wou opstarten, vond ik maar geen naam die vrij was. Na vele pogingen was ik het dan ook beu en heb ik maar een dialektwoord gebruikt. Zieveraar is gewoon een variate op zeveraar. Wat denk ik een Vlaams woord is, het betekent iemand die onzin verkoopt. Ik gebruik het op bijna alle forums waar ik lid van ben.
Haha, ik dacht eigenlijk dat 'zieveraar' vast iets totaal anders moest zijn... Maar 'zeveraar' kennen we hier in NL ook. Het betekent hier idd ook 'iemand die uit zijn nek lult'. Of iemand die veel kletst ('Wat loop je nou te zeveren?') of zeurt.
Dat is het, ik had niet verwacht dat zeveraar eigenlijk echt gekend zou zijn in Nederland zelf. Het klonk me nogal Vlaams om eerlijk te zijn :)

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Tom. Nog een Antwerpenaar met (gedeeltelijk) West-Vlaamse roots hier.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt Corinne, hey Castor. Hey Hekate, het lijkt me dat er veel Antwerpenaars met Westvlaamse roots zijn, ik kom er toch veel tegen. Een goeie combinatie moet ik wel zeggen :D